1 - The Morgue | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead The Walking Dead poradnik ,solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Rozdział 1: The Morgue
Finałowy epizod można rozpocząć w jednej z ośmiu konfiguracji bohaterów - poniższy opis został zilustrowany na przykładzie grupy w początkowym składzie Lee, Kenny, Omid i Christa (Lee pokazał im ugryzienie), a więc wszystkich dostępnych postaci (w tym przypadku Ben nie został uratowany w IV epizodzie). W odpowiednich miejscach w tekście zawarto również ilustracje oraz uwagi odnoszące się do sytuacji, gdy grupa startowa jest inna.
Epizod rozpoczyna się w miejscu zakończenia poprzedniego - w kostnicy, w której ukrywał się Vernon ze swoją grupą. Niestety miejsce to zostało w pośpiechu opuszczone. Po raz kolejny odzywa się krótkofalówka Clementine - jednak jej porywaczem nie jest Vernon.
Początkowa konwersacja jest identyczną z tą, jaką zakończył się poprzedni epizod, urwany w momencie udzielania przez Lee odpowiedzi porywaczowi. Teraz możemy ją usłyszeć.
1. "Clementine's fine. But if I were you, I'd choose my next words VERY carefully."
(1): Please, don't hurt her. | Porywacz odpowie, że to nie on rani ludzi i dziękuje Bogu, że oddziela was ocean śmierci. |
(2): You're fucking DEAD! | Porywacz odpowie, że on o tym wie. Jak również Clementine. |
(3): What do you want from me? | Porywacz odpowie, że chce, aby Lee już nikogo nie zranił. |
(4): ... | Porywacz odpowie, że to mądry wybór - jeśli nie masz nic miłego do powiedzenia, lepiej nic nie mów. |
Wybór kolejnej (kolejnych) kwestii dialogowej nie ma wpływu na dalsze wydarzenia. Kenny spróbuje pocieszyć Lee a po chwili dołączą do niego pozostali. Omid spojrzy na ranę Lee a Christa zapyta o samopoczucie (wszyscy wiedzą o ugryzieniu).
2. "How's that feeling?"
(1): Fine. | Zapamiętają to. |
(2): Doesn't matter. | Zapamiętają to. |
(3): Not great. | Zapamiętają to. |
(4): ... | - |
Po chwili uwaga skupi się na zombie przedzierających się do środka. Kenny zamknie drzwi i poleci Lee poszukać innego wyjścia z pomieszczenia (jeśli Lee jest tylko z Benem, może dodać mu nieco odwagi).
W kostnicy znajdziesz kilka obiektów: możesz zerknąć na chłodnie (Look At: Coolers) - Kenny zażartuje o tunelu, stół operacyjny (Look At: Operating Table) czy zawieszoną na środku pomieszczenia wagę (Look At: Scale).
Jednak bardziej interesujące rzeczy znajdują się po prawej stronie kostnicy. To leżące na stole narzędzia chirurgiczne (Look At: Surgical Supplies) oraz szafki wiszące nad stołem (Open: Cabinet).
Lewa i prawa są puste, natomiast w środkowej Lee znajdzie rozwieracz do żeber (Pick Up: Rib Spreader).
Tak wyposażony ruszaj w głąb pomieszczenia - po chwili znajdziesz się w pobliżu windy. Lee poinformuje towarzyszy, że znalazł wyjście i otwarcie windy powinno chwile potrwać (Look At: Elevator). Próba ręcznego otwarcia windy (Open: Elevator) nie powiedzie się - strzelanie (Shoot: Elevator) jest również niepraktyczne. Ostatnią opcją jest użycie rozwieracza (Use Rib Spreader On: Elevator). Następnie wykorzystaj narzędzie do otwarcia drzwi (Crank: Rib Spreader).
Niestety w trakcie tej operacji Lee zacznie tracić przytomność, a ostatnim obrazem jaki widzi jest ugryziona ręka.
Powrót do żywych nie należy do najprzyjemniejszych - Lee słyszy głosy towarzyszy, według których "coś" musi być zrobione. Tym czymś jest próba odcięcia kończyny - wybierz dowolną opcję dialogową, aby przerwać operację (jeśli Lee jest sam, po prostu ocknie się obok stołu).
Posłuchaj konwersacji towarzyszy, zastanawiających się, czy obcięcie kończyny powstrzyma infekcję. Oczywiście decyzja należy do Lee. Opcja "Let's do it." przenosi od razu do ostatecznego wyboru, pozostałe dwie umożliwiają dłuższą pogawędkę z towarzyszami.
Uwaga: Jeśli nie wyjawiłeś, że zostałeś ugryziony, towarzyszące ci osoby teraz to zauważą, robiąc "scenę". Możesz przeprosić, że im nie powiedziałeś, ale wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia.
[TRUDNY WYBÓR #1]
- Postanowisz o odcięciu ramienia "This is going to hurt"
- Zostawisz ramię nieruszone
Wybierz odpowiednią opcję dialogową:
(1): Fuck it. Cut it off. | Zdecydowałeś o odcięciu ramienia |
(2): No. We leave it. | Postanowiłeś nie odcinać ramienia |
Uwaga 1: Jeśli Lee jest sam, może odciąć sobie ramię własnoręcznie - wystarczy skorzystać z wspomnianych wcześniej narzędzi chirurgicznych leżących na stole. W tym wypadku wyboru dokonujemy w dialogu "Remove arm. / Walk away." po kliknięciu na narzędzia. Następnie musisz odciąć sobie ramię (4 x Chop: Arm).
Uwaga 2: Jeśli Lee jest z Benem, Ben spanikuje i będziesz musiał obciąć sobie ramię sam (Ben zemdleje w trakcie0.
Uwaga 3: Odcięcie ramienia nie ma tak naprawdę większego wpływu na rozwój wydarzeń. Kikut zostanie zauważony przez napotkane postacie, Lee może też przykładowo zemdleć z powodu infekcji.
Wybierz dowolną opcję z dialogu poprzedzającego odcięcie ramienia, jak również kolejnych dwóch w trakcie brutalnej operacji, po której Lee po raz kolejny zemdleje (jeśli w grupie jest Christa i Kenny, mimo początkowej odwagi Kenny spanikuje i krwawa robota przypadnie w udziale Chriście).
Ockniesz się na podłodze, z opatrzonym kikutem a po chwili dołączy do ciebie reszta grupy. Wybierz dowolną opcję w kolejnym dialogu, po którym przeniesiecie się do otwartego szybu windy.
W przypadku gdy postanowiłeś zachować ramię, musisz przejść do windy i ponownie skorzystać z urządzenia (Crank: Rib Spreader).
Po chwili cała grupa zacznie wspinać się po drabinie - przejmiesz kontrolę nad Lee i będziesz musiał skorzystać z odpowiedniego przycisku aby kontynuować wspinaczkę. W pewnym momencie z góry spadnie nieumarły - nikomu nic się nie stanie, a wybór opcji dialogowej również nie ma znaczenia.
Jeśli Lee nie zgodził się na amputację ramienia, chwilę później zemdleje i zawiśnie na nogach głową w dół.
[POCZĄTEK AKCJI]
Po oprzytomnieniu i wybraniu dowolnej opcji dialogowej, chwyć się drabiny gdy odzyskasz kontrolę nad postacią (Grab: Rung).
[KONIEC AKCJI]
Kontynuuj wspinaczkę, aż dotrzecie na dach szpitala.