Rozdział 7- Nie wychodź ze światła | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drake'a Uncharted 3: Oszustwo Drake'a poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2020
Na tej stronie poradnika znajduje się opis przejścia rozdziału 7 gry Uncharted 3: Drake's Deception. Tytuł tego rozdziału to Nie wychodź ze światła i jest on zarazem bardzo przydatną podpowiedzią. Pozostawanie w oświetlonych miejscach jest wymagane w celu uniknięcia pożarcia przez pająkopodobne stwory. W dalszej części etapu dla odmiany Nate musi uciekać z płonącej posiadłości i jednocześnie zabijać napotykanych po drodze zbirów.
Znajdziemy się w ciężkiej sytuacji. Nie tylko utracimy nasze niedawno zdobyte trofeum, ale również staniemy w pomieszczeniu zalanym mrowiem pająków [1].
Aby nie zostać pożartym żywcem musimy trzymać się blisko Sullivana trzymającego pochodnię. Jeżeli oblezą nas pająki to możemy je z siebie strącić wciskając "kwadrat". Stojąc na środku pomieszczenia rzucamy okiem by odnaleźć dziurę w ścianie [1]. Podbiegamy pod nią i podsadzamy Sullivana [2], gdy poda nam rękę wykasujemy i wdrapujemy się do jaskini.
Czeka nas teraz sprint wąskimi korytarzami z widokiem na ścigające nas pająki. Aby zwiększyć swoje szanse na przeżycie należy w miarę możliwości trzymać się środka ścieżki i nie wolno się zatrzymywać. Gdy będzie już naprawdę źle przeskoczymy przez drzwi, które zamknie za nami Sullivan [1].
Niestety pająki przejdą po suficie i zmuszeni zostaniemy do dalszej ucieczki. Biegnąc przez korytarz wskakujemy na kręte schody i na ich szczycie rzucamy się do Sullivana, który wciągnie nas na górę [1]. Wystarczy teraz wyskoczyć z wieży by ostatecznie uciec pająkom.
Rozglądając się dookoła znajdziemy właz [1], przez który zeskakujemy w dół. Sullivan odkryje, że drzwi wyjściowe są zablokowane, a my będziemy musieli poszukać innej drogi. Udajemy się więc w prawo i za rogiem przeskakujemy przez dziurę [2] i przechodzimy po ścianie w stronę żyrandola.
Korzystając z zawieszonej lampy przeskakujemy na drugą stronę pomieszczenia [1]. Wspinając się na sufit [2] zawalimy kawałek podłogi, po którym dołączy do nas Sullivan.
Poruszając się w głąb pomieszczenia znajdziemy dziurę w podłodze, przez którą zeskakujemy by trafić na naszą konkurencję przygotowującą się do spalenia posiadłości [1]. Eliminujemy dwóch pierwszych przeciwników, a następie odnajdujemy pobliski zniszczony korytarz [2], którym dostaniemy się na drugą stronę budynku (w miejsce, w który zlikwidowaliśmy dwóch oprychów).
Podczas naszej wspinaczki po ścianach, przybiegną przeciwnicy, przed którymi Sullivan będzie nas osłaniał [1]. Niestety mimo wszystko będziemy od czasu do czasu obrywać, więc należy przyśpieszyć naszą wspinaczkę. Gdy już znajdziemy się w pobliżu przeciwników rozprawiamy się z nimi walcząc na pięści [2].
Po oczyszczeniu terenu pomagamy Sullivanowi dostać się do nas przez stracenie drewnianej belki [1]. W trakcie, gdy nasz kompan będzie przechodził po belce eliminujemy ostrzeliwujących go przeciwników [2].
Gdy znajdziemy się w sytuacji bez wyjścia czekamy chwilę, aż ogień zacznie trawić ścianę, którą wyważy kilku przeciwników. Eliminujemy wrogów i ruszamy otwartym przejściem [1].
Idąc dalej schodzimy po schodach i biegniemy korytarzem, który zawali nam się pod nogami. Stawiamy kilka kroków na belce przy lewej ścianie [1] i gdy zacznie się zawalać wdrapujemy się na ścianę i wspinamy na sufit [2]. Dostaniemy się po nim na drugą stronę pokoju i opuścimy w pobliże Sullivana.
Wraz z kompanem wyważamy drzwi i rozpoczynamy starcie z osiłkiem [1]. Aby go łatwo pokonać należy kontrować jego ataki, dzięki czemu dostaniemy okazję wyprowadzenia kilku skutecznych ciosów.
Po walce schodzimy po schodach i walczymy na półpiętrze z grupką przeciwników [1]. Znajdujące się poniżej drzwi wyjściowe zostaną zabarykadowane [2], mimo to rozprawiamy się z niedobitkami i zbiegamy w dół.
Udajemy się w lewo i po zwalonych deskach [1] wbiegamy do pomieszczenia. Gdy drzwi wyjściowe zostaną zablokowane podbiegamy do Sullivana [2] i po walącej podłodze ześlizgujemy się na płonącą klatkę schodową.
Czym prędzej wybiegamy na górę. Część schodów zapadnie się przed nami [1], przeskakujemy wtedy na ścianę i wspinając się dołączamy do Sullivana. Kilka kroków dalej utkniemy w drewnianej podłodze i gdy Sullivan będzie nas wyciągał rozprawiamy się z kilkoma przeciwnikami. Gdy będziemy już prawie u szczytu schodów te zawalą się i będziemy musieli pomóc Sullivanowi się podciągnąć [2].
Po kolejnych zawaleniach wspinamy się w kierunku drzwi i przechodzimy przez nie by znaleźć się na poddaszu. Opuszczamy je zawalonym fragmentem podłogi [1] i udajemy się przed siebie, a potem w lewo by wpaść na grupkę przeciwników [2].
Po walce udajemy się pochylonym fragmentem podłogi [1] na górę pomieszczenia. Biegnąc przed siebie i w prawo dojdziemy do drabiny, przed którą buchną płomienie [2]. Mimo to wskakujemy na drabinę i wychodzimy na dach.
Musimy teraz podbiec szybko do Sullivana, a następnie uciekać po rozsypującym się dachu przed walącą się wieżą [1], jeżeli nam się to uda to szczęśliwie opuścimy płonącą posiadłość.