Zadania główne | Efekt Uboczny | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Zabawę rozpoczynasz w bliżej nieokreślonej karczmie, w której to Jaskier po namowach kochającego go tłumu zaczyna snuć kolejną, nie do końca prawdziwą opowieść. Jej akcja to nic innego jak czekająca Cię rozgrywka, toteż usiądź wygodnie i daj się porwać kolejnej historii z Geraltem w roli głównej (wbrew temu, co twierdzi Jaskier :-)).
Faza 1. Kłopoty Jaskra
Zadanie automatycznie trafi do Twego dziennika. Po rozpoczęciu gry nastąpi kilka scenek, w trakcie których wyjaśniony zostanie cel misji - zgromadzenie 2000 orenów, w celu spłacenia długu Jaskra . Kolejna faza pojawi się w chwili opuszczenia miejskiego loszka.
Faza 2. Kłykacz
Okaże się, że na zewnątrz czekać Wysłannik Kłykacza . Po samoczynnej wymianie zdań podążaj za nim, aż dotrzesz do domu Kłykacza M1.01 . Będąc już w środku, skieruj się do piwnicy i zagadaj do samego szefa.
Faza 3. Zwrot długu.
W trakcie rozmowy dowiesz się, że śmierć Jaskra jest bliska. Jedyna możliwość jego ocalenia to zebranie 2000 orenów. Po zakończeniu rozmowy możesz na jakiś czas zapomnieć o głównym zadaniu. Skup się wyłącznie na questach pobocznych, a wykonując je, uzbierasz wymaganą ilość pieniędzy (rzeczywista suma to 3000, więc jeśli zbierzesz nieco ponad 2000, nie trwoń ich).
Faza 4. Pieniądze
W chwili uzbierania odpowiedniej sumki, skieruj się do domu Kłykacza M1.01 i porozmawiaj z nim (będzie siedział za stołem).
Faza 5a. Komplikacje
W trakcie rozmowy masz możliwość wybrania trzech kluczowych odpowiedzi. Każda z nich w inny sposób zakończy przygodę (a, b, c). Wybierając opcję: "Nie przeginaj pały, Kłykacz. Umawialiśmy się na 2000" doprowadzisz do starcia (będziesz sam, nikt Ci nie pomoże). Najpierw ubij wszystkich znajdujących się na parterze pomocników przy użyciu stylu grupowego oraz znaków wedle uznania (ciągłe powalanie i ogłuszanie jest bardzo dobrą metodą na przyśpieszoną eksterminację). Wspomóż się również Jaskółką i Puszczykiem, a w razie osaczenia uciekaj na drugi koniec pomieszczenia (wrogów będzie naprawdę sporo, zginąć można w oka mgnieniu).
Gdy wszyscy padną trupem, zejdź do piwnicy (wcześniej odczekaj, aż życie Twej postaci w pełni się zregeneruje oraz zapisz stan gry). Będąc na dole, staniesz do walki z dwiema wywernami i samym Kłykaczem . Postaraj się nie oddalać od schodów, by nie aktywować Kłykacza . W starciu z potworami zastosuj styl szybki oraz ognia (ten ostatni jest bardzo skuteczny). Dobrze jest również podejść do starcia tak, by tylko jedna wywerna mogła Cię zaatakować w danej chwili. W ten sposób przez cały czas walczysz tylko z jednym przeciwnikiem, podczas gdy reszta czeka na swoją kolej.
Unicestwienie ostatniego łotra nie jest trudne. Pamiętaj tylko, by zmienić miecz srebrny na metalowy i przełączyć się na styl silny. Nie zapomnij ponadto o podpalaniu - jest bardzo przydatne.
Faza 6a. Załatwione
W chwili pokonania głównego wroga (przy ciele znajdziesz 2000 orenów) skieruj się do miejskiego loszku M1.06 , by porozmawiać z Jaskrem (co zakończy rozdział).
Faza 5b. Komplikacje
Jeśli zdecydujesz się na wybranie: "Zgodzę się na to tylko pod warunkiem, że na tym skończy się spłacanie długu", dojdzie do bezkrwawego rozwiązania sytuacji. Musisz po prostu zebrać dodatkowych 1000 orenów na pokrycie odsetek (wykonując wszystkie zadania poboczne i sprzedając zbędne przedmioty, jesteś w stanie pokryć te należności).
Faza 6b. Dodatkowe pieniądze
Gdy dodatkowa kwota znajdzie się w Twym posiadaniu, porozmawiaj z Kłykaczem raz jeszcze, oddając mu dodatkowe oreny.
Faza 7b. Załatwione
Następnie skieruj się do miejskiego loszku M1.06 i porozmawiaj z Jaskrem , kończąc w ten sposób zabawę.
Faza 5c. Zwłoka
W przypadku wybrania ostatniej z trzech możliwych odpowiedzi: "Skoro tak stawiasz sprawę, muszę się zastanowić", będziesz mieć sposobność wykorzystania wcześniej obiecanej pomocy. Aby uzyskać wsparcie, wystarczy opuścić budynek. Przyjaciele już na Ciebie czekają.
Faza 6c. Kompania Braci i...
Po zakończeniu samoczynnie uruchamiającej się scenki wraz z kompanami (członkami "Kompani Braci" - warunek to ukończenie QEU.3 Kompania braci ) oraz z Rivami (warunek to podłożenie się Rivowi w ostatniej fazie QEU.7 Pięści ze złota ) ponownie wejdź do budynku. Będąc już w środku, w towarzystwie kompanów porozmawiaj z Kłykaczem . Do dyspozycji będziesz mieć dwie kluczowe odpowiedzi: "Zamknij się. Spłaciłem dług Jaskra, lepiej zostaw nas w spokoju" oraz "Chętnie się przekonam, kto potrafi paskudniej zabijać". Wybierając pierwszą z nich, nie dopuścisz do rozlewu krwi, przez co będziesz mógł przejść od razu do ostatniej fazy - "c".
Faza 7c. Rozprawa z Kłykaczem (opcjonalnie)
Jeśli zdecydujesz się na bardziej agresywną odpowiedź, dojdzie do walki. Taktykę, jaką należy zastosować, opisałem w fazach rozwiązania "a". Różnica polega wyłącznie na tym, że będziesz mieć towarzystwo w postaci sojuszników. Walka na parterze okaże się przez to tylko formalnością, podczas gdy unicestwienie Kłykacza w piwnicy nią nie było. Żaden z Twoich kompanów nie pofatyguje się do skorzystania ze schodów, przez co ostatni etap walki będzie identyczny z tym z wersji "a" (zerknij do opisu).
Faza 8c. Załatwione
Ostatnia etap jest z kolei identyczny jak te z pozostałych wersji rozwoju wydarzeń. Skieruj się do loszku M1.06 i porozmawiaj z Jaskrem .