Główni bohaterowie w Twierdza | Podstawy rozgrywki poradnik Twierdza
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Sprzymierzeńcy
Lord Wełnowór - to twój prawdziwy i zaufany sprzymierzeniec i doradca. Kiedy Twój ojciec został podstępnie zamordowany Wełnowór przygarną Cię pod swe skrzydła i otoczył opieką. To bardzo rozważny i roztropny człowiek. Będzie pohamowywał Cię, gdy w swym młodzieńczym zapale zapomnisz o rozsądku. Dzięki jego wyważonym i ostrożnym radom nieraz unikniesz poważnych kłopotów. Jeśli musi wybierać między nieprzemyślaną akcją, a zatrzymaniu się w miejscu, zawsze wybierze to drugie. | |
Sir Długoręki - ten odważny rycerz do kompletne przeciwieństwo Wełnowora. Jest typowym żołnierzem, dla którego najlepszym argumentem w dyskusji jest miecz i spalone wsie wroga. Jest Ci całkowicie oddany i jeśli chwila będzie tego wymagała pójdzie za Tobą w ogień. Jeśli szukasz rady słuchaj raczej Wełnowora, gdyż Długoręki to straszny gwałtownik bez przerwy palący się do wojaczki. |
Wrogowie
Szczur - dorastał jako jedyne dziecko na ziemiach należących do rodu De Puce. Książę okazał swą łaskawość matce Szczura, gwarantując jej, że nigdy nie będzie zmuszona płacić podatków, a pieniędzy będzie miała tyle, że nie zabraknie jej na wydatki. Pewnego dnia do ich domu przybył posłaniec, który oznajmił, że ojcem Szczura był ten sam książę De Puce, u którego jego matka służyła przez pewien czas. Wydarzył się nieszczęśliwy wypadek, który sprawił, że Szczur z zera stał się panem. Rodzina De Puce wracając z wakacji zginęła w tragicznym wypadku na morzu. Po pewnym czasie okazało się, że jedynym dziedzicem jest właśnie Szczur. |
Młody książę jest pochlipującym, skamlącym typkiem. Każde niepowodzenie sprawia, że traci on zimną krew i nie potrafi sobie poradzić w decydujących momentach. Kiedy będziesz podbijał kolejne, należące do niego krainy zacznie się coraz bardziej denerwować.
W zasadzie każdy lekceważy Szczura. Kiedy uda się mu odnieść choćby najdrobniejsze zwycięstwo, będzie się puszył niczym kogut.
Pierwszymi jednostkami armii Szczura, jakie na Ciebie uderzą będą łucznicy. Przybywają w małych grupach i są bardzo łatwi do pokonania. W późniejszych scenariuszach będzie podsyłał włóczników, którzy tym razem przybędą w większych grupach stanowiących poważniejsze zagrożenie. Jeśli nie uda się ich w porę powstrzymać potrafią narobić szkód. Kilka razy jego oddziały pojawiają się w towarzystwie taranów. Przygotuj się wtedy na wyłom w ścianie bądź dwóch. To nic poważnego, a jednostki Szczura nie są potęgą, której należy się obawiać. Oczywiście błędem byłoby ich całkowite lekceważenie, ale nie ma powodów do większego strachu.
W grze Szczur pojawia się po raz pierwszy w trzecim scenariuszu (Jak pozbyć się wilków), ale tak naprawdę poznacie się w czwartym (Podglądanie z ukrycia). Później na jakiś czas zniknie, aby ponownie wypłynąć w dziewiątym scenariuszu (Ostatnia walka Szczura).
Wąż - początkowo był namiestnikiem jednej z najbogatszych prowincji, gdzie żył sobie jak pączek w maśle, wydając pieniądze zdobyte w nielegalny sposób. Wąż wykombinował sobie, ze nie będzie odprowadzał do centralnej kasy ściąganych podatków. Niestety król wpadł na ślad jego nadużyć i postanowił zesłać go do "nowych kolonii". W czasie jednej z pierwszych potyczek z Twoim ojcem stracił oko. Poprzysiągł sobie wtedy, że nie spocznie dopóki głowy wszystkich członków Twej rodziny nie zostaną zatknięte na włóczniach wokół jego domostwa. |
Wąż to przeciwnik, którego nawet na chwilę nie wolno spuszczać z oka. Jest bardzo fałszywy i przewrotny. Czasami zaproponuje Ci pomoc przeciwko siłom Szczura, ale zrobi to tyko dla pieniędzy. Pieniądze są dla Węża najważniejsze. Początkowo będzie strasznie pewny siebie. Jednak, kiedy odniesiesz nad nim kilka zwycięstw szybko zacznie wpadać w panikę.
