3 - Trapped | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead The Walking Dead poradnik ,solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Rozdział 3: Trapped
Cała grupa znajduje się w nieciekawej sytuacji - tkwią na strychu, bez możliwości jego opuszczenia. Omid rozwiewa nadzieje na wyjście przez okno - nie można go otworzyć, nie da się wyjść na dach, a dodatkowo umieszczone jest ono ok. 10 metrów nad ziemią. Obejrzyj animację, podczas której nerwy osób obecnych na poddaszu dają znać o sobie, a w pierwszym dialogu wybierz dowolną opcję - nie ma ona wpływu na rozwój sytuacji.
Uwaga: Jeśli w grupie znajduje się Ben, odda on Lee upuszczony niedawno pistolet.
Po chwili Lee zacznie się źle czuć - jeśli nie zdecydowałeś się na odcięcie ramienia, bohater zemdleje. Jeśli natomiast Lee pozbawiony jest kończyny, Christa zapyta o jego samopoczucie - wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia. W obu przypadkach po chwili odezwie się krótkofalówka - Clementine zdąży przekazać, że znajduje się w hotelu, w którym zatrzymywała się z rodzicami.
Rozmowa po raz kolejny zejdzie na próby wydostania się ze strychu - Kenny postawi jasne pytanie.
1. "Okay, now your life depends on it. How do you get out of here?"
(1): We have to go, NOW. | Zapamiętają to. |
(2): Stop. We can't panic. | Zapamiętają to. |
(3): Seriously, why the fuck did we come up here? | Zapamiętają to. |
(4): ... | - |
Jeśli Lee ma nieodciętą rękę, Kenny zapyta ile według niego mają jeszcze czasu. Lee odpowie, że nie ma pojęcia, na co Kenny stwierdzi, iż powinni ją odciąć - przynajmniej wtedy byłaby szansa na powstrzymanie infekcji. Niestety, teraz jest już za późno. Jeśli Lee postanowił odciąć kończynę, Kenny spyta się czy to mogło zadziałać - Lee nie ma pojęcia, lecz ma nadzieję, że tak.
Akcja zaczyna się zaogniać - Kenny chciałby ustalić, co mają robić w przypadku gdy Lee po raz kolejny drastycznie odczuje skutki ugryzienia i ewentualnie zamieni się w zombie. Wspomni przy tym o sytuacji z Larrym (którego należało zabić aby się nie przemienił). Oczywiście Christa i Omid nie mają pojęcia o czym mówi Kenny, jednak odpowiedź Lee w kolejnym dialogu nie ma znaczenia - kłótnia z Kennym wchodzi na kolejny poziom. W następnych dwóch dialogach również wybierz dowolną odpowiedź - sprzeczka osiągnie apogeum, a Lee będzie musiał podjąć decyzję w jaki sposób ją zakończyć.
[TRUDNY WYBÓR #2]
- Dać upust swoim emocjom.
- Poczekać spokojnie aż Kenny wybuchnie
[POCZĄTEK AKCJI]
W pewien sposób ustna sprzeczka zbliża się do rękoczynów. Możesz podnieść popiersie, którym na początku interesował się Omid (Grab: Bust) - Lee rzuci nim w kierunku Kenny'ego, jednak nie trafiając go. Jeśli postanowisz poczekać, Kenny podniesie popiersie i rzuci nim w ścianę.
Wynik obu rozwiązań jest taki sam - w ścianie pojawi się dziura, a Kenny stwierdzi, iż ścianę da się przebić.
[KONIEC AKCJI]
Grupa wda się w rozważania, co też znajduje się po drugiej stronie ściany. Okazuje się, że dom sąsiaduje w tym miejscu z innym, do którego być może uda się przedostać wybijając dziurę w ścianie. Możesz odczekać bezczynnie, aż cała konwersacja dobiegnie końca i Kenny złapie za stojak na ubrania, usiłując powiększać dziurę w ścianie, bądź też samemu złapać wieszak (Grab: Coat Rack) i zapoczątkować ten proces (Wall). Wybór opcji w kolejnym dialogu nie ma znaczenia - Kenny jako pierwszy będzie pracował przy ścianie, Lee natomiast ma odpocząć.
Akcja przeniesie się na drugi koniec strychu - Lee wda się w rozmowę z Omidem i Christą. Podczas rozmowy może zostać poruszony temat ramienia Lee - jeśli go nie odcięto, Lee powie, iż zaczyna tracić w nim czucie i jest ono rozpalone. Jeśli Lee nie ma już kończyny, Christa wspomni, że nadal nie może w to uwierzyć, a Lee doda, że ma nadzieję, że razem z ramieniem pozbyli się infekcji, a przynajmniej spowolnili proces. Pierwszy dialog dotyczący ugryzienia nie ma znaczenia na rozwój sytuacji (dialog różni się w zależności od tego, czy powiedziałeś im o ugryzieniu czy też zauważyli je dopiero w szopie). Następnie Omid zapyta co chcesz zrobić, gdy znajdziecie porywacza Clementine - tutaj również możesz wybrać dowolną odpowiedź, bez żadnych konsekwencji.
Natomiast kolejny dialog jest już nieco ważniejszy, gdyż Omid nie wprost spyta co stanie się z Clementine, gdyby Lee zmienił się w zombie.
2. "And ... you know ... whatever happens to you ... uh ..."
(1): I want you guys to take her. | Omid i Christa zapamiętają to. |
(2): I want Kenny to look after her. | Omid i Christa zapamiętają to. |
(3): Find a family for her, okay? | Omid i Christa zapamiętają to. |
(4): ... | - |
Po chwili pojawi się Kenny i poprosi o zmianę przy pracy nad ścianą. Omid pójdzie go zastąpić, a konwersacja będzie miała ciąg dalszy, tym razem z Kennym. Jeśli Lee nie ma ramienia, Kenny zapyta go o samopoczucie - wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia. W pewnym momencie Kenny nieco się załamie - Christa zapyta jak się czuje. Wybór opcji w kolejnym dialogu nie ma znaczenia. Po chwili Kenny dojdzie do siebie, znajdzie butelkę whisky i wspomni sytuacje z Lilly i jej ojcem, w których Lee i Kenny często mieli odmienne zdania.
Uwaga: Jeśli w grupie znajduje się Ben, jego osoba pojawi się w rozmowach zarówno z Omidem i Christą jak również z Kennym. Wybór opcji dialogowych w tym przypadku nie ma znaczenia dla rozwoju fabuły.
3. "She came between Lee and I pretty good, and I spent a lot of nights hating this guy's guts."
(1): Water under the bridge. | Kenny zapamięta to. |
(2): Eh, you're still a bastard. | Kenny zapamięta to. |
(3): I'm sorry for any pain I caused. | Kenny docenia to. |
(4): ... | Christa zauważyła twoje milczenie. |
Kenny postanowi wznieść toast i poda ci butelkę. Możesz wypić z nim bądź nie (nie ma to znaczenia) i zobaczyć jak po chwili wahania przyłącza się do was Christa, pociągając z butelki całkiem spory łyk. "Sielankę" przerywa Omid, który przebił się przez ścianę.