Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drake'a Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Ta strona poradnika skrywa opis przejścia rozdziału 5 gry Uncharted 3: Drake's Deception. Tytuł tego rozdziału to Londyńskie metro i zgodnie z nazwą bohaterowie przemierzają w nim kolejne podziemne tunele. W początkowej części etapu na przemian trzeba wspinać się i rozwiązywać proste zagadki środowiskowe. Od momentu na opuszczoną stację metra należy już przystępować do walk z bandziorami i niektórzy z nich będą uzbrojeni m.in. w bronie z celownikami laserowymi.
Wraz z towarzyszami opuszczamy jaskinię i wchodzimy do starych tuneli metra [1].
Próba podniesienia ciężkich wrót zakończy się niepowodzeniem i będziemy musieli wspiąć się w górę, aby odblokować przeciwwagę [1]. Na lewo od drzwi znajdują się szczeble [2], po których wspinamy się jak najwyżej.
Pokonujemy niewielki występ i wskakujemy na rury biegnące po ścianie [1]. Posuwamy się w lewo, a następnie przeskakujemy na przeciwległą ścianę i podchodzimy do przeciwwagi [2]. Po jej odblokowaniu nasi kompani przejdą do następnego pomieszczenia.
Ruszymy za nimi górą przechodząc przez otwór w ścianie [1]. Balansując na metalowych belkach przeskakujemy nad zarwanym fragmentem [2]. Po chwili do pomieszczenia wejdą strażnicy, z którymi rozprawią się nasi przyjaciele.
Przeskakujemy w tym czasie na ścianę, podciągamy się i przyklejeni do ściany dochodzimy do zwisających żyrandoli [1]. Musimy po nich przeskoczyć na drugą stronę pomieszczenia, gdzie znajdziemy kawałek ściany, po którym opuszczamy się na ziemię.
Naszych przyjaciół zaskoczy ochroniarz, do którego należy się ostrożnie podkraść i wcisnąć "kwadrat", dzięki czemu po cichu go unieszkodliwimy [1]. Po dołączeniu do naszych towarzyszy ruszamy przez torowiska między wagonami pociągów [2].
Wejdziemy do przestronnej sali ozdobionej posągami. Na jej końcu odnajdziemy dziurę w ścianie, przy której eliminujemy z zaskoczenia dwóch przeciwników [1]. Przechodzimy tunelem, z którego wyszli ludzie Marlo i trafiamy do kolejnego zabytkowego pomieszczenia. Udajemy się w nim po schodach na górę [2].
Po obejrzeniu przerywnika samouczek przeprowadzi nas przez kolejne możliwości cichego rozprawiania się z przeciwnikami. Pierwszym z nich jest zeskok na niczego niespodziewającego się wroga [1], a drugim jest zaatakowanie od tyłu przez niską zasłonę [2]. Jak tylko pozbędziemy się przeciwników podchodzimy do stołu znajdującego się na środku pomieszczenia.
Gdy zakończy się kolejna cut-scenka wejdziemy w tryb detektywistyczny i naszym zadaniem stanie się przeszukanie pomieszczenia. Ze swojego notatnika dowiemy się, że szukamy głowy złotej łani ze statku Drake'a [1]. Jest ona zawieszona wysoko na filarze na środku pokoju [2].
Aby się do niej dostać podchodzimy do drugiej kolumny na środku pokoju i wspinamy się na nią [1]. Przechodzimy w prawo [2] i przeskakujemy na filar z głową łani.
Po wskoczeniu na łanię do pomieszcza wtargną przeciwnicy. Ściągamy pierwszą dwójkę zwisając z popiersia [1].
Gdy spadniemy na ziemię rozprawiamy się z kolejnymi przeciwnikami. Jeżeli nie wystarczy nam amunicji rzucamy się na wrogów z gołymi pięściami [1] i podnosimy ich pistolety oraz amunicję. Następnie przechodzimy przez drzwi i rozpoczynamy ucieczkę tą samą drogą, którą przyszliśmy [2].
W tunelu rozprawiamy się z facetami w czerni [1] i wchodzimy do przestronnego pomieszczenia przylegającego do tuneli metra. Czekać na nas będzie seria zasadzek, w których odlegli przeciwnicy schowani będą w smugach dymu. Podczas starć należy korzystać z zasłon i unikać namierzenia przez celowniki laserowe.
