Rozdział 15- Pływaj albo giń | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drake'a Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Na tej stronie poradnika znajduje się opis przejścia rozdziału 15 gry Uncharted 3: Oszustwo Drake'a. Tytuł tego rozdziału to Pływaj albo giń i rozgrywa się on na pokładzie tonącego statku. Wymusi to konieczność nieustannego brnięcia do przodu i regularnego polegania na opcji pływania. Nate będzie też musiał w kilku miejscach zaliczyć sceny ucieczki przed napierającą wodą.
Nieostrożne obchodzenie się z materiałami wybuchowymi spowoduje, że statek zacznie nabierać wody [1].
Musimy teraz na szybko pozbyć się piratów niezważających na to, że grozi im zatonięcie wraz ze statkiem. Wykorzystujemy granaty do pozbycia się ciężko opancerzonych oraz niosących ze sobą tarcze piratów. Uważając przy tym by nie zostać zabitym przez snajperów [1] ostrzeliwujących nas z górnego poziomu. W końcu statek przechyli się, a my wylądujemy pod wodą [2].
Jak tylko wypłyniemy na powierzchnię podpływamy w stronę czerwonego światła [1] i wspinamy się do niego po skrzyniach. Przebiegając korytarzem przechodzimy przez drzwi w podłodze by znaleźć się na klatce schodowej wypełniającej się wodą. Przeskakujemy przez schody [2] i wpadamy w jeszcze większe tarapaty.
Jak najszybciej uwalniamy się z pod metalowego ustrojstwa [1] by zaczerpnąć powietrza. Z powrotem pod wodą podpływamy do metalowej kratki, wyrywamy ją [2], wpływamy do tunelu i szybko płyniemy nim do końca by zaczerpnąć powietrza.
Idąc korytarzem zobaczymy jak ściana za nami pęka i zacznie nas gonić fala [1], przed którą w pośpiechu uciekamy. Podczas krótkiego sprintu przeskakujemy nad przepaścią by na chwilę stanąć w bezpiecznym miejscu.
Ściana przed nami również nie wytrzyma. Podchodzimy wtedy do świecącego się napisu "EXIT" i wskakujemy na czerwony kabel [1]. Wchodzimy po nim do korytarza, w którym kontynuujemy wspinaczkę do góry po drzwiach od kajut. Gdy jedne z drzwi otworzą się wskakujemy do pokoju [2].
Wewnątrz podbiegamy do kanapy, wspinamy się na nią i skaczemy na drzwi [1] by dostać się do pomieszczenia powyżej. Wspinamy się na łóżko i skaczemy z niego do drzwi [2].
Otwieramy je i wyskakujemy z nich na zewnątrz statku [1]. Biegniemy po burcie statku prześlizgując się po drodze nad rozbitym oknem i przeskakując nad wejściem do sali ze sceną.
Po wejściu do windy uruchamiamy ją [1] by po serii nieprzewidzianych zdarzeń znaleźć się na wielkim żyrandolu [2].
Schodzimy na obręcz żyrandola i wskakujemy na czerwoną linę. Zwisając z niej przeskakujemy na zerwaną dolną obręcz [1] by znaleźć się na podłodze (a właściwie ścianie).
Podbiegamy do drzwi oświetlonych na czerwono [1]. Za nami zobaczymy kapitana pirackiego statku, który w odruchu zemsty przestrzeli szklany sufit, co zmusi nas do sprintu przez korytarze. Nie zatrzymując się biegniemy cały czas w stronę kamery [2] by na koniec wyskoczyć z tonącego statku.