5 - Georgia's Last City - Przybycie i akumulator | Epizod IV - Around Every Corner The Walking Dead poradnik ,solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział 5: Georgia's Last City - Przybycie i akumulator
Przygodę w Crawford zaczniesz w kanałach. Jeśli zabrałeś Clementine, to Lee da jej podwójne ostrzeżenie o trzymaniu się razem. Odsuń klapę kanału, (Open: Manhole), a potem wychyl się w górę, aby wyjść na powierzchnię.
Obejrzyj animację, a potem wskaż strażnika i po prostu do niego podejdź (Move To: Guard). Jeśli Lee trzyma pistolet, będziesz mógł zagrozić strażnikowi. Nie ma znaczenia, jaką odpowiedź wybierzesz.
Okaże się, że strażnik to... zombie! Szybko go uderz (Chop: Guard) lub strzel (Shoot: Guard), jeśli Lee wyciągnął pistolet. Jeśli tego nie zrobisz dostatecznie szybko, zombie urządzi sobie obiad z twoich jelit.
Kiedy znajdziecie się w szkole, wybierz jedną z odpowiedzi na pytanie Kenny'ego. Może mieć ona wpływ na Clementine (o ile ją zabrałeś ze sobą) lub Bena.
1. "Do you think they saw us?"
(1): I don't think so. | - |
(2): Definetely. | Twoja odpowiedź wystraszyła Clementine / Twoja odpowiedź przeraziła Bena. |
(3): No idea. | Twoja odpowiedź wystraszyła Clementine / Twoja odpowiedź przeraziła Bena. |
(4): ... | Kenny zwrócił uwagę na twoje milczenie. |
Potwierdź lub zaprzecz słowom Vernona (nie ma to znaczenia). Po chwili znajdziecie się w szkolnej sali, będącej jednocześnie byłym centrum dowodzenia w Crawford. Wybieraj po kolei tematy w kolejnym dialogu w dowolnej kolejności, aby dowiedzieć się, gdzie znajdziecie akumulator, paliwo i medykamenty.
Po ułożeniu planu odzyskasz kontrolę nad Lee. Jeśli nie chcesz oglądać sali i rozmawiać z Benem i Clementine, wyjdź od razu przez drzwi (Open: Door). Jeśli jednak chcesz to zrobić, będzie tu sporo do oglądania. W prawej części pomieszczenia możesz zerknąć na: mapę szkoły tuż obok drzwi (Look At: School Map), półkę obok (Look At: Shelf), flagi (Look At: Flags) i dywan (Look At: Rug).
Przejdź do lewej części sali. Na przeciwnej ścianie są: lalki (Look At: Dools), książki (Look At: Books) i telewizor (Look At: TV). Na biurku leżą broszury (Look At: Pamphlets), a pod oknem globus (Look At: Shelf) i klej (Look At: Paste). Możesz teraz pomówić z Clementine, o ile ją zabrałeś ze sobą. Nie ma znaczenia, co odpowiesz na dwa jej pytania. Zależnie od przebiegu rozmowy na farmie Hershela w pierwszym epizodzie na drugie pytanie pojawi się odpowiedź "Nobody knows." lub "Remember what Kat said.".
Jednak w rozmowie z Benem twoja pierwsza odpowiedź będzie miała znaczenie (spójrz do poniższej tabeli). Następnie skomentuj jak chcesz chęć Bena do zwierzenia się Kenny'emu, a potem wyjdź z sali przez drzwi po prawej (Open: Door).
2. "Thanks, I got it. Just once I'd like to do something useful, you know?"
(1): That'd make a nice change. | Ben to zapamięta. |
(2): You're plenty useful. | - |
(3): Okay, I'll let you get to it. | - |
(4): ... | Ben to zapamięta. |
Po wyjściu z sali możesz spojrzeć na fotografię (Look At: Photo) i napis dotyczący zasad panujących w Crawford (Look At: Sign). Idź korytarzem, aż ujęcie się zmieni. W tle zobaczysz Molly. Po skręceniu w prawo idź przez siebie. Możesz zerknąć na pustą szafkę po lewej (Look At: Empty Locker). Dalej po lewej jest wyjście na podwórko (Look At: Exit to Playground), ale opuszczanie szkoły nie jest zbyt dobrym pomysłem (Open: Exit to Playground).
Przejdź nieco dalej. Kamera się przybliży. Po prawej możesz spojrzeć na natrysk (Look At: Water Fountain) i spróbować wejść do ubikacji (Open: Bathroom Door). Na podłodze leżą łuski (Look At: Shell Casings), zaś na górze po lewej jest dziura (Look At: Hole), jednak nie dasz rady przedostać się do niej. Naprzeciwko są szafki, jedna po lewej jest zakrwawiona (Look At: Bloody Locker), ale na razie nie będziesz jej mógł otworzyć.
