Jak rozwiązać zagadki w rozdziale 6 w Uncharted 3 Oszustwo Drake'a? Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Na tej stronie poradnika zamieściliśmy rozwiązania do wszystkich trudnych zagadek rozdziału 6 gry Uncharted 3: Drake's Deception zatytułowanego Chateau. Rozdział ten jest jednym z zawierających bardziej złożone łamigłówki. Nasz opis przejścia wyjaśnia krok po kroku jak ukończyć każdą zagadkę.
Zagadka z posągami rycerzy
Zagadkę zalicza się w komnacie z kominkiem i czterema posągami rycerzy rozstawionymi w rogach pomieszczenia [1], każdy z rycerzy trzyma w rękach inną broń.
Podchodząc do posagów odkryjemy, że znajdują się na ruchomych platformach. Rzucenie okiem do notatnika Drake'a odkryje przed nami poprawne ustawienie rycerzy [1]. Według szkicu w notatniku obracamy ich tak by dany rycerz zwrócony był w kierunku tego rycerza, który trzyma broń narysowana po prawej stronie szkicu rycerza.
Czyli:
- rycerz z tarczą ma patrzeć na rycerza z siekierą,
- rycerz z siekierą ma patrzeć na rycerza z tarczą,
- rycerz z buławą ma patrzeć na rycerza z tarczą,
- rycerz z mieczem ma patrzeć na rycerza z siekierą.
Zagadka z symbolami na podłodze
Zagadka ta dotyczy znajdujących się na podłodze kamiennych płyt z symbolami. Zaglądając do dziennika dowiemy się, że aby włączyć mechanizm otwierający tajne przejście należy w odpowiedni sposób przejść od symbolu początkowego (żółty księżyc i koło) do symbolu końcowego znajdującego się na przeciwległym końcu pomieszczenia [1]. Po drodze musimy stanąć na odpowiednią ilość (również wskazaną w notatniku) pozostałych symboli trzymając się przy tym określonej kolejności.
Rozwiązanie zagadki pokazuje powyższy obrazek - narysowaliśmy linię symbolizującą prawidłową trasę przemarszu [1]:
- Zaczynając od księżyca i koła przechodzimy przez cztery czerwone symbole.
- Następnie stąpamy po 3 zielonych symbolach i przechodzimy po czterech niebieskich.
- W dalszej kolejność stajemy na dwóch zielonych symbolach i przechodzimy przez trzy czerwone by ostatecznie stanąć na polu końcowym.
Jeżeli nadepniemy na niewłaściwą płytkę, wszystkie wcześniej nadepnięte płyty powrócą w swoje pierwotne położenie i będziemy musieli zaczynać od początku.
Zagadka z symbolami na ścianie
W trakcie zaliczania rozdziału na jednej ze ścian znajdziesz tablica symboli. W jej czterech rogach znajdują się płytki z wizerunkiem byka, konia, orła i lwa. Możemy je ustawiać na tablicy przy pomocy maszyny umiejscowionej na środku pomieszczenia [1].
Po bokach komnaty znajdują się kamienne płyty z wizerunkami byka, konia, orła i lwa (dwie płyty są zniszczone). Pod wizerunkami zwierząt na podłodze znajdują się ciemne płytki [1], w który zobaczymy różne symbole (takie same jak na tablicy) w zależności od tego, z której strony na nie popatrzymy. Dzięki tym symbolom możemy określić położenie danego zwierzęcia na tablicy.
W notatniku Drake'a znajdziemy poprawne ułożenie dwóch zwierząt [2], resztę musimy ustalić na podstawie wskazówek znajdujących się po bokach sali.
Gdy już zbierzemy wszystkie potrzebne informacje zasiadamy za sterami machiny i ustawiamy zwierzęta na tablicy. Rozwiązanie zagadki prezentuje powyższy obrazek [1].
Przechodzimy ukrytym przejściem i podchodzi do grobowca [1]. Po odzyskanie artefaktu wychodzimy z grobowca by wpaść na naszą konkurencję.