Rozdział 19- Osada | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drake'a Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Na tej stronie poradnika znajduje się opis przejścia rozdziału 19 gry Uncharted 3: Oszustwo Drake'a. Tytuł tego rozdziału to Osada i znajduje się ona na pustyni. Nie oznacza to, że Drake nie spotka nikogo w trakcie rozgrywania etapu, gdyż w opuszczonym mieście pojawią się wrodzy najemnicy. W dalszej części rozdziału główny bohater może dosiąść konia oraz musi zniszczyć bramę żeby wydostać się z osady.
Z braku innych opcji udajemy się w dół by przeszukać opuszczone miasto [1].
Podbiegamy do bramy [1], a następnie udajemy się do ruin budynku po prawej. Korzystamy z drewnianych szczebli by wspiąć się wyżej i przeskakujemy przez dziurę w ścianie [2].
Po twardym upadku opuszczamy pomieszczenie by trafić na studnię [1]. Zeskakujemy do środka i przedzieramy się przez szczelinę by odnaleźć kałużę [2].
Po nieudanej próbie napicia się wody podchodzimy do szczeliny i zaczynamy wspinaczkę po ścianie po lewej [1]. Gdy znajdziemy się na powierzchni ruszamy przed siebie i przechodzimy przez jasny łuk, do którego prowadzą schody [2].
Idąc dalej natrafimy na drewniane drzwi [1], które należy wyważyć by wylądować pośród ludzi Marlo [2]. Ponieważ nie posiadamy broni musimy jak najszybciej załatwić sobie jakiś egzemplarz. W tym celu rzucamy się z gołymi rękami na pobliskiego przeciwnika i odbieramy mu broń.
Po rozprawieniu się ze średniej wielkości grupą przeciwników udajemy się przed siebie lewą stroną placu [1] i eliminuje kolejną falę wrogów. Gdy się z nimi rozprawimy skręcamy na końcu ulicy w prawo i zabijamy kilku przeciwników, którzy wywarzą drewniane wrota [2].
Gdy przejdziemy przez wrota nadbiegnie człowiek Marlo i zniszczy filar podtrzymujący podłogę, na której stoimy. Spadniemy w ten sposób do zamkniętego dołu. Aby się z niego wydostać musimy zniszczyć kolumnę wspartą czerwonymi deskami [1]. Odsłonimy w ten sposób ściankę do wspinaczki, po której wydostaniemy się z pułapki.
Wybiegamy po schodach eliminując przeciwnika. Na górze szybko rozprawiamy się ze snajperem i udajemy się na jego pozycję. Znajdziemy się na początku uliczki [1], która wkrótce zaroi się od przeciwników. Chowamy się na dogodnej pozycji strzeleckiej i eliminujemy wrogów. Po kilku zabójstwach przybędą bardziej wymagający przeciwnicy.
W pierwszej kolejności eliminujemy oprycha uzbrojonego w wyrzutnię rakiet [2] czającego się na budynkach po prawej stronie ulicy. Następni w kolejce są ciężko opancerzeni oraz wyposażeni w tarczę przeciwnicy szybko nacierający na naszą pozycję. Jeżeli nie będziemy mogli sobie poradzić ze wszystkim naraz to wycofujemy się do budynku za nami. Zapewni nam on osłonę przed rozstawionymi na dachach wrogami.
Po bitwie przechodzimy ulicą [1] i przeciskamy się wąską szczeliną. Gdy wejdziemy na taras przeskakujemy przez barierki [2].
Wkrótce trafimy na teren kolejnego większego starcia [1]. Jego główną atrakcją będzie pojazd opancerzony z wieżyczką, zaparkowany na dachu wspartym przez kolumny obite czerwonymi deskami. W pierwszej kolejności pozbywamy się pojazdu niszczą wspomniane kolumny. Rozprawimy się z nimi w miarę szybko, jeżeli użyjemy kilku granatów by przyspieszyć ich wyburzanie.
Oprócz szturmujących naszą pozycję sporej liczby przeciwników musimy poradzić sobie z oprychem wyposażonym w rakietnice. Będzie on nas ostrzeliwał stojąc na dżipie zaparkowanym na wzgórzu za bramą [1]. Aby pozbyć się natręta strzelamy do niego z karabinu lub posyłamy rakietę w pojazd, na którym stoi (mniej więcej na środku placu natkniemy się na kilka wyrzutni rakiet).
Po wyeliminowaniu głównych zagrożeń kończymy oczyszczanie placu i niszczymy bramę, o ile jeszcze stoi, przy pomocy wyrzutni rakiet [1]. Gdy przejdziemy przez wrota udajemy się do drabiny [2] i wychodzimy nią na dach budynku.
W brutalny sposób nasi przeciwnicy ściągną nas na ziemię. Chowamy się za zasłoną [1] i planujemy jak poradzić sobie z dość ciężką sytuacją. Wkrótce nadciągnie pomoc w postaci jeźdźców pustyni, którzy wciągną nas na konia [2] i spróbują uratować.
Jadąc konno ostrzeliwujemy przeciwników próbujących nas zabić. Dojedziemy tak do zamkniętej bramy, przed którą stracimy naszego współpasażera. Nasz koń poniesie nas w prawo do spokojnej uliczki, w której pozbędziemy się ciała [1] i sami załapiemy za wodze. Jadąc tam gdzie koń poniesie ostrzeliwujemy przeciwników, aż nie wpadniemy na resztę naszych nowych sprzymierzeńców [2].
Kierujemy się w tedy za naszymi sojusznikami i kontynuujemy ostrzał wrogów. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na snajperów oraz oprychów ostrzeliwujących nas z góry. Jeden z nich pozostawi po sobie wyrzutnię rakiet, za którą złapie Drake. Korzystając ze zdobytej broni wysadzamy bramę [1] by uciec prześladowcom.