Rodzaje misji w Twierdza | Podstawy rozgrywki poradnik Twierdza
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
W Twierdzy występuje podział część militarną i ekonomiczną .
Jeśli chodzi o część militarną to mamy tu następujące opcje rozgrywki:
- Kampania - jest to typowe rozwiązanie dla gier strategicznych. Do rozegrania mamy 21 misji, a walczymy w sumie przeciwko 4 przeciwnikom. Cechą charakterystyczną tej opcji jest fabuła łącząca wszystkie scenariusze w jedną całość. W dalszej części tekstu znajdziecie charakterystyki wszystkich scenariuszy.
- Przeprowadź oblężenie - bardzo ciekawa opcja, pozwalająca na bezpośrednie przejście do konkretów. Nic nie trzeba budować. Na początku należy zadeklarować się czy chcemy oblegać czy bronić zamku. Najfajniejsze jest to, że zamki występujące w tym typie rozgrywki to autentyczne budowle.
- Przeprowadź inwazję - od poprzedniej opcji różni się tym, że trzeba odeprzeć kilka ataków, można modernizować posiadany zamek, a w niektórych wypadkach wybudować go. W tym przypadku pojawiają się także dodatkowe zadania do wypełnienia.
- Tryb gry wieloosobowej - myślę, że wyjaśnienia są zbędne.
Część ekonomiczna to:
- Kampania ekonomiczna - cele militarne są nieistotne. Najważniejszy jest rozwój państwa. Zadania, jakie pojawiają się w tej części są zróżnicowane, ale jak napisałem wcześniej zawsze mają związek z czystą ekonomią (gromadzenie towaru, przyrost populacji). Jest 5 takich misji.
- Misje ekonomiczne - pojedyncze misje, w których podobnie jak poprzednio rozbudowujemy naszą gospodarkę i osiągamy kolejne pułapy rozwoju.
- Swobodne budowanie - zupełnie bezstresowy scenariusz. Nie ma przeciwników, zadań do wykonania. Po prostu budujemy i rozwijamy państwo dla własnej przyjemności. Ten scenariusz nadaje się znakomicie do przetestowania swych umiejętności i wypróbowania budynków i jednostek.