Jeśli pójdziesz w lewo, spotkasz Christę i Vernona, a także będziesz mógł popatrzeć na automat z napojami (Look At: Vending Machine). Nic tam ciekawego nie ma, także idź za Molly, w prawo. Zauważysz drzwi prowadzące na ulicę, przez które przejdź (Open: Exit to Alley).
Kiedy znajdziesz się na zewnątrz, wejdź w alejkę, która ciągnie się w głąb ekranu. Po drodze możesz obejrzeć dwa znaki (Look At: Sign) - jeden na ścianie po prawej i drugi na murze naprzeciwko. Po lewej jest też drut kolczasty (Look At: Barded Wire) i billboard (Look At: Billboard), a przede wszystkim szary składzik, do którego wejdź.
Spójrz w lewy górny róg ekranu, a dojrzysz dziurę. Zerknij na nią (Look At: Hole), a kiedy Lee spojrzy na półki, wejdź po nich (Climb: Shelf) na górę. Lee przeskoczy na drugą stronę ogrodzenia.
Możesz spojrzeć na drzwi do garażu (Look At: Garage Door). Spróbuj je otworzyć (Open: Garage Door), a potem wejdź w uliczkę, która biegnie w prawy górny róg ekranu. Ujęcie się zmieni, będziesz mógł popatrzeć na ogrodzenie (Look At: Fence). Lepiej się nie zbliżać... Wracaj przed drzwi garażu. W tym momencie z góry spadnie ciało zombie, a potem rozwścieczona Molly. Nie ma znaczenia, co odpowiesz w dwóch następnych dialogach.
[POCZĄTEK AKCJI]
Czas na krótką akcję. Wciskaj pokazany na ekranie przycisk, aby podnieść bramę do garażu. Jeśli będziesz się ociągał, zombie zagryzą cię. Po podniesieniu bramy Molly i Lee wejdą do środka.
[KONIEC AKCJI]
Zacznij od rozmowy z Molly, wypytaj ją o wszystko. Następnie rozpocznij poszukiwania. W prawej części warsztatu możesz zerknąć na ciężarówkę (Look At: Semi Truck), jej maskę (Look At: Truck Hood), którą możesz otworzyć (Open: Truck Hood) i potem jeszcze raz na nią spojrzeć, aby sprawdzić, czy jest w niej akumulator. Nic tam jednak nie znajdziesz. Przejdź więc do lewej części garażu.
Możesz tu zerknąć na podniesiony samochód (Look At: Car), znak ostrzegawczy (Look At: Car), spróbować otworzyć zablokowane drzwi (Use: Office Door), popatrzeć na panel do obsługi podnośnika (Look At: Lift Panel) i go użyć (Use: Lift Panel).
Aby jednak popchnąć wydarzenia do przodu, zerknij na wąż hydrauliczny (Look At: Hydraulic Hose), a potem spróbuj go użyć (Pry: Hydraulic Hose). Nic z tego nie wyjdzie, ale teraz będziesz mógł poprosić Molly o hak do wspinaczki - porozmawiaj z nią i wybierz opcję "Can I borrow your hook?". Następnie przebij wąż hakiem (Puncture: Hydraulic Hose).
[POCZĄTEK AKCJI]
Obejrzyj animację, a potem bierz się do roboty. Jeśli nie zdążysz, zombie zagryzą ciebie i Molly. Musisz wyjąć akumulator z samochodu. Najpierw odkręć i zdejmij dodatni zacisk (Unscrew: Positive Terminal) (Detach: Positive Terminal), potem to samo zrób z ujemnym (Unscrew: Negative Terminal) (Detach: Negative Terminal). Na końcu wyjmij akumulator (Pick Up: Battery).
Aby się wydostać, wejdź na ciężarówkę (Climb: Semi Truck) po drabince na prawym boku, a potem strzel w świetlik nad waszymi głowami (Shoot: Skylight). Kiedy Molly wskoczy na dach, złap jej rękę (Grab: Hand).
Nie ma znaczenia, co odpowiesz Molly. Lee weźmie rozbieg i skoczy, a twoim zadaniem jest wcelować i wcisnąć przycisk, aby złapać rękę Molly (Grab: Hand). Jeśli tego nie zrobisz, Lee upadnie i zabije się. Obejrzyj animację i idź w stronę ekranu, a z jednej akcji przejdziesz do kolejnej. Kenny i Brie wrócili z paliwem, ale i towarzystwem. Trzeba im pomóc.
(1) Po odzyskaniu kontroli nad Lee wciskaj pokazany na ekranie przycisk, a potem wciśnij kolejny.
(2) Ponieważ drzwi nie zamkną się w ten sposób, będziesz musiał z bliska strzelić jednemu zombie w głowę (Shoot: Zombie).
(3) Podnieś toporek z ziemi (Pick Up: Hatchet).
(4) Ponownie wciskaj pokazany na ekranie przycisk, a potem wciśnij kolejny, by włożyć toporek między klamki i tym samym zablokować drzwi. Przeniesiecie się całą grupą do sali klasowej.
[KONIEC AKCJI]