5 - Georgia's Last City - Medykamenty i opuszczenie szkoły | Epizod IV - Around Every Corner The Walking Dead poradnik ,solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział 5: Georgia's Last City - Medykamenty i opuszczenie szkoły
Powitanie Bena będzie się różnić w zależności od tego, czy powiedziałeś mu wcześniej coś przykrego, czy nie. Jeśli tak, powita tylko Kenny'ego, jeśli nie - powita was obu. Kiedy odzyskasz kontrolę nad Lee, możesz przeprowadzić krótkie rozmowy z Clementine, Benem i Kennym, a także dłuższą z Brie. Będziesz mógł ją wypytać o parę rzeczy. Jeśli jednak przy pierwszym spotkaniu z Vernonem zagroziłeś mu, Brie nie będzie chciała z tobą w ogóle rozmawiać (Brie still doesn't trust you.) i powie w gorzkich słowach, co o tobie myśli. Tak czy inaczej wyjdź na korytarz (Open: Door). Idź znaną już dobrze drogą do rozwidlenia, ale tym razem skręć w lewo.
[POCZĄTEK AKCJI]
Zamiast Vernona i Christy spotkasz... sześcioro zombie. Kiedy Lee ukryje się za automatem, wychyl się w górę i strzel w jednego zombie (Shoot: Zombie). Pozostała piątka zacznie ruszać w twoją stronę. Celuj w głowy i strzelaj w pierwszej kolejności do tych, które są najbliżej ciebie.
[KONIEC AKCJI]
Wybierz jakąkolwiek odpowiedź w dialogu z Christą i Vernonem, a potem rozpocznij poszukiwania kodu. W lewej części gabinetu możesz zerknąć na (od prawej do lewej na powyższym obrazku): łóżko (Look At: Bed), kserokopiarkę obok niego (Look At: Copier), dokumenty na tablicy (Look At: Papers), zegar nad drzwiami (Look At: Clock), telefon na biurku (Look At: Clock) i akta medyczne - również na biurku (Look At: Medical File). Możesz jeszcze pomówić z Vernonem i wyczerpać tematy. Vernon inaczej zareaguje na podziękowanie mu, że przybył z wami ("Thank you for coming with us.") w zależności od tego, czy groziłeś mu przy pierwszym spotkaniu, czy nie.
Koniecznie podnieś medyczne akta, dzięki czemu Lee znajdzie kasetę z nagraniem (Pick Up: Medical File).
Przejdź w prawo. Tu możesz zerknąć na (od prawej do lewej): apteczkę (Look At: First Aid Kit), szuflady (Look At: Drawers), krew na podłodze (Look At: Blood), zdjęcie z ultrasonografu leżące na podłodze (Look At: Sonogram). Możesz też obejrzeć sejf (Look At: Safe) i spróbować użyć pistoletu (Shoot: Safe), ale ten pomysł nie zostanie pochwalony. Jeśli chcesz, pomów także z Christą i wyczerp wszystkie tematy. Rozmowa o Clementine ("About Clementine...") inaczej się potoczy w zależności od tego, czy zabrałeś ją ze sobą, czy nie.
Jednak przede wszystkim twoją uwagę powinna zwrócić kamera. Jest pusta, ale jeśli podniosłeś taśmę z akt, możesz ją włożyć (Watch tape #1: Camrecorder) i obejrzeć.
Wyjdź z gabinetu (Use: Hallway Door), a potem idź do rozwidlenia i znaną już drogą do wyjścia prowadzącego w alejkę przy garażu, który przeszukiwałeś z Molly (Open: Exit to Alley). Ponownie wejdź do białego składu po lewej i ponownie spróbuj wejść po półkach (Climb: Shelf).
[POCZĄTEK AKCJI]
Znienacka zaatakuje cię tu zombie. Wciskaj pokazany na ekranie przycisk, a potem wciśnij kolejny, aby się od niego uwolnić. Zombie przekona się, że telewizja szkodzi zdrowiu, zaś ty będziesz mógł wspiąć się po półkach (Climb: Shelf) na dach składu i zeskoczyć w drugą część alejki.
[KONIEC AKCJI]
Idź w prawy górny róg ekranu i zdepcz głowę czołgającego się zombie-doktora (Stomp: Zombie), a potem przeszukaj jego ciało (Search: Doctor's Corpse). Znajdziesz drugą taśmę, a także kod, który nie pasuje do sejfu w gabinecie.
Znajdziesz się z powrotem w szkole. Znaleziony przed chwilą kod umożliwi ci dostanie się do szafki doktora (Open: Bloody Locker). W środku znajdziesz trzecią taśmę i jest to coś w rodzaju opcjonalnego zadania. Przejdź za róg i wejdź do gabinetu (Enter: Nurse's Office).
Od razu zabierzecie się z Vernonem i Christą do oglądania drugiej taśmy. Będzie na niej kod do sejfu. Po obejrzeniu odpowiedz cokolwiek Chriście, a potem zdecyduj, czy chcesz oglądać trzecią taśmę, czy po prostu wyjść. Jeśli wybierzesz to pierwsze - włóż taśmę do kamery (Watch tape #3: Camrecorder). Taśma wyjaśni, dlaczego Molly była tak rozwścieczona na zombie-doktora i zadała mu tyle ciosów.
