Misja XVII - Wędzony boczek wieprzowy | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza poradnik Twierdza
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Misja XVII: Wędzony boczek wieprzowy
Cele:
- wyeliminuj wszystkich wrogów
" Skorzystaj z surowców, które zgromadziłeś, aby odbudować i obronić stary klasztor. Twoja armia zostawiła na grząskim gruncie wyraźny ślad, tak więc odszukanie ciebie nie zajmie Wieprzowi wiele czasu. Wykorzystaj pikinierów do zablokowania wojsk Wieprza i nakaż inżynierom gotować smołę . Dla lepszego efektu wrzący olej powinien być wylewany na wrogów z dużej wysokości."
Strategia: "jak najszybciej wybuduj kamieniołomy i stwórz zaprzęgi z wołami, aby rozpocząć gromadzenie kamienia potrzebnego do budowy zamku. Zakładaj odkrywki smoły i kopalnie rudy żelaza. Inżynierów z naczyniami gorącego oleju skieruj na mury , aby mogli wylać ciecz na wroga, kiedy tylko zbliży się do zamku."
Porada:
- "Mądrze rozkazuj inżynierom pracującym przy oleju. Będą oni potrzebować szybkich i dobrze bronionych dróg dostępu do kotła z olejem."
Znów musisz odpierać ataki sił Wieprza i w gruncie rzeczy przetrwać, nie nakazano Ci tym razem nic magazynować - i dobrze bo runda i tak jest ciężka.
Początek rundy będzie powtarzał się kilka razy (po każdym ataku), dlaczego... bo za każdym razem Twoja 'rozbudowa' będzie niszczona. Zacznij od postawienia około 8-10 chat drwali (w różnych miejscach, koło skupisk drzew), wznieś sady jabłek na południe od fortecy i napraw zmasakrowane mury. Postaw ze dwie farmy pszenicy (by móc produkować drugi rodzaj jedzenia i tym samym podnieść swoją popularność) oraz zagrody dla bydła, z których pozyskasz skórę. Domostwa stawiaj na terenie siedziby, by nie zostały zburzone, bo to prowadzi do zatłoczenia i klęski.
Nie nastawiaj się na masową produkcję broni, bo jest to niemożliwe. Wznieś wyłącznie trzy warsztaty łucznicze i produkuj w nich kusze, dwa warsztaty grabarskie, jedną kuźnie (w niej ustaw produkcję pik) i nowość - zakład płatnerski (tylko jeden), w którym stworzysz metalową zbroję dla pikinierów. Na starcie masz zmagazynowaną odpowiednią ilość żelaza, więcej nie będzie potrzeba. Wyposaż się koniecznie w inżynierów z kotłami gorącego oleju, to jest klucz do zwycięstwa.
Na początek małe wyjaśnienie, ujęcia ukazane na zdjęciach powyżej są ze zmienionej kamery, zalecam zrobić podobnie, bo walka z domyślnej jest bardzo utrudniona. Kiedy rozpocznie się potyczka kusznikami z wieży atakuj jadące tarany, dopiero po ich obaleniu bełty skieruj w ludzi. Przed bitwą powinieneś mieć wzdłuż murów ustawionych inżynierów z kotłami (najwięcej na najgrubszym odcinku około 5 w równych odstępach). Kiedy zbliżą się wrodzy i zaczną kuć palisadę, wylej na nich gorący olej. Pikinierami czekaj, aż ktoś wtargnie na dwór (kiedy widzisz że w jakimś miejscu mur za chwilę upadnie zbliż się do niego nimi i zaskocz rywala).
Już wcześniej wspominałem, że pałkarze wroga będą niszczyć zabudowania nie ogrodzone. Niestety powstrzymanie tego procesu jest dość trudne i wiąże się z dużymi stratami, jedyne co możesz uczynić to atakowanie ich kusznikami, których wcześniej (z wieży) skieruj na odpowiedni odcinek muru, lub wyślij na nich pikinierów. Obydwa rozwiązania stosuj jedynie w momencie gdy pałkarze są ostatnimi wrogami.
Po każdym zwycięstwie nie zwlekaj. Szybko odbuduj chaty drwali i wszelkie budynki przeznaczone do produkcji żywności. Nie zawracaj sobie głowy pozyskiwaniem smoły, a kamień i żelazo wydobywaj jedynie w małych ilościach, bo do każdorazowej odbudowy masz mało drewna.
Dla lepszej ochrony możesz wznieść mur w poprzek dziedzińca, w ten sposób odcinając fragment z grubszymi murami od tego z cieńszymi. Służy to temu, że częściej wróg przedzierać się będzie w miejscach gdzie mury są słabe, a takie rozwiązanie uniemożliwia mu natychmiastowe dostanie się do lorda. Kiedy się wedrą przegrupowujesz kuszników z wież na wewnętrzną bramę i zabijasz nieprzyjaciela (pomagając sobie - opcjonalnie - pikinierami). |
Przedstawione strategie do bitwy są identyczne do wszystkich ataków w tej misji, a wygrywasz ją zwyciężając we wszystkich.