Misja 5 - W obronie Minas Tirith (cz.2) | Kampania sił dobra poradnik Władca Pierścieni: Podbój
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zadanie 3: Przejdź do drugiego kręgu
Sugerowana klasa postaci: wojownik lub mag
Także i w tym przypadku dobór klasy jest sprawą otwartą. Możesz wycofać się do ostatnio odblokowanego punktu kontrolnego i wybrać wojownika, bądź też pozostać w ciele maga. Ścieżka prowadząca do drugiego kręgu znajduje się na zachód od zniszczonych wież oblężniczych (7 na mapie). Po drodze wpadniesz na potwory [#47], ale ich eliminacja powinna przebiegać bezproblemowo, a na dodatek wielu orków będziesz mógł całkowicie ominąć. Skieruj się w stronę schodów, a po dotarciu na miejsce (8 na mapie) szybko dokonaj zamiany na wojownika.
[#47]
Zadanie 4: Broń bramy drugiego kręgu miasta
Sugerowana klasa postaci: wojownik
Drugie zadanie o charakterze obronnym jest już na szczęście zdecydowanie prostsze, głównie za sprawą tego, że nie będziesz musiał walczyć z trollami. Zdecydowanie polecam tu wojownika ponieważ walki będą rozgrywane na krótkim dystansie, a ponadto odpalając ataki specjalne tej postaci będziesz mógł w łatwy sposób pozbywać się nawet bardziej licznych grup przeciwników. Zacznij od pozbycia się okolicznych magów, a następnie uważaj na orki, które pojawią się na schodach [#48]. Pamiętaj o tym, że nie musisz zabijać wszystkich potworów, a jedynie te bestie, które pojawią się bezpośrednio przy ochranianej strefie. Musisz bronić się przed dwie minuty, ale tak na dobrą sprawę wyznaczony okrąg nigdy nie będzie poważnie zagrożony.
[#48]
Zadanie 5: Przejdź do trzeciego kręgu
Sugerowana klasa postaci: wojownik lub mag
W dalszym ciągu proponuję pozostawać w ciele wojownika, choć możesz także dokonać zamiany na maga. Skieruj się w stronę drogi zlokalizowanej na północ od obronionej przed chwilą strefy (9 na mapie). Podobnie jak wcześniej, napotykanych po drodze przeciwników możesz eliminować lub całkowicie ignorować [#49], zwłaszcza że będą oni zajęci walkami z Twoimi sojusznikami. Po zbliżeniu się do trzeciej bramy (10 na mapie) otrzymasz dalsze wytyczne. Koniecznie potwierdź chęć przejęcia kontroli nad bohaterem - Gandalfem.
[#49]
Zadanie 6: Broń bram trzeciego kręgu
Sugerowana klasa postaci: Gandalf lub mag
Niezwykle ważne jest to żeby podczas tej ostatecznej bitwy kontrolować postać Gandalfa ponieważ jego ataki zadają więcej obrażeń od umiejętności "zwykłego" maga. W miarę możliwości utrzymaj go przy życiu do końca misji. Musisz ochraniać ostatnią już bramę (10 na mapie), ale warto się od niej znacząco oddalić, wybiegając niejako na powitanie siłom wroga, które będą nadchodziły od południowego-zachodu (11 na mapie). Standardowych przeciwników atakuj z wykorzystaniem błyskawic, choć warto także wchodzić między wrogów i odpalać środkowy atak Gandalfa [#50]. W większości przypadków pozwoli to znacząco uspokoić sytuację na polu walk.
[#50]
Z czasem oprócz zwykłych orków na drodze prowadzącej do bronionej bramy zaczną także pojawiać się trolle [#51]. Podobnie jak w przypadku bitwy z początkowej fazy misji, nie polecam rezygnować z Gandalfa na korzyść zwiadowcy, albowiem powalenie każdego trolla nawet z wykorzystaniem opcji ataku z zaskoczenia byłoby bardzo pracochłonne. Zamiast tego stosuj na przemian atak błyskawicami i atak ogniowy, a bestie te w miarę szybko powinny ginąć. Oprócz trolli uważaj na silnych dowódców orków, nie pozwalając im żeby masowo likwidowali Twoich sojuszników. Oprócz tego zabijaj wrogich magów, bo mogą Ci nieco uprzykrzyć życie. Na kilkadziesiąt sekund przed zakończeniem misji otrzymasz na szczęście wsparcie, ale nawet i bez niego zwycięstwo powinno przyjść z łatwością.
[#51]