Rozdział 9- Droga środka | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drake'a Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Na tej stronie poradnika możesz znaleźć opis przejścia rozdziału 9 gry Uncharted 3: Drake's Deception. Tytuł tego rozdziału to Droga środka i jest on bardzo urozmaicony. Drake musi m.in. pokonać Charliego w pojedynku jeden na jednego (mini boss), rozprawić się z wieloma najemnikami (niektórzy z nich używają wielkich tarcz), rozwiązać zagadkę z kamiennym globusem i zaliczyć scenę ucieczki.
Z pochodnią w ręku ruszamy jaskinią i przepychamy przed sobą wciąż odurzonego Charliego przez wąską szczelinę [1].
W pomieszczeniu ze zniczem Charlie zatrzyma się przed kolejną szczeliną. Tym razem, gdy spróbujemy do przepchnąć stanie z nami do walki [1]. Ponieważ to nasz sojusznik nie atakujemy go zbytnio tylko kontrujemy jego ciosy i wyrywamy się z chwytów. Po krótkiej szamotaninie zacznie nas dusić [2] i ostatecznie ocaleni zostaniemy przez pozostałych kompanów.
Przechodzimy wtedy przez szczelinę i zeskakujemy w dół skarpy by znaleźć się w przestronnym pomieszczeniu z dużym kamiennym globusem [1].
Udajemy się na drugą stronę pomieszczania i wraz z Charliem wychodzimy po schodach po lewej [1] na górę. Znajdziemy tutaj cztery posągi z kagańcami z drewnem, które należy podpalić [2]. Oświetlimy w ten sposób kilka obszarów na globusie poniżej.
Ponieważ nic się nie stało przeszukujemy piętro by odnaleźć przejście [1] do następnego pomieszczenia. Znajdziemy się w ten sposób przestronnej sali, w której rozpalamy kaganiec na kamiennej kolumnie by zobaczyć, że w tym pomieszczeniu roi się od pająków [2].
Naszym zadaniem stanie się przedostanie na drugą stronę pomieszczenia tak by nie pożarły nas małe bestie. W tym celu musimy rozpalać kolejne kagańce i przeskakiwać w ich pobliże tak by ich światło odstraszało pająki. Pierwszy kaganiec znajduje się przed nami trochę poniżej. Rzucamy w niego pochodnią tak by zapłoną [1], a następnie przeskakujemy na oświetloną w ten sposób kolumnę.
Po lewej stronie dostrzeżemy kolejny kaganiec [1]. Rozpalamy go przez rzucenie pochodnią, a następnie skaczemy na łańcuch zawieszony na belce [2]. Przeskakujemy na drugi łańcuch, a z niego skaczemy w prawo na schody. Szybko na nie wybiegamy i przebiegamy po drewnianej belce by dostać się do rozpalonego przed chwilą kagańca.
Rozpalamy kolejny koksownik i przeskakujemy po łańcuchu do niego [1]. Kolejny kaganiec znajdziemy poniżej przy niewielkim wodospadzie [2]. Jak zwykle rozpalamy go i skaczemy do niego.
Podnosimy teraz zasuwę przy pomocy machiny z korbami [1] i czekamy, aż dół pomiędzy nami i pozostała dwójką kompanów wypełni woda. Przepływamy wtedy na drugą stronę dołu i podnosimy kolejną zasuwę [2].
Dzięki naszym działaniom będziemy mogli obracać kamienny globus. Podbiegamy do niego, stajemy na podeście i zaczynamy kombinować. Musimy tak ustawić globus by oświetlone obszary zlały się z konturami na globusie i pomogą nam w tym gwiazdki znajdujące się zarówno na kamiennej kuli jak i w snopach światła. Należy pamiętać, że do obracania globusa wykorzystujemy obie gałki pada. Gdy znajdziemy już właściwe położenie [1] na wyższym poziomie pokaże się ukryte przejście.
Udajemy się więc na górę do pomników z kagańcami i wchodzimy na krętą klatkę schodową [1] by dostać się do grobowca. Znajdziemy tutaj kryptę [2] z drugą połową artefaktu utraconego we Francji.
Niestety za ścianą usłyszymy głosy naszych prześladowców. Wyjście z grobowca znajdziemy przesuwając ścianę po lewej na końcu ślepego korytarza [1].
Na zewnątrz trafimy na ludzi Marlo [1] i po krótkim przerywniku rzucimy się do ucieczki pod ostrzałem. Biegnąc za towarzyszami do wieży musimy pamiętać by od czasu do czasu wykonywać uniki, gdy namierzą nas laserowe celowniki [2].
Po wbiegnięciu po drewnianej klatce schodowej zobaczmy cut-scenkę, po której będziemy musieli osłaniać Sullivana pomagającego rannemu Charliemu. Nie jest to proste, gdyż przed chwilą straciliśmy broń. Rzucamy się więc na pierwszego przeciwnika z gołymi rekami i odbieramy mu broń [1]. Walcząc z przeciwnikami przedzieramy się do mostu zwodzonego [2].
Po drodze trafimy na przeciwników wyposażonych w tarcze do tłumienia zamieszek [1]. Można zasypać ich gradem kul licząc, że stracą równowagę i się odsłonią lub pokonać ich w bezpośrednim starciu. Na zwodzony most warto zabrać ze sobą tarczę by schronić się za nią, gdy wpadniemy na przeciwników ukrytych w budowli za mostem [2].
Będąc w środku otwieramy bramę i przedzieramy się po murach. Nacierających przeciwników z tarczami najłatwiej pozbyć się przy pomocy granatów [1]. Na końcu muru zatrzymujemy się i zabijamy wrogów na wieży po lewej [2].
Zbiegając wieżą w dół zabijamy kilku wrogów, a następnie otwieramy drewniane wrota [1] by ostatecznie uciec z cytadeli.