Wojska Węża są podobne do jednostek Szczura-składają się głównie z łuczników i włóczników. W późniejszych scenariuszach zacznie używać kuszników, a także wprowadzi różne machiny oblężnicze. Wąż będzie zawierał sojusze z Wieprzem i Wilkiem, aby mieć pewność, że zostaniesz pokonany. Nie jest najlepszym strategiem, ale swoje braki równoważy wysyłając do walki liczne oddziały.
Ta postać po raz pierwszy pojawia się w grze pod koniec czwartej misji (Podglądanie z ukrycia). Rozmawia wtedy ze Szczurem. W ósmej misji zaoferuje Ci usługi swych jednostek, oczywiście za sowitą opłatę (Handel z diabłem). Zaś dziesiąta misja (Polowanie na Węża) zaprezentuje go w całej krasie jako Twego wroga. W 13 misji postarasz się, aby Wąż spotkał się ze Stwórcą (Oczy Węża).
Wieprz - pogłoska mówi, że kiedy się urodził wyglądał tak ohydnie, że jego rodzeni rodzice zdecydowali się porzucić go na ulicy. Wiadomo także, że został przygarnięty przez grupę wędrownych bandytów napadających wsie i małe miasteczka w całym państwie. Wzrastając wśród tych łobuzów wiecznie cierpiał z powodu niedożywienia. Dlatego właśnie, kiedy po latach stał się ich przywódcą zapewnił sobie pierwszeństwo w dostępie do najlepszego jedzenia i od tego momentu jest wiecznie najedzony do syta. |
Wieprz to prawdziwa, brutalna świnia. Gdy z rozmawia z Tobą czujesz jak kawałeczki jedzenia lądują Ci na twarzy. Jest bardzo mściwy i ma niewielką cierpliwość dla głupców. Jedyną osobą, której tak naprawdę się boi jest Wilk.
Jego ulubionymi żołnierzami są faceci z maczugami-brutalni i głupi, ale swego pana napawają prawdziwą radością i dumą. Te jednostki poruszają się szybko i są naprawdę niebezpieczne. Kiedy sytuacja tego wymaga używa dużych grup kuszników, którzy doskonale osłaniają żołnierzy z maczugami rozwalających Twe mury. Czasami zdarza się mu używać sprzętu oblężniczego w postaci taranu i wielu rodzajów katapult.
Wieprz pojawia się po raz pierwszy w 13 misji (Oczy Węża). Po raz ostatni spotkacie się w 18 misji (Koniec Wieprza), kiedy będziesz oblegał jego zamek.
Wilk - przeszłość Wilka jest owiana wielką tajemnicą i wszystko, co o nim wiadomo pochodzi ze zlepka różnych historii. Nawiasem mówiąc, jego rodzice zmarli z przyczyn naturalnych. Zbieg okoliczności chciał, aby stało się to w przeddzień koronacji Wilka, tuż po tym, kiedy skończył osiemnaście lat. Zimny i zamknięty w sobie, Wilk jest Twoim najgorszym przeciwnikiem. Pozostali książęta są przez niego ledwie tolerowani, a żaden z nich nie doścignie jego nieprawości i poziomu nienawiści do Ciebie. |
Od razu zetkniecie się z jego rycerzami, którzy wydają się być niepowstrzymanymi maszynami do zabijania. Na pewno ostro dadzą Ci się we znaki. Niestety posiadają bardzo silne wsparcie: kusznicy, żołnierze z maczugami, a w niektórych późniejszych misjach nawet przez jazdę. W czasie walki pod murami używa machin oblężniczych.
Wilk po raz pierwszy pojawia się w 11 scenariuszu (Pierwsza Krew), kiedy pomaga Wężowi. Ostatni raz spotkacie się w 21 misji (Ostateczna pomsta), kiedy przypuścisz szturm na jego zamek.
Pozostali
Król - kiedy zaczniesz odnosić sukcesy i pokonasz wielu wrogów wokół siebie, Wełnowór i Długoręki nakażą Ci wyzwolić króla. Król jest trochę wyniosłym człowiekiem, ale potrafi docenić Twoje poświęcenie. Uczyni Cię generałem i będzie zlecał zadania w licznych misjach.
Błazen - jest to dość paskudny człowieczek. Przez cały czas będzie Cię zabawiał piosenkami wyśmiewającymi przeciwników. Poza tym nie nadaje się do niczego innego, ale jego zgryźliwy dowcip niejednokrotnie sprawi, że uśmiech zagości na Twojej twarzy.
Zakonnik - co jakiś czas odwiedzi Cię tajemniczy mnich. Ten zakonny sługa jest posłańcem i przynosi Ci tajne meldunki i rozkazy. Wielokrotnie pomoże Ci, gdyż przychodzą mu do głowy znakomite pomysły, które niejednokrotnie pomogą pokonać przeciwników.