1 - Georgia's First City - Wewnątrz | Epizod IV - Around Every Corner The Walking Dead poradnik ,solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział 1: Georgia's First City - Wewnątrz
Po wejściu do domu czeka cię kilka dialogów, w których twoje odpowiedzi będą miały znaczenie. Na początek odpowiedz Chriście na zarzut, że nie powiedziałeś jej i Omidowi, że krótkofalówka działa.
7. "That it's working!"
(1): I didn't want to worry anyone. | Christa nie jest zadowolona. |
(2): I didn't know. [LIE] | Zdecydowałeś się okłamać Christę. |
(3): I only found out yesterday. | Byłeś szczery z Christą. |
(4): ... | - |
Twoje kolejne dwie odpowiedzi nie mają znaczenia. Potem, jeśli wcześniej zraniłeś Clementine, ta porozmawia z tobą po zakończeniu konwersacji z Christą i Kennym. Możesz przeprosić Clementine lub nie. Jeśli wcześniej spokojnie wytłumaczyłeś Clementine, że jej zachowanie było nieostrożne lub po prostu milczałeś, to teraz sama cię przeprosi.
8. "I guess you don't want my help, huh?"
(1): I'm sorry I yelled. | Clementine czuje się lepiej. |
(2): Just stay with Christa. | - |
(3): You've been helpful enough. | - |
(4): ... | Clementine czuje się pogardzona. |
Po rozmowach odzyskasz kontrolę nad Lee. Lepiej nie otwierać drzwi na podwórko (Open: Backyard Door), możesz za to przeszukać kuchnię po prawej. Szafka na górze po lewej jest pusta (Examine: Cabinets), podobnie jak i lodówka po prawej (Look At: Refrigerator). W kranie nie ma wody (Look At: Sink), mikrofalówka nie działa (Look At: Microwave). Możesz za to obejrzeć rysunek dziecka na lodówce (Look At: Drawing) i zerknąć na jedzenie dla psa (Look At: Dog Food). Lee jednak nie będzie chciał go wziąć (Take: Dog Food).
Przejdź w lewo. Wywrócone krzesła i stół (Look At: Table) tarasują drogę. Możesz prócz tego zerknąć na stary zegar (Look At: Grandfather's Clock) i butelkę whiskey (Look At: Bottle of Whiskey), której Lee nie będzie chciał wziąć (Take: Bottle of Whiskey).
Idź w stronę ekranu, a wejdziesz do salonu, gdzie siedzą Clementine, Christa i Omid. Z dwiema ostatnimi postaciami możesz pomówić - wyczerp tematy, a potem wracaj do poszukiwań. Możesz zerknąć na obraz stojący obok kominka (Look At: Paintings) i wiszący nad nim rodzinny portret (Look At: Portrait). Jednak przede wszystkim przeszukaj zamknięte pomieszczenia. W tym celu otwórz drzwi po lewej lub prawej stronie (Open: Door) i zatwierdź akcję, kiedy scena się zmieni. Nie masz się czego obawiać, nic za nimi nie ma.
Po otwarciu dwojga drzwi kamera wskaże ostatnie w hallu, które trzeba otworzyć, by popchnąć wydarzenia do przodu (Open: Doors). Zrób to, a przeszukiwanie parteru dobiegnie końca (nie możesz na razie wejść na piętro - Climb: Stairs).
Następnie będziesz mógł zapytać Clementine, z kim przez cały czas rozmawiała przez krótkofalówkę. Twoja odpowiedź może mieć znaczenie, spójrz do poniższej tabeli.
9. "What does he want?"
(1): Go ahead, Clem. | - |
(2): We want an answer, Clementine! | Zdenerwowałeś Clementine. |
(3): Back off, Christa. | - |
(4): ... | - |
Po chwili jej odpowiedź zostanie przerwana przez wołanie Bena z góry. Lee do niego dołączy, a twoim pierwszym zadaniem będzie po prostu wejście po schodach na strych. Trzymaj cały czas odpowiedni przycisk, aż obejrzysz kolejną animację. Po chwili rozmowy będziesz musiał dokonać pierwszego trudnego wyboru w tym epizodzie.
Kenny przypomni to, co wydarzyło się z Duckiem i to, jaką decyzję podjąłeś w poprzednim epizodzie (czy zabiłeś Ducka sam, czy Kenny to zrobił, czy też zostawiliście Ducka w lesie). Nie ma jednak znaczenia, co odpowiesz na pytanie Kenny'ego, bo prawdziwą decyzję podejmiesz za chwilę, kiedy odzyskasz kontrolę nad Lee.
