Misja XI - Pierwsza krew | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza poradnik Twierdza
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Misja XI: Pierwsza krew
Cele:
- wyeliminuj wszystkich wrogów
Strategia : "Strzeż się wojowników - dzięki metalowej zbroi są niemal całkowicie odporni na ataki Twoich łuczników ."
Porady:
- "Pałkarze okażą się w tej misji znacznie bardziej przydatni od włóczników."
Za zmagazynowane na starcie surowce rozbuduj się w miejscu wskazanym na zdjęciu (łatwiej jest się tam bronić przed atakami). Wybuduj wszystko w miejscach widocznych na screen'ie: spichlerz koło wejścia na wzgórze, obok niego kilka zagród (będą Ci też potrzebne do mocniejszego, skórzanego opancerzenia), koszary nad główną siedzibą i chaty drwali (po kilka koło każdego skupiska drzew). Po napływie desek wznieś kamieniołom, farmy i kopalnie rud żelaza.
Gra na starcie nie przydziela Ci żadnego wojska, ale budując zbrojownie dostajesz gratisowe bronie. Szybko z tego skorzystaj, bo pierwszy atak nastąpi dość szybko. Jeśli nie uda Ci się do tego czasu postawić bramy (w miejscu widocznym na kolejnych zdjęciach) łuczników umieść na skraju wzniesienia, a włóczników na głównej siedzibie. Postaw warsztaty grabarskie (potrzeba krów) i kuźnie (żelazo). Pierwszy niedorzeczny atak powinien zostać rozgromiony bez większych problemów. |
Zagrożenie tak naprawdę stanowi dopiero napad rycerzy od Wilka. Są zakuci w metalową zbroję, a strzały łuczników nic im nie robią (prawie). Wcześniej wspominałem, abyś wzniósł kuźnię, dzięki temu teraz możesz posiadać kilku pałkarzy i nimi powalić nieprzyjaciela. |
Po zabiciu pierwszych "stalowych" dostaniesz możliwość produkcji kuszy w warsztatach łuczniczych, natychmiast nakaż wszystkim ich produkcji, a nawet jeśli możesz to zwiększ liczbę warsztatów.
Między czasie na pewno zgromadziłeś pokaźną liczbę kamienia, dlatego niezwłoczni rozpocznij grodzenia. Pierwszy odcinek (możesz go wznieść wcześniej, zaraz po bramie) wybuduj na południu, między wzniesieniem, a końcem mapy. Następny to przejście koło kamieniołomów, jest dość długie i kręte, więc postaraj się wykonać to starannie.
Ostatni element palisady to odcinki koło bramy. Tu zastosuj pewną sztuczkę (widoczną na zdjęciu), pociągnij mur od wejścia do wody i w kierunku polany (na południowy wschód). Łucznikami obsadź wzgórze tak jak wcześniej, a kuszników ustaw na bramie. W palisadzie koło bramy zrób małą lukę, spowoduje to że nieprzyjaciele będą wchodzić w "korytarz" i atakowani będą ze wszystkich stron. Koło siedziby głównej ulokuj pałkarzy , tak na wszelki wypadek.
Sukcesywnie zwiększaj liczbę kuszników i ustawiaj ich na bramie (choć na wzgórzu z łucznikami kilku tez może stacjonować). Rycerze od bełtów padają dość szybko, a szczególnie od dużej ilości.