Misja XVIII - Koniec Wieprza | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza poradnik Twierdza
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Misja XVIII: Koniec Wieprza
Cele:
- zabij Wieprza
"Nakazano Ci opanować ostatnie hrabstwo Wieprza i oblegać jego warowną siedzibę. Raz już zdobyłeś zamek szturmem. Tym razem zadanie nie będzie tak łatwe. Gdyż wszystkie zniszczenia zostały usunięte, a garnizon obrońców jest teraz znacznie większy. Nasz prosty, bezpośredni atak taranem wtedy okazał się skuteczny, ale teraz może nie wystarczyć. Zbuduj kilka wież oblężniczych i spróbuj sforsować mury zamczyska."
Strategia: " w tej misji będziesz musiał skorzystać z wielu typu machin oblężniczych , aby wedrzeć się do zamku. Swoje pięć minut będą miały tarany, wieże oblężnicze oraz chodniki minowe."
Porady:
- "Użyj wież oblężniczych, aby jak najszybciej wprowadzić na mury duże oddziały swoich żołnierzy."
Zadanie na znanym Ci już terenie. Wcześnie już musiałeś podbić to zamczysko, tylko wtedy było o wiele słabiej chronione. Fosa po bokach została bardzo znacząco poszerzona, więc w grę wchodzi wyłącznie atak frontalny. Zadanie jest dość trudne i bardzo taktyczne, więc przygotuj się na szybkie manewrowanie.
Zaznacz jeden oddział pałkarzy (około 100) i wyślij pod mury, po 30 w krańce i pozostałych na środek. Ich zadaniem jest dezaktywacja "rzeki ognia", która czyha (choć jest dla Ciebie niewidoczna) na Twoje wojsko. |
Podczas gdy stoisz na polach wróg może wysłać na Ciebie mały oddział pałkarzy. Zainteresuj się nim, bo może uszkodzić niezwykle ważne machiny oblężnicze.
Następnie przygotuj się na wielkie manewry. Kopaczy i ludzi z drabinami całkowicie wycofaj w róg ekranu. Wieże oblężnicze i taran wysuń maksymalnie naprzód. Pałkarzy podziel na dwa oddziały i ustaw je jeden po drugim zaraz za machinami wojennymi. Wszystkich włóczników (blisko 500) zaznacz i skieruj na prawą stronę, koło małego wzniesienia. Jednostki strzelające trzymaj z tyłu. |
Gdy armia stoi na swoich miejscach przygotuj się na prawdziwe emocje. Wszystkich włóczników (jednocześnie) wyślij by zasypywali fosę. Kontroluj ich i nakazuj zakopywać tylko jeden odcinek, tak by dotarli do muru. Jednocześnie z poprzednim poleceniem wyślij jedną wieżę oblężniczą i taran. Kiedy grunt sięgać będzie palisady podjedź wieżą i stwórz sobie w ten sposób wejście na mury, a taranem rozpocznij niszczenie głównej bramy. Pałkarzami (pierwszym oddziałem - pisałem by uszeregować dwa) wejdź na mury i zrób czystki. Wiedz, że ziemia w pierwszym "przedsionku", do którego się dostałeś jest wypełniona smołą, dlatego wyślij na ziemię (z murów) mały oddział, by sprowokować nieprzyjaciela do jej odpalenia. Po zabiciu wszystkich na wieżach wycofaj się ocalałymi (czyli zjedź z muru na zewnątrz - zdjęcie) i poczekaj, aż taran dokończy swoje zadanie. |
Po roztrzaskaniu bramy (i wcześniejszej prowokacji, mającej na celu pozbycie się smoły na drodze) wejdź wszystkimi jednostkami do wewnątrz. Wszystkim, czyli drugim oddziałem i jednostkami strzelającymi również. Teraz wykorzystaj drugą wieże, by znów po niej wspiąć się na mury, możesz już wcześniej się nią zbliżyć, gdy pierwszą bramę taran jeszcze nie zniszczył, ale tylko wtedy gdy pierwsza część palisady jest już czysta. |
Wtargnij na kolejne wieże i znów rozpocznij eliminację wrogą. Tym razem koniecznie rozpierzchnij się silnymi grupami, z przewagą dla tej idącej na lewo.
Mała przestroga, nie trać głowy mając nawet dużą przewagę, gdyż Wieprz nie cofnie się przed niczym. Jeśli od razu zaatakujesz jego siedzibę, idąc przez główny obszar, zostanie wzniecony pożar, w którym zginiesz Ty, jak i plebs. Przemieszczaj się wyłącznie murami do momentu ich zabezpieczenia, dopiero wtedy skieruj oddział na główną siedzibę. |
Po powaleniu lorda, czyli tym razem Wieprza zwyciężasz w tym etapie i pozbywasz się kolejnego wroga.