- Zadania główne (cz.1) | Rozdział 3 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Zaczynasz od questu Q3.60. Eleganckie przyjęcie , który kontynuujesz w queście Q3.87. Zamek i klucz oraz kończysz rozdział questem Q3.89. Bez przebaczenia . W międzyczasie musisz wykonać kilka pomocniczych questów głównych: Q3.64. Po nitce do kłębka , Q3.69. Wyzimski łącznik , Q3.74. Dyplomatyka i łowy , Q3.72. Czas żniw oraz Q3.88. Złoto dla zuchwałych . W miarę postępów aktualizuje Ci się także trwający przez całą grę quest Qp.4. Wiedźmińskie tajemnice .
Faza 8. Obóz Salamandry na bagnach
W trzecim rozdziale udaj się do obozu (M20.12 ) na bagnach i zabij wszystkich ludzi Salamandry, nie wyłączając Rolanda Bleinheima . (Walcz na prowadzącej do obozu kładce, to będzie Ci dużo łatwiej).
Faza 9. Salamandra w Dzielnicy Klasztornej
Gdy wykonasz dla Siemki quest Q3.69. Wyzimski łącznik , Salamandra otrzyma kolejny dotkliwy cios.
Faza 10. Zniszczone komórki
Tobie pozostanie czekać na sposobność rozprawy z samym Azarem .
Faza 11. Walka z potworami
Pod koniec questu Q3.89. Bez przebaczenia zabijesz hordę Kikimor ...
Faza 12. Drugi oddech
... oraz dowiesz się, że Salamandra jest wspierana przez królewnę Addę . Przed śmiercią z jej ręki uratuje Cię Triss .
Dalszy ciąg Wiedźmińskich tajemnic pod koniec rozdziału czwartego.
Faza 1. Przyjęcie
To jeden z czterech questów, z którymi rozpoczynasz trzeci rozdział.
Faza 2. Spotkanie
Udaj się wieczorem na piętro "Nowego Narakortu" (M14.13 ). Przy schodach natkniesz się na Triss , ale Twoje próby wymigania się z przyjęcia spełzną na niczym. Poza Triss , na przyjęciu spotkasz jeszcze królewnę Addę , Hrabiego Rodericka de Wett , Velerada , Erkyna von Blunt , Talara i oczywiście Declana Leuvaardena . Rozmawiając z Addą raczej wspomnij o jej pięknym obliczu, a nie o zdjętej klątwie. Erkyn von Blunt złożył śluby milczenia - jeśli go upijesz (3 flaszki wódki wystarczą), zacznie gadać, a ponadto da Ci Sygnet Domu Nocy , z którym będziesz mieć dużą zniżkę u tamtejszych dziewczyn. Zamień jeszcze dwa słowa z Talarem i daj się przedstawić Veleradowi .
Faza 3. Rozmowy
Na koniec porozmawiaj z Leuvaardenem i zostaw z nim Triss . Możesz zamienić teraz kilka słów z Veleradem o królu i o Addzie . Potem wróć do rozmowy z Addą i - jeśli chcesz się jeszcze tego wieczoru spotkać z nią w alkierzu - wybierz w rozmowie opcje:
- Jestem pod wrażeniem tego porównania (...)
- (...) polityka i seks sprowadzają się w sumie do jednego (...)
Faza 4. Upodobania królewny
Aby dowiedzieć się, co lubi jadać królewna, pogadaj z Veleradem .
Faza 5. Velerad
Musisz mu jednak najpierw przynieść coś mocniejszego - np. flaszka cytrynówki się nada.
Faza 6. Rozmowa z Veleradem
Gdy Velerad się napije, zdradzi, że więcej na ten temat wie Talar . Z rozmowy z Talarem dowiesz się zaś, że zajęcie pasera jest tylko przykrywką dla jego funkcji w królestwie.
Faza 7. List
Zanim się dowiesz więcej o upodobaniach kulinarnych Addy , będziesz musiał przynieść Talarowi list ze skrzyni w alkierzu, do którego wejście znajduje się u zwieńczenia schodów. Poza Tajemniczą notatką w skrzyni znajdziesz jeszcze książkę Cudzoziemskie krainy .
Faza 8. Katoblefasy
Oddaj list Talarowi , a dowiesz się, że królewna jada kato-coś-tam.
Faza 9. Katoblofasy
Jak kato-coś-tam przyrządzać, wie zaś Velerad . Bo Talar na gotowaniu się nie zna.
Faza 10. Iluzja katoblefasów
Poproś o pomoc Triss i daj jej chwilkę czasu...
Faza 11. Katoblefasy gotowe
... i zagadaj do niej jeszcze raz. Otrzymasz iluzję katoblefasów.
Faza 12. Alkierz
Podaruj Addzie Tatara z katoblefasów , a umówi się z Tobą w alkierzu. Idź tam za nią, a gdy zechce z Tobą popolitykować, odpowiedz jej: "Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem." - oczywiście jeśli masz ochotę na seks z królewną. Gdy załatwisz już sprawę z Addą (a możesz to zrobić już w Fazie 3 tego questu nie decydując się na flirt), pojawi się Triss i powie Ci, że Leuvaarden chce z Tobą porozmawiać. |
Faza 13. Gospodarz
Porozmawiaj z Leuvaardenem i zgódź się rozprawić z Salamandrami. Wspomniane przez kupca kluczowe miejsca dla operacji Salamandry będziesz musiał spacyfikować. Jeden obóz znajdziesz na bagnach (M20.12 ), drugie miejsce w kanałach (M16.16 ). Teraz zainteresuj się questami: Q3.64. Po nitce do kłębka, Q3.69. Wyzimski łącznik oraz Q3.74. Dyplomatyka i łowy . Dalszy ciąg tego questu znajdziesz w queście Q3.87. Zamek i klucz .