Rozdział 1 | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drake'a Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Na tej stronie poradnika możesz znaleźć opis przejścia rozdziału 1 gry Uncharted 3: Drake's Deception. Jest to prolog będący wstępem do właściwej kampanii, aczkolwiek nie oznacza to, że pozbawiony jest jakiegokolwiek wyzwania. Nathan musi wziąć udział w barowej bójce będącej jednocześnie samouczkiem z opcji walki wręcz.
Gra rozpoczyna się cut-scenką, która kończy się nieudaną transakcją Drake'a i Sullivana z Talbotem [1] oraz bójką w barze.
Przez pierwsze ciosy poprowadzi nas samouczek gry objaśniający podstawowe komendy. Do dyspozycji mamy atak na przeciwnika wyprowadzany przez wciśnięcie "kwadratu" [1] oraz kontrę uruchamianą "trójkątem", gdy jego ikona pojawi się w dolnym rogu ekranu [2].
Podczas walki jeden z przeciwników założy nam chwyt, z którego wydostajemy się przez wciskanie "kółka" [1]. Do czasu naszego oswobodzenia możemy kontrować ataki przeciwników, gdy tylko zobaczymy symbol "trójkąta" [2].
Po pokonaniu wrogów znajdujących się w pomieszczeniu podchodzimy za naszym kompanem do drzwi. Drogę zastąpi nam osiłek [1], który wyrzuci Drake'a przez okno na niższy poziom baru, w którym rozprawiamy się z kolejnymi przeciwnikami.
Uzyskamy możliwość chwytania wrogów przez wciśnięcie "kółka". Złapanego przeciwnika może rzucić w daną stronę przez wychylenie analoga [1] lub uderzyć przy pomocy ataku. Jeżeli będziemy znajdować się w pobliżu jakiegoś elementu otoczenia (stołu, krzesła, baru z butelkami) Drake skorzysta z tego co ma pod ręką by mocniej przywalić przeciwnikowi [2].
Rozprawienie się z wrogami nie powinno sprawić większego problemu o ile będziemy pamiętali, aby kontrować nadchodzące ciosy. Całe starcie przyspieszymy, jeżeli będziemy wykorzystywać elementy otoczenia. Na koniec pomagamy kompanowi rozprawić się z ostatnim klientem baru [1] i ponownie wpadamy na osiłka, który przeniesie starcie do toalety.
Gdy Drake otrząśnie się ze spotkania z pisuarem staniemy do walki z napakowanym oprychem [1]. Po pierwszym mało skutecznym ataku powinniśmy przestawić się na kontrataki, dzięki czemu wygramy starcie z twardzielem [2].
Po wyjściu z łazienki przeszukujemy pomieszczenie by odnaleźć pierwszy skarb leżący na automacie [1]. Opis znalezienia pozostałych skarbów znajduje się na końcu poradnika w rozdziale "Skarby".
Wraz z kompanem udajemy się przez bar [1] do kuchni, w której szybko rozprawiamy się z kilkoma przeciwnikami [2].
Po przejściu przez drzwi wyjdziemy na zewnątrz, gdzie czekać będzie na nas zasadzka i mało sympatyczne zakończenie rozpoczętej na początku rozdziału transakcji [1].