Misja 3 - Złupienie Minas Tirith (cz.1) | Kampania sił zła poradnik Władca Pierścieni: Podbój
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 3 - Złupienie Minas Tirith
MAPA OKOLICY:
Legenda: 1 - miejsce startu oraz punkt kontrolny; 2 - punkt kontrolny wymagający przejęcia (dziedziniec), balista oraz punkt kontrolny na wyższym poziomie; 3 - ścieżka prowadząca do lokalizacji korony oraz punkt kontrolny; 4 - korona Gondoru; 5 - punkt kontrolny; 6 - ścieżka prowadząca do miejsca przebywania Nazgula; 7 - Nazgul, któremu należy dostarczyć koronę oraz punkt kontrolny; 8 - schody; 9 - ścieżka wymagająca oczyszczenia drogi dla tarana; 10 - brama główna; 11 - białe drzewo; 12 - ścieżka do sali tronowej; 13 - punkt kontrolny wymagający przejęcia (sala tronowa)
Wstępne informacje: Poziom ten jest już nieco trudniejszy od walk rozgrywanych w Osgiliath. W kilku miejscach będziesz musiał umiejętnie dobrać klasę postaci do sytuacji panującej na polu bitwy. Na szczęście bardzo prosta jest końcowa część misji, a to dlatego, że Saruman idealnie nadaje się do wypełnienia dwóch ostatnich zadań.
Zadanie 1: Zajmij dziedziniec
Sugerowana klasa postaci: mag
Do wykonania pierwszego zadania proponuję oddelegować postać maga, a to dlatego, że w walkach oprócz Ciebie będą brały także udział inne orki i dobrym pomysłem jest zapewnianie im darmowego leczenia. Na szczęście nie jest to całkowicie wymagane, zwłaszcza że na polu bitwy będą także obecne pojedyncze trolle. W ostateczności możesz więc zdecydować się na wojownika, ale w mojej ocenie niepotrzebnie utrudniałbyś sobie tylko rozgrywkę. Zmagania rozpoczniesz w południowej części planszy (1 na mapie). Podążaj za innymi potworami na zachód, a następnie skręć na północ. Zacznij teraz atakować wrogów skupionych wokół dziedzińca (2 na mapie). Używaj zarówno standardowego ataku błyskawicami, jak i bardziej wysublimowanych uderzeń maga [#90].
[#90]
Przez cały czas radzę pozostawać w ruchu. W miarę możliwości lecz swoją postać gdy tylko odniesie ona drobne obrażenia. Przemawia za tym między innymi to, że mag orków nie jest zbyt wytrzymałą postacią. Po wstępnym zabezpieczeniu terenu proponuję skorzystać ze znajdującej się wewnątrz okręgu balisty [#91]. Urządzenie to może Ci pomóc nie tylko w zajęciu tego terenu, ale także w ostrzelaniu wrogów pilnujących przejścia do kolejnej strefy (3 na mapie). Jest to oczywiście opcjonalne, bo na chwilę obecną i tak dysponujesz sporą przewagą liczebną nad oddziałami wroga. Pozostawaj w tym miejscu tak długo aż przejmiesz kontrolę nad dziedzińcem.
[#91]
Zadanie 2: Ukradnij koronę Gondoru
Sugerowana klasa postaci: mag lub zwiadowca
W celu uniknięcia niepotrzebnych komplikacji wyboru klasy postaci proponuję dokonać niedługo po zajęciu dziedzińca. Powód jest taki, iż po zebraniu korony trzeba już będzie pozostać w ciele wybranego przez siebie osobnika. Poszukiwany obiekt odnajdziesz na zachód od dziedzińca (4 na mapie). Udaj się tam w otoczeniu sojuszniczych oddziałów. Po drodze uważaj na wrogiego kapitana, którego koniecznie należy się pozbyć. Do korony musisz się na szczęście jedynie zbliżyć [#92], a automatycznie zabrana ona zostanie przez sterowanego potwora. Jeśli chcesz możesz także wcześniej zabezpieczyć punkty kontrolne zlokalizowane na wschód (3 na mapie) oraz na północ (5 na mapie) od miejsca, w którym ukryto koronę.
[#92]