2 - Conversation Killer - Problem z jedzeniem | Epizod II - Starved for Help The Walking Dead poradnik ,solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział 2 - Conversation Killer - Problem z jedzeniem
Po powrocie do motelu czeka cię niezwykle żywiołowa kłótnia pomiędzy Lilly i Kennym. Nie ma znaczenia, co odpowiesz na pierwsze pytanie (w zależności od poprzedniego wyboru jedną z opcji będzie "He would have died if we left him!" o przyniesionym Davidzie lub "We're the ones that shot him." o Travisie). Jeśli Carley przeżyła, włączy się do rozmowy. Jednak Doug będzie milczał.
Jednak drugie pytanie będzie niezwykle ważne. Możesz opowiedzieć się po stronie Kenny'ego, (zapamięta twoją lojalność, choć nie oczekuj fanfar, za to Lilly będzie wściekła), Lilly (Kenny nie będzie cię już traktował, jako przyjaciela rodziny, jedyna opcja, w której Lilly nie będzie wściekła na ciebie). Możesz oczywiście spróbować zachować neutralność lub po prostu milczeć, wtedy Kenny wścieknie się na twoje milczenie. W przypadku milczenia lub neutralności Lilly i tak będzie na ciebie zła, choć nie tak bardzo, jak będzie zła na ciebie, jeśli stanąłeś po stronie Kenny'ego.
1. "Seems like he's got a problem with you in particular."
(1): Lilly's right. | Wszyscy zauważyli, że stanąłeś po stronie Lilly. |
(2): Kenny's right. | Wszyscy zauważyli, że stanąłeś po stronie Kenny'ego. |
(3): It doesn't matter who's in charge! | Próbowałeś zachować nautralność. |
(4): ... | - |
Niezależnie od podjętej decyzji Lilly z tych lub innych powodów przekaże ci obowiązek rozdzielenia jedzenia w grupie twoich towarzyszy. Nie będzie to łatwe, ponieważ ludzi jest dziesięcioro, zaś porcji żywności tylko cztery. Czas przejść się po motelu i zdecydować, komu damy jedzenie. Możesz je dać na dwa sposoby - albo w rozmowie (opcja "Want some food?"), albo korzystając z odpowiedniej ikony. Do tego ma znaczenie to, co komu dasz - np. Doug lub Carley przyjmą tylko jabłko.
Na początek idź w głąb ekranu, do Katji. Możesz jej pomóc przy opatrywaniu rany Davida lub Travisa. Jeśli zgodzisz się pomóc ("Sure. What do you need?"), będziesz musiał odpowiedzieć na kolejne pytanie. Twoja odpowiedź nie ma jednak znaczenia. Warto zwrócić uwagę, że Katjaa nie przyjmie jedzenia - powie, żebyś dał je Duckowi.
Tu warto zaznaczyć, że po rozdysponowaniu trzech porcji żywności będziesz miał możliwość zostawić ostatnią dla siebie. Możesz to zrobić - [Keep the last piece of food for yourself] - lub nie - [Save the last piece of food for someone else]. Oczywiście, jeśli sam zjesz jedną z porcji, nie będziesz mógł dać jej komuś innemu.
Idź w prawo, a potem wzdłuż ogrodzenia. Możesz po spojrzeć na jego elementy, by usłyszeć komentarze Lee - regał (Look At: Bookcase), śmietnik (Look At: Dumpsters) i na całość - ale tylko, jeśli nie uratowałeś Douga w poprzednim epizodzie (Look At: Fence). Jeśli to zrobiłeś, będziesz mógł zamiast tego obejrzeć jego system alarmowy (Look At: Alarm), a nawet porozmawiać z nim na ten temat.
Doug nie przyjmie innego jedzenia niż jabłko ("You gave Doug an apple."), ale jeśli go nie nakarmisz, nie będzie miał ci tego za złe. Jeśli nie masz jabłka i będziesz próbował dać mu coś innego, Doug i tak będzie wdzięczny ("You tried to give Doug food, but he declined."). Wtedy podejdzie Mark chcąc wziąć porcję Douga, ale Lee wyjaśni mu, że to nie działa w ten sposób (o ile nie nakarmiłeś wcześniej Marka).
Idź dalej wzdłuż ogrodzenia. W końcu dotrzesz do Larry'ego i Marka.
Rozmowa z Markiem zacznie się inaczej w zależności od tego, czy z lasu przyniosłeś Davida, czy Travisa. Możesz też pomówić na inne tematy, choć twoje odpowiedzi nie mają tu znaczenia. Jeśli dasz Markowi jedzenie ("You fed Mark. "), doceni to, ale Larry stojący obok będzie narzekał - o ile nie został wcześniej nakarmiony.
Jeśli porozmawiasz z Larrym, będziesz miał dwie opcje rozmowy. Możesz też dać mu jedzenie ("You made a tough choice."), choć Larry powie, że nie czyni to was przyjaciółmi. Mimo to zyskasz w oczach Lilly. Jeśli nie nakarmiłeś wcześniej Marka, ten skomentuje narzekając na swój głód.