W kłębach dymu [2] można dostrzec świecące na czerwono punkty, dzięki którym łatwo zlokalizujemy i odstrzelimy ukrywających się wrogów. Nie powinniśmy polegać na naszych kompanach, gdyż często okażą się kompletnie bezużyteczni. Samodzielnie musimy zadbać o to by nikt nie zaszedł nas od boku i niespodziewanie ostrzelał lub nawiązał walkę w zwarciu.
Jeżeli dojdzie do starcia na pięści starajmy się je toczyć za wysoką zasłoną i wykorzystujmy poznane dotąd ciosy i chwyty. Oprócz ataku i ciosu z kontry możemy złapać przeciwnika, rzucić go na ścianę lub inną przeszkodę i wykorzystać ją do szybkiego pokonania napastnika. Wrogowie zbliżający się do nas z za rogu mogą zostać bardzo szybko wyeliminowanie przez atak z zaskoczenia.
Po pierwszej zasadzce zbieramy amunicję oraz broń w tym mały karabin "KAL 7" [1]. Jest to szybko strzelna broń o niskiej celności nadająca się do walki na średni i krótki dystans. Podchodząc do pociągów [2] należy zachować szczególną ostrożność, gdyż przeciwnicy ujawnią się stosunkowo późno, będą lepiej uzbrojeni i zaskoczą nas również z dachów wagonów.
Ostatnie większe starcie czeka nas przy końcu przestronnego tunelu [1]. Przeciwnicy mimo iż dobrze uzbrojeni nie będą nas zaskakiwać wyszukanymi pozycjami więc łatwo możemy kontrolować ich pozycję. Po starciu podnosimy uzbrojenie w tym "M9", większy i znacznie celniejszy karabin będący doskonała bronią do ostrzeliwania przeciwników ukrywających się za zasłonami. Przechodząc przez wąski tunel w ścianie po lewej [2] rozprawiamy się z przeciwnikami i wchodzimy na szczyt schodów.
Ostrożnie wychylamy się za róg by zaglądnąć do pomieszczenia [1], w którym ukrywa się grupka napastników uzbrojonych w obrzyny, niezwykle skuteczne na krótki zasięg strzelby. Gdy oczyścimy teren wychodzimy po drabinie znajdującej się po lewej stronie pomieszczenia [2].
Trafimy na przejście prowadzące do szerokiego tunelu. Przyklejamy się do wejścia do tunelu i spoglądamy w prawą stronę [1], gdzie czekają na nas dobrze rozstawieni przeciwnicy. Powinniśmy większość z nich wyeliminować zanim wejdziemy na torowisko.
Gdy już oczyścimy resztę tunelu uzupełniamy zapasy uzbrojenia. Ponieważ możemy nosi jeden rodzaj pistoletu oraz jeden karabin lub strzelbę nie należy zbytnio przywiązywać się do zdobytej broni. Wręcz przeciwnie należy ją zmieniać jak tylko kończy nam się amunicja i jest do tego stosowny moment.
Od czasu do czasu natkniemy się na pistolety "Mag 5" [1], charakteryzują się one dużą siłą ognia. Niestety ze względu na ograniczoną ilość amunicji, jaką uda nam się do nich zgromadzić nie są najlepszym wyborem, gdy nie posiadamy zbyt wiele amunicji do naszej drugiej broni. Po torach dojdziemy do podziemnej stacji [2], na której nie zabraknie przeciwników. Gdy nawiążemy walkę z wrogami okupującymi peron, kilku przeciwników spróbuje zajść nas od tyłu przekradając się za pociągiem stojącym na torach.
Po starciu opuszczamy stację schodami [1] by trafić na kolejnych przeciwników. Gdy się z nimi rozprawimy, przez zamkniętą cześć pomieszczenia zaczną nas ostrzeliwać wrogowie [2] ignorujemy ich i wybiegamy po schodach po lewej.
Na szczycie schodów odwracamy się za siebie i zabijamy próbujących nas zaskoczyć przeciwników. Następie podchodzimy do drzwi, przy których czekają nasi kompani i strzelamy w kłódkę. Gdy Charlie i Sullivan rozsuną kratę przebijamy się przez drewnianą barykadę [1].