Opuść gabinet (Use: Hallway Door) i idź do rozwidlenia, a potem w stronę klasy. Przez dziurę w dachu spadnie Molly. Twoje odpowiedzi będą miały znaczenie, spójrz do poniższych tabel. Jeśli nie obejrzałeś taśmy z Molly i doktorem, poniższe opcje się nie pojawią - przejdź do następnego akapitu.
3. "Nothing."
(1): I know you're from Crawford. | Powiedziałeś Molly, że wiesz o jej kłamstwie. |
(2): You lied to me. | Powiedziałeś Molly, że wiesz o jej kłamstwie. |
(3): Forget it, let's just go. | Pominąłeś temat. |
(4): ... | - |
Jeśli wybrałeś opcję (1) lub (2), rozmowa potoczy się dalej. Jeśli nie, omiń poniższą tabelę.
4. "This is all I have left of her."
(1): I understand. | Molly docenia twoje współczucie. |
(2): I don't care. | Olałeś Molly. |
(3): Let's just go. | Delikatnie zmieniłeś temat. |
(4): ... | Nie powiedziałeś Molly nic po wysłuchaniu jej historii. |
Jakkolwiek rozmowa się nie potoczyła, oboje ruszycie do sali klasowej. Po drodze spotkacie Bena (nie ma znaczenia, co mu odpowiesz), który - jak się okazuje - wyciągnął toporek z drzwi. Ten sam, który je blokował, aby zombie nie dostały się do środka... Po chwili nieumarli wtargną na teren szkoły i Molly zacznie z nimi walczyć.
Na chwilę odzyskasz kontrolę nad Lee. Twoim zadaniem będzie strzelenie w głowę zombie, z którym Molly walczy. Jeśli wziąłeś Clementine ze sobą, to ona uratuje Molly - nie musisz się martwić. W przeciwnym wypadku, aby uratować Molly, będziesz musiał wcelować w głowę zombie (You saved Molly's life.). Uważaj - jeśli będziesz zwlekał zbyt długo, nie będziesz mógł jej uratować (You left Molly behind.).
Tak czy inaczej wszyscy pobiegniecie do sali klasowej. Jeśli Molly nie ma z tobą, Christa o nią zapyta. Ben z kolei będzie chciał powiedzieć Kenny'emu prawdę - że to on dawał bandytom zapasy w trzecim epizodzie. Wybierz jedną z poniższych odpowiedzi.
5. "Kenny, I'm so sorry. I'm so sorry, man..."
(1): Fine, tell them. | Powiedziałeś Benowi, by się przyznał. / You told Ben to confess. |
(2): Ben, shut up. | Próbowałeś powstrzymać Bena. / You tried to stop Ben. |
(3): We don't have time for this. | Próbowałeś powstrzymać Bena. / You tried to stop Ben. |
(4): ... | Pozwoliłeś Benowi mówić dalej. / You let Ben keep talking. |
Ben i tak powie prawdę, zaś Kenny wpadnie w szał (trudno się dziwić). Wybierz jedną z poniższych odpowiedzi.
6. "(...) When it got discovered, that's when they attacked. That's when Duck..."
(1): Kenny, calm down! | Próbowałeś uspokoić Kenny'ego. |
(2): It was a mistake. | Obroniłeś Bena. |
(3): Kick his ass later! | Stanąłeś po stronie Kenny'ego. |
(4): ... | - |
Kenny uspokoi się, a przynajmniej na tyle, by nie chcieć zabić Bena własnoręcznie. Rozmowa będzie toczyć się dalej. Wybierz którąkolwiek odpowiedź w następnym dialogu. Niezależnie od wybranej opcji rozpocznie się głosowanie.
Jeśli zabrałeś Clementine ze sobą, spyta się, czy ona też ma prawo głosu. Jeśli nie ma jej z tobą, pomiń poniższą tabelkę.
7. "Wait, don't I get a vote?"
(1): Of course you do. | Clementine zagłosuje za Benem. |
(2): No. | Nie pozwoliłeś zagłosować Clementine. |
(3): ... | Clementine zagłosuje za Benem. |
Clementine zdenerwuje się na ciebie, jeśli zabronisz jej głosować. Potem przyjdzie czas na ciebie. Wybierz jedną z poniższych odpowiedzi.
8. (tekst różny w zależności do tego, jak wcześniej potoczyła się rozmowa)
(1): Ben stays with us. | Zagłosowałeś za Benem. |
(2): We cut him loose. | Zagłosowałeś przeciwko Benowi. |
(3): I abstain. | Wstrzymałeś się od głosu. |
(4): ... | Wstrzymałeś się od głosu. |
Clementine nie będzie zadowolona, jeśli wybierzesz opcję inną niż (1).
W tym momencie waszą rozmowę przerwą zombie, które wtargną do sali klasowej i zagryzą Brie. Całą grupą wejdziecie do zbrojowni, której drzwi udało się wreszcie otworzyć. Obejrzyj długą animację, po której przygotuj się na trwającą sporo czasu akcję. Przejdź do następnego rozdziału.