Misja 5 - Szturm na Wichrowy Czub (cz.1) | Kampania sił zła poradnik Władca Pierścieni: Podbój
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 5 - Szturm na Wichrowy Czub
MAPA OKOLICY:
Legenda: 1 - miejsce startu oraz punkt kontrolny; 2 - troll; 3 - olifant; 4 - wrogie zbrojownie oraz punkt kontrolny; 5 - wroga katapulta; 6 - ścieżka prowadząca w okolice koszar; 7 - wrogie koszary; 8 - wroga katapulta, punkt kontrolny oraz troll; 9 - ścieżka prowadząca do placówki; 10 - punkt kontrolny wymagający przejęcia (placówka); 11 - ścieżka prowadząca na szczyt wzniesienia; 12 - punkt kontrolny; 13 - miejsce pojawienia się Aragorna
Wstępne informacje: To dość trudna misja. Staje się to szczególnie widoczne w jej środkowej części, przy próbach likwidacji koszar i przejęcia kontroli nad jednym z obozowisk. Pewnym ułatwieniem jest możliwość wykorzystywania trolli oraz olifantów. Końcowy pojedynek z Aragornem jest już na szczęście znacznie prostszy, bo pokierujesz wtedy postacią Sarumana.
Zadanie 1: Zniszcz stanowiska Gondoru
Sugerowana klasa postaci: olifant (zbrojownie i pierwsza katapulta), zwiadowca (koszary) i łucznik (druga katapulta)
Zadanie to proponuję podzielić sobie na trzy części, za każdym razem zajmując się wykonywaniem nieco innych czynności. Zmagania rozpoczynasz w prawym górnym rogu planszy (1 na mapie). Zauważ, że możesz przejąć kontrolę nad trollem (2 na mapie), ale lepiej będzie dobiec do olifanta (3 na mapie), sterując do tego czasu postacią maga. Pomimo ogromnych rozmiarów bestii nie możesz się czuć na jej "pokładzie" bezpieczny ponieważ zwłaszcza ataki wrogich katapult będą stopniowo osłabiały zwierzę. W pierwszej kolejności radzę skierować się w stronę wrogich zbrojowni (4 na mapie). Odpal standardowy atak olifanta w celu zburzenia dwóch oznaczonych przez grę obiektów [#108]. Równocześnie możesz się też oczywiście pozbyć stojących w pobliżu zbrojowni przeciwników.
[#108]
W miarę szybko obróć teraz olifanta w prawo. Zacznij kierować się na zachód, czyli w stronę pierwszej oznaczonej przez grę katapulty (5 na mapie). Jak już wcześniej wspomniałem, olifant będzie stopniowo tracił na zdrowiu, nie tylko w wyniku ataków namierzonej katapulty, ale także innych obiektów tego typu, których nie możesz już niestety dosięgnąć. Zbliż się więc jak najszybciej do swojego celu i zniszcz go [#109]. Proponuję teraz jak najszybciej opuścić olifanta i wybraną wcześniej postacią maga powrócić do punktu startu w celu dokonania zamiany klasy postaci. Nie pozostawaj zbyt długo na głównym polu bitwy ponieważ latające nad planszą stwory mogą Cię porwać, co będzie oczywiście równoznaczne z utratą życia. Odnosi się to też do dalszej części misji.
[#109]
Teraz zajmij się zniszczeniem koszar (7 na mapie), do których najlepiej będzie przedostać się ścieżką zlokalizowaną przy zniszczonych zbrojowniach (6 na mapie). Nie radzę wybierać klas ofensywnych, nawet trolla. Przemawia za tym to, że okolice koszar są nieustannie pilnowane przez liczne oddziały wroga, wliczając wrogie enty. W rezultacie najlepiej będzie przekraść się w to miejsce postacią zwiadowcy. Po dotarciu do koszar ustaw się w pokazanym na screenie [#110] miejscu. Przystąp do niszczenia obiektu, nie zapominając o możliwości podrzucania bomb przez zwiadowcę (klawisz F). W przerwach pomiędzy atakami likwiduj tylko tych wrogów, którzy znajdą do Ciebie drogę. Na szczęście enty się w to miejsce nie przecisną. :-) Po wykonaniu zadania jak najszybciej wycofaj się do najbliższego punktu kontrolnego, najlepiej z załączonym kamuflażem.
[#110]
Na koniec pozostało Ci zniszczenie drugiej katapulty (8 na mapie), znajdującej się na niewielkim wzniesieniu. Także i tu nie polecam ataku frontalnego, choć mógłby się on zakończyć powodzeniu przy założeniu, że sterowało się trollem. Zdecydowanie lepiej jednak będzie oddelegować do tego konkretnego zadania postać łucznika. Ustaw się na wschód od katapulty i przystąp do ostrzału [#111], opierając się głównie na wykorzystaniu strzał zapalających. Pozostawaj w ciągłym ruchu żeby nie zostać porwanym przez latające bestie i uważaj na pojedynczych wrogów, którzy mogą Ci wybiec na powitanie.
[#111]