[TRUDNY WYBÓR #1]
- Zabić chłopca-zombie własnoręcznie. (You chose to do it yourself.)
- Sprawić, aby Kenny zabił chłopca. (You helped Kenny.)
- Zostawić chłopca-zombie. (You chose to leave him).
Jeśli chcesz sam zabić chłopca, spójrz na niego (Look At: Zombie). Następnie wybierz sposób, w jaki to zrobisz - możesz go zastrzelić (Shoot: Zombie), uderzyć narzędziem z pociągu (Bash: Zombie) lub zdeptać mu głowę (Stomp: Zombie). Po wyborze sposobu będziesz musiał jeszcze raz potwierdzić tę akcję, o ile nie wybrałeś uderzenia narzędziem.
Jeśli chcesz, aby Kenny zabił chłopca, po prostu daj mu pistolet (Give gun: Kenny), a potem wybierz opcję "I know you can". Pomoże to Kenny'emu.
Jeśli chcesz zostawić chłopca, spójrz w tym celu spójrz na klapę w podłodze, przez którą tu wszedłeś (Look At: Door), a potem wybierz odpowiedź "Yes." na pytanie Kenny'ego (klapa jest u dołu ekranu). Lee opuści strych, a potem wejdzie tam Christa. Usłyszysz strzał, a Christa wręczy ciało chłopca głównemu bohaterowi.
Którejkolwiek opcji byś nie wybrał, możesz ją odwołać, o ile nie będzie za późno - wybierając opcje "You don't have to" (jeśli dasz pistolet Kenny'emu), "No." (jeśli zdecydowałeś się zostawić chłopca na strychu) lub po prostu wracając do Kenny'ego (jeśli popatrzyłeś na chłopca, aby później go zabić).
Niezależnie od dokonanego wyboru Lee wyjdzie z ciałem na zewnątrz, aby je pochować. Wskaż grób (Place boy in: Grave), a kiedy Lee złoży ciało (możesz je obejrzeć - Look At: Boy), weź łopatę (Pick Up: Shovel) i zacznij kopać (Shovel: Loose Dirt). Ostatnią czynność powtórz cztery razy. Zaraz potem Lee zobaczy tajemniczą postać...
Nie ma znaczenia, co krzykniesz. Jednak w przypadku kolejnych dialogów twoje odpowiedzi będą miały znaczenie. Spójrz do poniższych tabelek. Najpierw odpowiedz Benowi, co widziałeś.
10. "Lee? what's going on?"
(1): Nothing, just a stray dog. | Zdecydowałeś się skłamać. |
(2): Someone was watching us. | Powiedziałeś prawdę. |
(3): I thought I saw something. | Powiedziałeś prawdę. |
(4): ... | Zdecydowałeś się nie odpowiadać Chriście. |
Następnie dobrze się zastanów nad odpowiedzią. Jeśli chcesz, aby Kenny pozostał przy tobie na końcu epizodu, musisz stanąć po jego stronie w tej rozmowie.
11. "Well he'd better get ready. Because I'm (...)"
(1): The sooner we leave the better. | Kenny docenia twoje wsparcie. |
(2): It's not safe yet. | - |
(3): Let's look here for supplies. | - |
(4): ... | - |
Potem będziesz musiał odpowiedzieć Clementine, która będzie chciała iść z tobą i Kennym, aby szukać swoich rodziców.
12. "My mom and dad can't be far now, maybe we can look for them on the way to the river?"
(1): We can't right now. | Poprosiłeś Clementine, by zaczekała jeszcze trochę. |
(2): Stay here and help. | Poprosiłeś Clementine, by została i zaopiekowała się innymi. |
(3): Absolutely not. | Odmówiłeś Clementine. |
(4): ... | Nie powiedziałeś nic. |
Ben też będzie chciał iść z tobą, lecz jemu również musisz odmówić. Wybierz jedną z odpowiedzi.
13. "So, you're just gonna leave me on the bench here?"
(1): No offense Ben, but... | Nie zaufałeś Benowi. |
(2): Stay and protect Clementine. | Powierzyłeś Benowi opiekę nad Clementine. |
(3): Keep an eye on Omid. | Powierzyłeś Benowi opiekę nad Omidem. |
(4): ... | - |
Po tych wszystkich rozmowach Lee wraz z Kennym wyruszą nad rzekę.