Misja 5 - Szturm na Wichrowy Czub (cz.2) | Kampania sił zła poradnik Władca Pierścieni: Podbój
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zadanie 2: Zajmij placówkę
Sugerowana klasa postaci: troll
Tym razem zdecydowanie polecam już trolla. Przemawiają za tym dwa główne czynniki - ważną rolę odegra możliwość szybkiej eliminacji wrogich oddziałów, a ponadto troll nie może zostać porwany przez latające bestie. Kieruj się na zachód (9 na mapie). Warto wziąć udział w bitwie toczącej się przy podejściu do wzniesienia [#112]. Skupiaj się przede wszystkim na zabijaniu wrogich łuczników oraz entów, ale w tym drugim przypadku atakuj bestie tylko wtedy, gdy w danym momencie będą zajęte czymś innym. Niezależnie od aktualnych celów polecam w szczególności środkowy atak trolla. Jest on bardzo skuteczny w walce z grupami przeciwników.
[#112]
Jeszcze przed przystąpieniem do ataku na placówkę (10 na mapie) proponuję zlokalizować maga i zbliżyć się do takiej postaci celem otrzymania darmowego leczenia. W drodze do celu zabijaj kolejnych wojowników, ale w miarę możliwości nie zatrzymuj się na dłużej w jednym miejscu. Zniszcz palisady broniące dostępu do placówki i przystąp do eliminacji wrogów znajdujących się w pobliżu charakterystycznego okręgu [#113]. Pamiętaj, że przeciwnicy będą się tu regularnie pojawiali, tak więc nigdy nie możesz się czuć bezpieczny. Na szczęście po kilku chwilach powinni do Ciebie dołączyć sojusznicy, co zdecydowanie przyśpieszy proces przejmowania kontroli nad placówką.
[#113]
Zadanie 3: Zabij gwardię królewską
Sugerowana klasa postaci: Saruman lub troll
W tym przypadku zdecydowanie radzę wybrać Sarumana, gdyż jest on nieporównywalnie lepszą postacią od standardowego maga. W ostateczności mógłbyś pozostać w ciele trolla, ale na takie rozwiązanie warto zdecydować się tylko wtedy, gdy Saruman przez przypadek zginie. Do zlikwidowania masz sześciu gwardzistów, przy czym dwóch lub trzech z nich już na starcie znajdzie się na właściwym polu bitwy. Atakuj ich z dystansu [#114] i nie zapominaj o tym żeby nie zatrzymywać się na dłużej w jednym miejscu. Powody są dwa - nie tylko w dalszym ciągu musisz unikać ataków z powietrza, ale i sami gwardziści mogą być wyposażeni w łuki, przez co byłbyś dla nich łatwym celem. W miarę możliwości pozostawaj w pobliżu innych postaci. Warto je też naturalnie leczyć, o ile nie spowolni to zbytnio Twych ruchów.
[#114]
W celu dotarcia do pozostałych gwardzistów będziesz zapewne musiał skorzystać z drogi prowadzącej na szczyt wzniesienia (11 na mapie). Po drodze atakuj nie tylko gwardzistów, ale także pojedynczych wrogów, na których będziesz sukcesywnie wpadał. Niezwykle ważne jest tu to żeby nie zatrzymywać się w jednym miejscu. Nie musisz się obawiać co prawda latających bestii, ale będziesz za to musiał "użerać się" z ostrzałem artyleryjskim z północy [#115]. Znalezienie się w pobliżu eksplozji kuli ognia może pozbawić Cię nawet 3/4 paska zdrowia, tak więc musisz się bardzo pilnować żeby przez przypadek nie zginąć. W pobliżu znajdziesz punkt kontrolny, z którego nie musisz jednak teraz korzystać (12 na mapie). Zabij wszystkich gwardzistów, a otrzymasz ostatnie już zadanie.
[#115]
Zadanie 4: Zabij Aragorna
Sugerowana klasa postaci: Saruman lub mag
Pojedynek z Aragornem byłby bardzo łatwy do wygrania, ale poważnym utrudnieniem będą po raz kolejny wrogie katapulty ostrzeliwujące ten teren. W rezultacie po dotarciu do tej postaci (13 na mapie) i "wypłoszeniu" jej proponuję stopniowo wycofywać się na sam dół. Znajdź sobie teraz dobre miejsce do prowadzenia pojedynku [#116], najlepiej takie, które nie znajdzie się pod bezpośrednim ostrzałem wrogich katapult. Aragorna trzymaj na dystans ponieważ w zwarciu jest on bardziej skuteczny. Zwycięstwo nie będzie jednak trudną sprawą, nawet jeśli w pobliżu nie znajdą się żadne sojusznicze jednostki.
[#116]