Machiny oblężnicze w Twierdza | Podstawy rozgrywki poradnik Twierdza
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Ruchoma tarcza - machina służąca do ochraniania innych maszyn. Ustawiaj ją przed np. katapultami i dzięki temu wydłuż żywotność (i tym samym atak) tej drugiej. | |
Katapulta - posiada przeciętny zasięg, ale dość dużą celność. Niszcz przy jej udziale wrogie wieże/bramy lub mury. Ponadto może wyrzucać zarażone krowy, które zabijają wrogów. | |
Taran - machina, przy pomocy której niszcz bramy lub wieże. Uderzając robi duże zniszczenia, pod którymi kamienny mur bardzo szybko się rozsypuje. | |
Wieża oblężnicza - najbardziej przydatna z machin. Jeśli posiadać będzie ją twój nieprzyjaciel, powal ją, zanim dotrze do Twojej palisady. Kiedy przystawisz wieże do muru, możesz w kilka sekund ogromne ilości armii wprowadzić na palisadę. Poza tym korzystają z niej wszystkie jednostki, a nie tylko te co umieją spinać się po drabinach. | |
Trebusz - maszyna atakująca z ogromnego dystansu, ale niestety dość mało celna (strzał kamieniami i krowami). Po jej zbudowaniu nie możesz się nią przemieszczać, dlatego wznoś trebusza w odpowiednim, wcześniej obmyślonym miejscu. | |
Balista - rodzaj maszyny, który służy do obrony warowni. Balistę można postawić wyłącznie na większych basztach. Atakuje strzałami, które przydają się przede wszystkim do niszczenia machin wroga. | |
Mangonela - machina podobna do tej poprzedniej, stawiasz się je wyłącznie na wieżach (tych większych) i przy ich udziale rozbijasz armię wroga. Strzela wiązką kamieni, które lecą dość niecelnie, dlatego uważaj, by nie zniszczyć sobie swoich obiektów. Służy przede wszystkim do zabijania jednostek. |