Rozdział 22- Śniący na jawie | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drake'a Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Ta strona poradnika zawiera opis przejścia finałowego rozdziału 22 gry Uncharted 3: Drake's Deception. Tytuł tego rozdziału to Śniący na jawie i w trakcie licznych walk ze standardowymi przeciwnikami dodatkowym utrudnieniem będą walące się wielkie elementy konstrukcji. W rozdziale tym do pokonania jest także finałowy boss - Talbot. Nasza solucja podpowiada jak unikać ataków bossa i jak doprowadzić do wygrania ostatecznej konfrontacji.
Przeprawa przez miasto
Udajemy się po schodach po prawej w kierunku naszych wrogów. Po przeskoczeniu obok wodospadu przyjdzie nam powalczyć. Chowamy się przed snajperami za zasłonami po lewej stronie i ostrzeliwujemy przeciwników nadbiegających z góry [1].
Po trupach wrogów wejdziemy do wieży [1]. Udajemy się w niej w lewo w kierunku mostu, na którym trafimy na kolejną grupę przeciwników. Rozprawiamy się z nimi, przechodzimy przez pierwszy most, mijamy wieżę [2] z dźwignią na środku i przechodzimy przez drugi most.
Trafimy tak do wieży, w której spotkamy Sullivana [1]. Przebiegamy za nim do poprzedniej wieży i wspólnie z kompanem obracamy dźwignię [2].
Zjedziemy w ten sposób w dół do machiny pompującej wodę [1].
Przechodzimy pod nią, a następnie wychodzimy po schodach [1]. Otwieramy zamkniętą bramę korzystając z dwóch dźwigni [2].
W pomieszczeniu z pomnikiem węża [1] zeskakujemy w dół i rozpoczynamy serię krótkich starć z małymi grupkami przeciwników stojących nam na drodze [2].
Walcząc z żołnierzami Marlo przebiegamy koło kół zębatych [1]. Nie zapominajmy o unikaniu granatów oraz celowników laserowych snajperów. Po dostaniu się do komnaty z trzema głowami [2] wyrzeźbionymi w ścianie zbiegamy ostrożnie schodami prowadzącymi na powierzchnię.
Jak tylko znajdziemy się na zewnątrz zaatakują nas przeciwnicy. Najbezpieczniejszym z nich jest oprych uzbrojony w granatnik ostrzeliwujący nas z mostu po lewej [1]. Ściągamy go jak najszybciej w pierwszej kolejności lub cofamy się do budynku i pozbywamy się najpierw ciężko opancerzonego oprycha.
Gdy wyeliminujemy przeciwników wbiegamy do budowli przed nami i zabijamy kilku wrogów po lewej w tym snajpera czającego się na moście. Pomieszczenie należy ostrożnie opuścić dwoma łukami [1] na wprost. Jeżeli wyjdziemy na most to zostaniemy poczęstowani rakietą. Wychylając się lekko z budynku ściągamy oprychów czających się na dachu. Są oni uzbrojeni w wyrzutnię rakiet oraz snajperkę [2].
Po wyjściu na zewnątrz pozbywamy się jeszcze dwóch wrogów i wychodzimy po schodach prowadzących do jaskini [1]. Na górze schodów ponownie stajemy do krótkiej potyczki, po której podchodzimy do metalowego kufra [2].
Gdy poznamy dalsze plany naszej konkurencji otwieramy wrota przy pomocy dwóch dźwigni i udajemy się w lewo na szeroki most z kołami zębatymi [1].
Ucieczka
Po dłuższej cut-scence wszystko zacznie się walić i będziemy musieli uciekać z zaginionego miasta. Jak tylko zyskamy kontrolę nad Drakiem zabijamy najbliższego wroga, zabieramy mu snajperkę i ściągamy czającego się na wieży na końcu mostu oprycha z wyrzutnią rakiet [1]. Od tego momentu przedzieramy się przez most regularnie chowając się za zasłonami.
Na końcu mostu przebiegamy na wprost pod wieżą, z której nas ostrzeliwano i uruchamiamy windę [1], którą dostaniemy się na wyższy poziom. Zabijamy kilku przeciwników i udajemy się w prawo by odnaleźć drabinę [2], po której wychodzimy na wyższe piętro wieży.
Przebiegamy na drugą stronę półki i wspinamy się na ścianę, z której dostaniemy się na bloki jadące w górę [1]. Wyciągną nas one na kolejny poziom wieży. Zabijamy przeciwników uważając na oprycha z wyrzutnia rakiet strzelającego do nas z mostu [2].
Wspinamy się na kolejny pas bloków jadących do góry, przeskakujemy z nich na kolejny poziom wieży i wychodzimy po drabinie. Wybiegając po pobliskich schodach rozprawiamy się z wrogami [1] i kontynuujemy wspinaczkę w kierunku pomieszczenia ze spiralnymi schodami [2].
Po śmierci Marlo wybiegamy za Sullivanem po krętych schodach [1]. Po wydostaniu się na zewnątrz dalej podążamy za Sullivanem i wskakujemy na kamienną półkę [2].
Wokół nas wszystko zacznie tonąć w piaskowej lawinie, a my będziemy musieli przeskakiwać po oderwanych fragmentach podłoża [1].
Pojedynek z finałowym bossem (Talbot)
Niedaleko wyjścia z zaginionego miasta dopadnie nas Talbot i będziemy musieli stoczyć z nim pojedynek [1]. Podobnie jak w przypadku innych ważniejszych walk skupiamy się na kontrowaniu ataków i wyrywaniu z chwytów [2]. Starajmy się również trzymać środka areny. Walka nad krawędzią niesie ze sobą dodatkowe ryzyko. Jeżeli spadniemy z kamiennej półki to zawiśniemy na krawędzi i będziemy musieli uniknąć kopnięcia Talbota bo inaczej zginiemy.
Do naszej walki przyłączy się Sullivan, niestety wkrótce po tym spadniemy z półki i będziemy musieli się na nią wspiąć [1], by pomóc naszemu kompanowi. Będąc już prawie u samej góry zobaczymy jak Talbot próbuje wykończyć naszego kompana głazem [2]. Wyciągamy wtedy broń i strzelamy do Talbota.
Po wygranej walce doskakujemy do Sullivana i uciekamy z tonącego w morzu piasku miasta [1].