Niezależnie od tego, z którym zaczniesz rozmowę, po wyczerpaniu tematów lub próbie jej zakończenia (opcja "Exit") obaj poproszą cię o topór. Możesz dać go Markowi [GIVE AXE TO MARK] lub Larry'emu [GIVE AXE TO LARRY]. Wybór ten ma wpływ na to, kto za niedługi czas przyjdzie ci z pomocą, ale tylko w przypadku, jeśli Carley nie przeżyła.
Dodatkowo na koniec rozmowy Mark wspomni to, co mu powiedziałeś o Larrym w pierwszym rozdziale tego epizodu. Jeśli było to coś obraźliwego, Larry zada ci pytanie, czy na pewno to powiedziałeś. Odpowiedz, jak ci się podoba. Jeśli wcześniej z jako pierwszym porozmawiałeś z Markiem, pomów teraz z Larrym (lub odwrotnie).
Idź w lewo. Po drodze możesz zerknąć na piłkę (Look At: Soccer Ball). Omiń beczki. Podbiegnie do ciebie Clementine, która zgubiła swoją czapkę. Twoja odpowiedź nie ma tu znaczenia. Idź dalej w lewo, aż dojdziesz do Bena, Ducka, Clementine i Carley (jeśli przeżyła w pierwszym epizodzie). Porozmawiaj z nimi wszystkimi wyczerpując tematy rozmów.
Rozmowa z Benem potoczy się inaczej w zależności od tego, czy z "polowania" wrócił David czy Travis. Wyczerp tematy rozmowy, jeden poprowadzi do kolejnego zestawu odpowiedzi. Jeśli dasz Benowi jedzenie ("Giving food to Ben may prove an unpopular choice."), reszta będzie średnio zadowolona.
Clementine będzie pamiętała, czy powiedziałeś, że jej rodzice wrócą, czy nie. Porozmawiacie o jej krótkofalówce, a na koniec rozmowy wspomni, że jest bardzo głodna. Możesz oczywiście ją nakarmić ("You chose to take care of Clementine.").
Rozmowa z Duckiem nie będzie długa. Możesz go nakarmić, aby jego rodzina to doceniła ("Duck and his family appreciate that.") i musisz go nakarmić, jeśli chcesz nakarmić Kenny'ego. Jeśli nie dasz jedzenia Duckowi, Kenny będzie naprawdę zły na ciebie.
Jeśli Carley przeżyła, możesz ją również nakarmić ("You chose to feed Carley."), ale przyjmie tylko jabłko. Jeśli nie masz nic innego, odmówi (chociaż nadal będzie się to liczyło jako próba dania jej jedzenia). Warto dodać, że jeśli mimo wszystko nie nakarmisz Carley, nie będzie później na ciebie aż tak strasznie zła.
Idź w głąb ekranu, wzdłuż kampera, aby pomówić z siedzącym na kanapie Kennym. Powróci temat wyjazdu z motelu w kamperze. Lee zapyta, czy on i Clementine mogą się zabrać z Kennym.
Jeśli w poprzednim epizodzie nie wykazałeś się troską o rodzinę Kenny'ego - np. nie uratowałeś Ducka na farmie (koniec rozdziału 4) lub pozwoliłeś go wyrzucić z apteki (początek rozdziału 5), albo obie te rzeczy, Kenny odmówi ("Kenny doesn't think you were looking out for Duck in the last episode."). Jeśli jednak postąpiłeś odwrotnie, Kenny zgodzi się. Potem będziesz mógł pomówić z nim o samym pomyśle - spójrz do poniższej tabeli.
2. "Well the RV ain't even working yet, so this isn't worth talking about."
(1): You should stay here. | Próbowałeś przekonać Kenny'ego, by został. |
(2): The coast does sound like a smart idea. | Powiedziałeś Kenny'emu, że podróż na wybrzeże jest dobrym pomysłem. |
Jeśli dasz mu jedzenie, podziękuje ci - lecz przyjmie je tylko wtedy, jeśli nakarmiłeś Ducka ("The others noticed you fed Kenny.").
Ostatnią osobą, z którą możesz pomówić, jest Lilly siedząca na dachu kampera. Porozmawiaj z nią. Jeśli wcześniej stanąłeś po stronie Kenny'ego, Lilly nie przyjmie jedzenia ("Lilly is still angry."), jednak możesz ją potem do tego przekonać ("Take it anyway.") lub nie ("Fine. Don't Eat."). Nawet jeśli dasz jej jedzenie, i tak nie poprawi to waszych relacji. Jeśli jednak wcześniej stanąłeś po jej stronie, Lilly przyjmie jedzenie z uśmiechem i podziękuje.
Po rozdaniu żywności wywiąże się rozmowa, która będzie swoistym podsumowaniem twoich wyborów. Jeśli Larry nie dostał, będzie wściekły. Kenny'emu też nie będzie wesoło, ale pochwali się, jeśli nakarmiłeś dzieci, nawet jeśli sam nie dostał jedzenia.