Misja VIII - Handel z diabłem | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza poradnik Twierdza
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Misja VIII: Handel z diabłem
Cele:
- zgromadź towary - 10 piwa
- wyeliminuj wszystkich wrogów
"Szpiedzy donieśli nam, że Szczur szukuje ostatni desperacki atak na nasze ziemie. Musisz znaleźć i opóźnić marsz jego armii. Nie mamy czasu, aby zaprowadzić zaciąg do wojska, ale diuk Beauregard (zwany Wężem) wspomoże nas znacznymi siłami, jeśli otrzyma od nas w zamian ładunek piwa. Kiedy pokonamy armie oblężniczą Szczura, Beauregard zgodzi się, abyśmy zagarnęli sąsiadujące z naszym terytorium ziemie Szczura. Uprawiaj więc chmiel i waż piwo, a później wyślij je Wężowi , ale strzeż się - nie łatwo będzie Ci zapanować nad własnymi poddanymi i nakłonić ich do pracy. Skorzystaj ze wszystkich środków, które masz do dyspozycji. Jeżeli zajdzie nawet taka potrzeba, możesz się nawet posunąć do okrucieństwa - armia Szczura musi zostać rozbita."
Strategia: " wybuduj umocnienia i chroń swoje farmy przed atakami przeciwnika. Po osłabieniu sił wroga wyślij drużynę pałkarzy, która w błyskawicznym tempie rozprawi się z machinami wojennymi."
Porady:
- "Tylko niewielka część gruntu nadaje się pod uprawy. Jeżeli zacznie Ci brakować żywności, skorzystaj z usług kupca, aby uzupełnić swoje zapasy.
- "Korzystanie z "Rzeczy przyjemnych" lub "Rzeczy przygnębiających" pomoże Ci rozwiązać wszystkie problemy z popularnością, bądź niską wydajnością pracy, jakie mogą Cię czekać."
Na samym początku standard - wybuduj podstawowe budynki dające Ci minimalne bezpieczeństwo i utrzymanie. W tym celu postaw spichlerz (w miejscu wskazanym na zdjęciu, dzięki temu polanę dookoła zabudujesz piekarniami i browarami). Postaw około 8 chat drwali w różnych częściach mapy, blisko drzew (drewno najszybciej napływa i będziesz go mógł sprzedać dzięki czemu zdobędziesz potrzebne złoto do rekrutacji); dwie farmy (blisko siebie, bo teren pod uprawy jest bardzo skromny); kamieniołom i wóz zaprzęgowy obok niego. Na koniec wznieś zbrojownię i warsztaty (obydwa rodzaje, ale łuczniczych więcej), idealne miejsce wydaje się być to na zdjęciu, blisko magazynu, a nie koliduje z "fabryką jedzenia".
Swoją, startową garstkę żołnierzy odeślij z pod siedziby lorda w wschodnią część terenu, by ochronili poddanych przed atakami (pierwszy - skromny - nastąpi dość szybko), a kolejne nieco silniejsze co kilka minut.
Po zregenerowaniu surowców rozpocznij tworzenie sił zbrojnych, oraz zaopatrz ludność w żywność. Stawiaj nowe farmy (w tym te, potrzebne do chmielu i piwa), piekarnie i młyn. Zwiększ także ilość warsztatów i dobuduj nowy kamieniołom wraz z wozem zaprzęgowym.
Kolejnym bardzo ważnym etapem jest wybudowanie muru i odgrodzenie się od ciągłego napływu wroga. Są trzy miejsca, z którego nieprzyjaciel może Cię zajść (zaznaczone na zdjęciu). Trzy odcinki palisady wznoś w takiej kolejności, w jakiej zaznaczyłem, dzięki temu łatwiej stworzyć strategię obronną.
Kiedy dolny odcinek jest już odgrodzony nieprzyjaciel ma tylko jedną drogę, zaatakować górą, dlatego w okolicach farm ulokuj włóczników, a łuczników na bramie. Strzały kieruj w łuczników wroga, a swoimi włócznikami niszcz każdego kto zapuści się za daleko.
Po zbudowaniu drugiego kawałka muru (nie ustawiaj na nim nikogo) oponent ma już tylko jedną drogę - środek. Idąc tamtym miejscem jest w zasięgu strzał z bramy, a włócznikami niszcz jak wcześniej, wszystkich którzy się za daleko wybiorą.
Gdy już powstanie trzeci odcinek umocnij go blankami i obsadź strzelcami, stamtąd mają zasięg do miejsca gdzie wróg się pojawia, i od razu możesz zacząć niszczyć go.
Kolejnym krokiem jest pogrubianie murów (szczególnie trzeciego i drugiego odcinka) oraz zwiększanie liczby łuczników (teraz obsadź również drugi odcinek). Pod murami od strony miasteczka ustawiaj nowych włóczników, jeśli wróg przedrze się przez palisadę wpadnie prosto w zasadzkę.
Między czasie rozpocznij produkcję piwa, postaw farmę chmielu i browarnie, by zebrać odpowiednią liczbę dla Węża (transport wyśle się samoczynnie).
Niedługo po wysyłce nadejdą obiecane posiłki, 20 łuczników i 20 włóczników. Strzelców umieść na południowym wzgórzu, obok bramy (bo mury powinny być już wypełnione przez Twoich), a ludzi z dzidami ustaw pod murem (od strony miasta oczywiście) w miejscu gdzie jest najmniej żołnierzy. Będąc tak przygotowanym ostatnia potyczka jest już tylko formalnością, wybij wszystkich strzałami. Nie sądzę by ktokolwiek doszedł do muru, a już niemożliwym jest by się przedarł przez niego. Priorytetowy ruch to atak na machiny oblężnicze, należy je zniszczyć zanim nie uszkodzą znacznie murów. |
Zwycięstwo (czyt. zabicie wszystkich) kończy misję.