Rozdział 8- Cytadela (2) | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drake'a Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Ta strona poradnika zawiera drugą część opisu przejścia rozdziału 8 gry Uncharted 3: Drake's Deception. Tytuł tego rozdziału to Cytadela i Nathan Drake musi kontynuować eliminowanie wrogów z tej lokacji. Po drodze m.in. do rozwiązania są też małe zagadki z użyciem lunety i z ustawianiem się na płytach naciskowych.
Pod ostrzałem wspinamy się do góry i przeskakujemy na łańcuchy. Dostaniemy się nimi do niewielkiego okna [1], przez które wchodzimy z powrotem do wieży. Rozprawiamy się z przeciwnikami ostrzeliwującymi naszych kompanów poniżej. Na środku pomieszczenia odnajdziemy drewniane drzwi [2].
Przy próbie ich otwarcia wyskoczy na nas osiłek w kamizelce [1]. Rozprawiamy się z nim walcząc na pięści i ponownie otwieramy drewniane drzwi by wejść na szczyt wieży.
Wychodzimy na niewielkie podwyższenie [1] by dołączyć do Charliego i razem z nim rozwiązujemy zagadkę ukrytego wejścia. Po krótkiej rozmowie stajemy na znaku na ziemi [2] i patrzymy przez lunetę w niebo.
Musimy zlokalizować gwiazdę polarną (korzystając z notatnika przypomnimy sobie, gdzie się ona znajduje [1]). Kiedy już najedziemy celownikiem lunety na gwiazdę (Drake nas o tym poinformuje) zjeżdżamy celownikiem pionowo w dół by wycelować w bramę odległej wieży [2].
Gdy już to zrobimy w naszą stronę poleci kilka rakiet i będziemy musieli szybko przebiec po murze [1]. Gdy dobiegniemy do jego końca nasi kompani ukryją się za zasłonami, a my będziemy musieli podnieść karabin snajperski Dragon [2]. Jest to wolno strzelająca broń przeznaczona do walki na duże dystanse.
Zaopatrzeni w snajperkę chowamy się za pożądaną zasłoną i ściągamy przeciwników zaopatrzonych w wyrzutnie rakiet [1]. Musimy przy tym pamiętać, że bezpośrednie oberwanie rakietą kończy się śmiercią.
Gdy pozbędziemy się napastników, Sullivan i Chloe zjadą po linie, a nas i Charliego strąci rakieta na pobliskie zabudowania. Musimy teraz szybko biec za Charliem wykonując w biegu kilka niebezpiecznych skoków [1] by ostatecznie wpaść na dziedziniec [2] pilnowany przez oprychów.
Teren jest dosyć rozległy i bogaty w ludzi, którzy chcą nas zabić. Ostrożnie eliminujemy przeciwników z jak najbezpieczniejszej pozycji. Szczególnie niebezpieczny okaże się ubrany w kewlar zawodowiec uzbrojony w obrzyna, wytrzyma on więcej niż kilka strzałów. Po walce udajemy się z naszym kompanem w kierunku bramy [1], którą widzieliśmy przez lunetę.
Za bramą znajdziemy zwykły składzik, ale naszą uwagę przykują dwa posągi ustawione po bokach wejścia. Przed jednym z nich na ziemi odnajdziemy kamienną płytę z symbolem [1]. Stajemy na niej i rozglądamy się po terenie zamku za pomocą lunety.
Na niższym poziomie znajdziemy na ziemi symbol gwiazdy (słońca) [1].
Patrzymy na niego przez lunetę [1], a następnie spoglądamy (nadal przez lunetę) w górę by natrafić na kolumny ozdobione symbolami [2].
W tym momencie zostaniemy zaatakowani przez spora grupę przeciwników i czym prędzej będziemy musieli opuścić naszą mocno odsłoniętą pozycję. Dobrym miejscem jest teren z symbolem gwiazdy. Przeskakujemy na niego i chowamy się w niewielkim zagłębieniu [1]. Mamy stąd dobrą pozycję do ostrzeliwania wrogów, z którymi pomoże nam Sullivan. Po rozprawieniu się z przeciwnikami udajemy się za Charliem, przechodzimy przez dziurę w ścianie [2] i wspinamy się w górę by spotkać zgubionych niedawno kompanów.
Przyjdzie nam teraz rozwiązać zagadkę filarów. Gdy wejdziemy do ciemnego zaułka po lewej Charlie zostanie napadnięty z użyciem bliżej nieokreślonego narkotyku i straci swój notatnik. Wystarczy teraz, że podejdziemy do środkowego filaru [1] (lekko od boku), przesuniemy go i przejdziemy ukrytym wejściem.