Misja XII - Okup | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza poradnik Twierdza
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Misja XII: Okup
Cele:
- zgromadź złoto: 6000 (zależy od poziomu trudności)
"Twoi szpiedzy donieśli, że Wąż zwozi złoto do jednego ze swoich hrabstw, gdzie pośpiesznie wznosi też zamczysko. Przeprowadź atak z zaskoczenia i zagarnij złoto. Do pomocy otrzymałeś kilku kopaczy, którzy ułatwia Ci zdobycie zamku."
Strategia: "wykorzystaj umiejętności kopaczy i silę pałkarzy, aby sforsować mury zamku - kusznicy i łucznicy powinni osłaniać tamte jednostki. Wybij wszystkie wrogie jednostki, aby przejąć kontrolę nad zamkiem. Kiedy zamek już wpadnie w Twoje ręce, wykonaj niezbędne naprawy i rozpocznij powoływanie wojsk, które będą odpierać wrogie ataki. "
Porady:
- "Aby zebrać dodatkową kwotę w złocie, skorzystaj z mechanizmu regulacji podatków i możliwości handlowych z kupcem."
Pierwszym zadaniem w tej misji jest podbicie chronionego zamku. Grupa wojskowa, którą otrzymałeś na starcie jest dość pokaźna, ale aby szybko zwyciężyć należy zastosować odpowiednia strategię. Podejść całym wojskiem maksymalnie w przód, ale tak, by nie być w zasięgu strzał i uformuj następujące oddziały: pałkarzy (dwa) i ustaw ich po bokach, na środku umieść kopaczy i tuż za nimi włóczników, na końcu ulokuj jednostki strzelające (całe rozstawienie widoczne na zdjęciu pierwszym).
Następnie przejdź do ataku. Pierwszy ruch jaki wykonaj to podejście pałkarzami (tylko jednym skrzydłem - dowolnym) i rozpocznij rozbiórkę muru, mają najsilniejszy pancerz i przejmą na siebie odzew wroga. Tuż za nimi wyślij kopaczy i włóczników (kopacze pierwsi) i w momencie gdy dojdą do muru odsuń od niego przed momentem przysłanych pałkarzy (nie rozbieraj wielkiego odcinka palisady, bo później będziesz zmuszony ponieść większe koszty naprawy). Na końcu zbliż jednostki atakujące z dystansu i rozpocznij niszczenie nieprzyjaciela na wieżyczce i murze (walka widoczna na drugim zdjęciu). Gdy zobaczysz, że za moment powstanie luka pozwalająca Ci wtargnięcie na dziedziniec zbliż się drugim skrzydłem pałkarzy.
Po wtargnięciu roześlij wszystkich na różne części muru, bo wszędzie rozlokowany jest nieprzyjaciel. Przejdź się po każdej wieżyczce i bez problemu pałkarzami podobijaj wszystkich kuszników i łuczników.
Teraz, gdy siedziba należy już do Ciebie możesz zacząć się rozbudowywać. Przede wszystkim zadbaj o napływ kusz i pancerza do zbrojowni (w tym celu zmień rodzaj produkowanej broni w już istniejących warsztatach z łuków na kusze oraz zbuduj nowe - mniej więcej 5 - oraz niezbędne warsztaty grabarskie - 2-3). Wznieś 4-5 chaty drwali, 5 zagród dla bydła 3 farmy pszenicy i wozy zaprzęgowe. W dalszej perspektywie, po napłynięciu pszenicy młyn i 4 piekarnie.
Następnie, jeszcze przed pierwszym atakiem (bo te będą bardzo częste) zreperuj mur i wznieś jedną wieżę w zachodnim rogu palisady. Kiedyś wpadłem na pomysł by zbudować kawałek muru z nowej baszty do pobliskiego wzniesienia (obok kamieniołomów - widać mały odcinek na zdjęciu), efekt był taki, że wróg obchodził cały mój zamek daleko krańcami mapy i atakował od południa. Był wtedy poza zasięgiem kuszników i niszczył wszystko co tam stało (chaty drwali, zagrody, domostwa), co przyczyniło się do porażki, dlatego przestrzegam Cię przed takim pomysłem
Kusznicy w tej rundzie są najważniejsi. Na frontowej ścianie ataku (tej widocznej na zdjęciu) obsadź ich najwięcej (około 50 - sukcesywnie), ale oprócz tego staraj się każdą ścianę wzmocnić chociaż kilkoma kusznikami (po tej widocznej na zdjęciu, kolejna ważna to ta z bramą), bo wróg idąc większą siłą będzie atakował ze wszystkich stron.
Aby misje ukończyć musisz zebrać 6000 (zależy od poziomu trudności) sztuk złota, najszybciej to zrobisz sprzedając surowce. Niestety handel w tym zadaniu jest dość okrojony i do sprzedaży udostępniono tylko kilka materiałów, z czego kamień nadaje się najbardziej, ewentualnie bułeczki i żelazo
Misja dobiega końca zaraz po zdobyciu wymaganej sumy.