Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Ważne: Niniejszy poradnik, przez wzgląd na zawarte w nim treści, przeznaczony jest wyłącznie dla czytelników pełnoletnich.
Przygotowanie poradnika do Wiedźmina kosztowało mnie bardzo wiele godzin pracy. W związku z powyższym chciałbym potwierdzić informację, jakoby oba miecze wiedźmińskie były na potwory - z tym, że stalowy jest na potwory w ludzkiej skórze. Na przykład na pasożytujące na człowieku Upierdliwce, które lubią zauważyć, że poradnik jest do niczego, bo czegoś w nim brakuje czy coś się da zrobić inaczej, niż to zostało opisane. A teraz zapraszam do poznania dalszych dziejów Geralta z Rivii. Przeczytanie opowiadań i Sagi o Wiedźminie nie jest potrzebne, by odnaleźć się w grze, niemniej znajomość wątków i postaci z książek w wielu miejscach gry pozwoli cieszyć się z zaszytych w niej smaczków - aluzji, ironii, pozwoli lepiej zrozumieć intrygi pewnych osób.
Autor poradnika: Borys "Shuck" Zajączkowski
Poprawki, grafika, poradnik do przygody "Efekt uboczny": Łukasz "Crash" Kendryna
Poradnik do przygody "Cena neutralności": Artur "Sir Artus" Cnotalski
Wielokrotnie w trakcie gry będziesz musiał podjąć decyzję, jak postąpić w danej sytuacji - tak jak w trakcie Prologu musiałeś wybrać, czy udać się do laboratorium, czy zostać na dziedzińcu i walczyć z przerazą. Każdy taki wybór łączy się z konsekwencjami, które poznasz niejednokrotnie znacznie później. Zwykle jednak nie są one znaczące - ot, coś przyjdzie Ci łatwiej lub nieco trudniej lub będziesz coś musiał zrobić ciut inaczej.
Są jednak wybory kluczowe, które odmieniają akcję całego piątego rozdziału gry oraz jej zakończenie - chodzi o decyzję, czy staniesz po stronie Wiewiórek (Scoia'tael), Zakonu Płonącej Róży, czy będziesz starał pozostać neutralnym:
- w rozdziale drugim: Q2.59. Rozpoznanie bojem ;
- w rozdziale trzecim: Q3.88. Złoto dla zuchwałych ;
- w rozdziale czwartym: Q4.107. Wolne elfy .
Pamiętaj o tym, że kolejne decyzje będą Ci ograniczać opcje wyboru przy następnej okazji - nie możesz całkiem bezkarnie raz wspierać jednej a raz drugiej strony. W szczególności wybór strony w queście Q3.88. Złoto dla zuchwałych pozostawi Ci następnym razem (quest Q4.107. Wolne elfy ) możliwość wsparcia tej samej strony lub pozostania neutralnym.
- Rozwój postaci (rozdział pierwszy) zacznij od stylów walki mieczem stalowym oraz zdolności Zielarstwo (w tym celu musisz rozwinąć Inteligencję do drugiego poziomu). W rozdziałach drugim, trzecim i czwartym koncentruj się na rozwijaniu umiejętności walki mieczem srebrnym, bo głównie będziesz potwory tłuc. Od połowy czwartego rozdziału warto, żebyś zaczął poświęcać większą uwagę walce mieczem stalowym, gdyż z jego końcem zaczną się częste i ciężkie walki z ludźmi i/lub elfami, i/lub krasnoludami trwające aż do końca gry.
- Sprzedawaj antykwariuszom wszystkie przeczytane książki. Sprzedawaj pożywienie, napoje i alkohole, za wyjątkiem mocnego alkoholu, który będziesz potrzebować do produkcji eliksirów.
- Zabieraj znalezioną broń i sprzedawaj ją kowalom. Szczególnie Pochodnie i Siekiery są w cenie na początku zabawy.
- Sprzedawaj drogie składniki alchemiczne, a używaj tych, które zbierasz z roślin i zabitych potworów.
- Zawsze noś przy sobie zapas podstawowych eliksirów: Jaskółka , Kot , Puszczyk .
- W domach, które ktoś zamieszkuje, możesz przeważnie medytować za darmo (opcja w rozmowie z tym kimś).
- Nie kupuj niczego poza kilkoma niezbędnymi książkami, lepszą kamizelką i (dużo) lepszymi mieczami.
- Kupcy kupują głównie to samo, co sprzedają. To zaś co sprzedają, jest uzupełniane - do ustalonego maksimum - każdego dnia. (W poradniku nie odmieniam przez przypadki ich oferty, żeby łatwiej było znaleźć szukane przedmioty).
- Mieszkańcy wsi i miast (ci, którzy nie mają własnych imion) dość często są w stanie uzupełnić Twoją wiedzę o potworach, które zamieszkują ich strony. Czasem zrobią to za darmo, czasem za coś do jedzenia lub do picia - warto jednak przebiegając koło nich sprawdzać od niechcenia, czy nie nawiążą rozmowy.
Autorzy Poradnika
Borys Zajączkowski, Łukasz Kendryna
Informacje o Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 139, ilustracje: 495 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
- Mapa M5 - Obrzeża Wyzimy | Rozdział 1 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona.
- Zadania poboczne (cz.1) | Rozdział 1 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona.
- Zadania główne (cz.2) | Rozdział 1 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona.
- Mapa M36 - Krypta Strzygi | Rozdział 5 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona.
- Zadania poboczne (cz.2) | Rozdział 1 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona.