Misja 4 - Czarne lochy Morii (cz.1) | Kampania sił zła poradnik Władca Pierścieni: Podbój
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 4 - Czarne lochy Morii
MAPA OKOLICY:
Legenda: 1 - miejsce startu oraz punkt kontrolny; 2 - zejście do kopalni; 3 - punkt kontrolny; 4 - punkt kontrolny wymagający przejęcia (kopalnie) oraz balista; 5 - miejsce pojawiania się sił wroga (mostek); 6 - ścieżka do wojownika z kamieniem; 7 - wojownik z kamieniem; 8 - ołtarz; 9 - brama grobowca; 10 - grobowiec; 11 - balista; 12 - ścieżka do maga z kamieniem;13 - wrodzy łucznicy; 14 - mag niosący kamień; 15 - miejsce pojawienia się Gimliego
Wstępne informacje: To długi i wymagający poziom. Zły dobór klasy postaci do rozwiązania danego zadania jest niestety w stanie zemścić się szybką utratą przydzielonych przez grę żyć. Niewielkim pocieszeniem wydaje się więc być to, że końcowy pojedynek z Gimlim jest stosunkowo łatwy do wygrania.
Zadanie 1: Zejdź do kopalni
Sugerowana klasa postaci: wojownik
Pierwsze zadanie to czysta formalność. Zaczynasz w środkowej części planszy (1 na mapie). Udaj się na północ, podążając za innymi orkami (2 na mapie). Po kilku chwilach dotrzesz do drabin. Skorzystaj z jednej z nich, a po dotarciu na wyższy poziom zwróć uwagę na drugi punkt kontrolny (3 na mapie). Skorzystaj z niego jeśli coś pójdzie nie po Twojej myśli.
Zadanie 2: Zajmij kopalnie
Sugerowana klasa postaci: wojownik
Strefa, nad którą musisz przejąć kontrolę, znajduje się na południowy-zachód (4 na mapie) od miejsca, w którym aktualnie stoisz. Biegnij tam i przystąp do eliminacji wrogów znajdujących się w jej obrębie [#98]. Niezwykle ważne jest w tym przypadku to żeby opierać się na dwóch rodzajach ataków specjalnych - odpalanych środkowym i prawym przyciskiem myszy. Nie przejmuj się tym, że w okolicy nie pojawili się sojuszniczy magowie,, bo chwilowo będziesz operował w przewadze.
[#98]
Po wstępnym zabezpieczeniu terenu szybko zbliż się do balisty, ulokowanej na północ od oznaczonej strefy. Zacznij teraz strzelać do nadbiegających z północy wrogów (5 na mapie). Najlepsza pozycja balisty pokazana została na screenie [#99]. W szczególności zapobiegaj temu żeby wrodzy kapitanowie przedostawali się na górę. Pomiędzy kolejnymi falami ataków opuszczaj na chwilę balistę i pomagaj innym orkom w przejmowaniu strefy. Po jej zdobyciu zaczekaj na wyświetlenie dalszych wytycznych.
[#99]
Zadanie 3: Zabij wojownika niosącego kamień
Sugerowana klasa postaci: wojownik lub zwiadowca
Musisz teraz podjąć ważną decyzję. Jeśli zdecydujesz się na pozostanie w ciele wojownika, dotarcie do celu i pokonanie go będzie trudniejsze, ale za to z większą łatwością przyjdzie Ci wykonanie zadania polegającego na zwiększeniu mocy pozyskanego artefaktu. W przypadku zwiadowcy wygląda to na odwrót. Ja radziłbym pokierować zwiadowcą do momentu zabicia celu, a następnie przełączyć się na wojownika. Skorzystaj z mostu, którym przybiegali wrodzy rycerze. Kieruj się teraz na zachód (6 na mapie), a następnie na południe (7 na mapie). Załącz kamuflaż i pozbądź się zaznaczonego przez grę wojownika [#100]. Warto tu oczywiście przeprowadzić atak z zaskoczenia, dzięki czemu jego śmierć będzie natychmiastowa.
Zadanie 4: Podnieś kamień Balroga
Sugerowana klasa postaci: wojownik
Proponuję teraz dokonać zamiany na postać wojownika i dopiero wtedy podnieść magiczny kamień. Będzie się on znajdował w miejscu, w którym zabiłeś oznaczonego przez grę gostka. Jeśli zaś spadł on w przepaść, artefakt pojawi się w miejscu, w którym pierwotnie miałeś go odnaleźć.
[#100]