Zadania poboczne (cz.1) | Rozdział 1 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Faza 1. Berengar
Quest, który otrzymujesz w wyniku rozmowy z Vesemirem pod koniec Prologu.
Faza 2. Berengar opuścił podgrodzie
Dowiesz się o tym od Wielebnego (M5.22 , M5.25 ) podczas pierwszej rozmowy z nim.
Faza 3. Ścigany przez Salamandrę
Gdy wejdziesz do kryjówki Salamandry (M5.11 ) w Fazie 9 questu Q1.6. Ogon salamandry dowiesz się z rozmowy z jednym z pachołków Salamandry, że Berengar był przez nich przesłuchiwany, ale zdołał uciec do Wyzimy.
Do questu Qp.3. Tajemnica Berengara powrócisz w drugim rozdziale.
Faza 1. Magister
Na tablicy ogłoszeń (M5.3 ) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że za Magistra żywego lub martwego otrzymasz od straży miejskiej 1000 orenów.
Do questu Q1.7. Poszukiwany powrócisz w drugim rozdziale.
Faza 1. Czaszki barghestów
Na tablicy ogłoszeń (M5.3 ) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Abigail (M5.33 ) zapłaci 100 orenów za 10 czaszek Barghestów .
Faza 2. Zdobycz
Ze skombinowaniem 10 czaszek nie będziesz mieć wielkich problemów - nocą w okolicy pełno jest tych demonicznych psów, szczególnie w okolicy kapliczek (M5.8 ). W zasadzie skompletujesz czaszki przy okazji wykonywania innych zadań. Zanieś je Abigail (M5.33 ).
Faza 3. Zapłata
Gdy zaniesiesz czaszki do Abigail , dostaniesz nie tylko obiecane 100 orenów, ale również 2 Korzenie mandragory .
Faza 1. Mózgi utopców
Na tablicy ogłoszeń (M5.3 ) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Wielebny (M5.22 , M5.25 ) oferuje nagrodę za 3 mózgi Utopców , aby jednak mózg zabitej poczwarze zabrać, musisz mieć na jej temat niezbędną wiedzę (wpis w Bestiariuszu). Wymaganą książkę O potworach bagiennych znajdziesz na przykład w chacie nieopodal (M5.17 ) albo kupisz u Abigail (M5.33 ).
Faza 2. Zdobycz
Utopców spotkasz sporo nocą pomiędzy domem Harena (M5.49 ) a Bramą Kupiecką Wyzimy (M5.42 ). Gdy zbierzesz 3 mózgi, możesz się udać do Wielebnego .
Faza 3. Zapłata
Gdy zaniesiesz mózgi Wielebnemu , otrzymasz obiecane 100 orenów i błogosławieństwo Wiecznego Ognia (nie, nic ono nie daje).
Faza 1. Krew ghuli
Na tablicy ogłoszeń (M5.3 ) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Kalkstein potrzebuje krwi z 3 Ghuli . Musisz w tym celu najpierw zdobyć wpis o Ghulach w Bestiariuszu. Możesz taki otrzymać od Staruszek (M5.16 , M5.18 , M5.20 ), gdy dasz im coś do jedzenia (np. Chleb ) i wyrazisz chęć wysłuchania ich opowieści.
Faza 2. Zdobycz
Ghule znajdziesz w największej liczbie w krypcie (M5.39 ), a żeby się do niej dostać przyjmij od Mikula (M5.42 ) quest Q1.16. Pogrzebane wspomnienia .
Faza 3. Zapłata
Powiedz Kalksteinowi , że masz dla niego krew Ghuli . Zapłaci Ci za nią 100 orenów, a dodatkowo otrzymasz od niego książkę Podstawy alchemii .
Faza 1. Walka
Niedaleko południowej bramy Wyzimy spotkasz Zoltana i czwórkę rasistów, którzy chcą go zaatakować (M5.43 ). Jeśli w rozmowie z rasistami opowiesz się po stronie Zoltana , dostaniesz niniejszy quest.
Faza 2. Pomoc
Aby ten quest zakończyć, wystarczy, że pokonasz czwórkę przeciwników i porozmawiasz po fakcie z Zoltanem . Przy zabitych znajdziesz między innymi pudełka z Kośćmi do gry .
Faza 1. Gra w kości
Gdy będziesz mieć już za sobą spotkanie Zoltana nad rzeką (M5.43 ), przy ciałach zabitych rasistów znajdziesz pudełka do gry w kości.
Faza 2. Zoltan
Jeśli odwiedzisz Zoltana w karczmie (M5.3 ) zaoferuje Ci naukę gry. (Możesz go zagadnąć o grę w kości, zanim dojdzie do karczmy po bijatyce w wiosce rybackiej).
Faza 3. Podstawy
Jeśli przysiądziesz z Zoltanem do gry, poznasz podstawy kościanego pokera.
Wrócisz do tego questu w rozdziale drugim.
Faza 1. Pierwsze kroki
Poznawszy zasady gry (patrz quest Q1.12 ), zapytaj Zoltana o innych graczy, a dowiesz się, że w okolicy znajdziesz jeszcze Odo (M5.35 ), Harena (M5.49 ) i Mikula (M5.42 ).
Faza 2. Zoltan
Pokonaj Zoltana w grze w kości.
Faza 3. Odo gra w kości
Jeśli pokażesz Odo Sygnet Wiecznego Ognia (Q1.6. Ogon salamandry , Żebraczka ), będzie już chciał z Tobą rozmawiać (możesz go również upić...), a gdy powiesz mu, że Zoltan Cię na niego napuścił, przyzna się, że gra w kości.
Faza 4. Odo
Pokonaj Odo w grze w kości.
Faza 5. Mikul gra w kości
Również Mikulowi musisz pokazać sygnet i również jemu powiedzieć, że Zoltan Cię przysłał.
Faza 6. Mikul
Pokonaj Mikula w grze w kości.
Faza 7. Dobra passa
Ta faza zostaje dodana, gdy pokonasz już trzech przeciwników. (Twoja kolejność może być inna, niż opisana w poradniku - możesz pokonać Harena ).
Niniejszy quest zostanie zakończony dopiero, gdy udasz się w drugim rozdziale do zawodowego pokerzysty, na przykład do Talara (M8.26 ) i wyzwiesz go na pojedynek.