2 - Rooftop | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead The Walking Dead poradnik ,solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Rozdział 2: Rooftop
Widok z dachu szpitala nie nastraja optymistycznie - miasteczko jest pełne nieumarłych.
Po chwili rozmowy nadszedł czas na podjęcie dalszych kroków, przy czym pierwszy dialog nie ma znaczenia dla rozwoju fabuły (jeśli Lee zemdlał na drabinie, wcześniej pojawi się jeszcze jeden, również nieznaczący dialog).
Uwaga: Jeśli Lee jest sam, powyższe oraz kolejne konwersacje nie będą miały oczywiście miejsca).
Rozejrzyj się po dachu - znajdziesz tam kilka interaktywnych miejsc: rozlaną farbę (Look At: Paint), napis na ścianie (Look At: Sign), drabinę (Look At: Ladder) - przyda się za chwilę, ślady stóp jakiegoś nieszczęśnika (Look At: Footprints).
Możesz przejść maksymalnie w prawo, gdzie znajdziesz Kenny'ego oraz schody przeciwpożarowe (Look At: Fire Escape), których można by było użyć, gdyby nie zombie wałęsający się na dole. W oddali widać natomiast Crawford (Look At: Horizon). Jeśli chcesz, możesz porozmawiać z Kennym - spytaj go o pomysł wykorzystania dzwonu.
Uwaga: Jeśli Lee towarzyszy Ben, można go również tutaj znaleźć. Podczas rozmowy z nim Ben zapamięta kwestie jakie wybierze w dialogach.
Wróć do centralnej części dachu i skieruj się w kierunku Christy. Z tego miejsca można zobaczyć kościół znajdujący się po drugiej stronie ulicy, przy której mieści się dobrze znana wam posiadłość - teraz trzeba wykombinować, jak się tam dostać. Opcjonalnie możesz porozmawiać z Christą - wśród opcji dialogowych również znajdzie się pomysł na wykorzystanie dzwonu aby zwabić nieumarłych w jedno miejsce.
Skieruj się teraz maksymalnie na lewo, gdzie znajdziesz Omida - stoi przed dzwonnicą. Omid od razu zasugeruje użycie dzwonu. Również z nim możesz przeprowadzić towarzyską rozmowę. Wybranie opcji "I think you're Clem's favorite, you know that?" spowoduje, iż Omid to zapamięta.
Czas na wykorzystanie dzwonnicy jako wabika na zombie. Niestety, skok (Jump To: Bell Tower) nie wchodzi w grę, trzeba zatem wymyśleć coś innego.
Wróć na centralną część dachu i weź drabinę (Pick Up: Ladder). Tak wyposażony przystaw ją do dzwonnicy (Use Ladder On: Bell Tower).
Po krótkiej konwersacji Lee weźmie na siebie ciężar wdrapania się po drabinie.
[POCZĄTEK AKCJI]
Rozpocznij wdrapywanie się po drabinie (Climb: Ladder). Wciskając odpowiedni klawisz przesuwaj się do góry.
W pewnym momencie jeden z zaczepów drabiny pęknie, a ona sama zacznie się składać. Szybko wyceluj w krawędź dzwonnicy i skocz na nią (Jump To: Bell Tower).
[KONIEC AKCJI]
Towarzysze poradzą ci poszukanie innej drogi zejścia z dzwonnicy. Niestety właz w podłodze jest zablokowany (Open: Hatch). Wygląda więc na to, że będziesz musiał skoczyć z powrotem na dach.
Przedtem jednak uruchom dzwon, ciągnąc za sznur (Pull: Rope) - zombie zainteresują się głośnym dźwiękiem. Teraz pozostało ci wrócić do towarzyszy.
Wybierz dowolną opcję z kolejnego dialogu i przygotuj się do skoku (Jump To: Ledge).
[POCZĄTEK AKCJI]
Gdy będziesz blisko krawędzi - złap się jej (Grab: Ledge). (Jeśli Lee nie jest sam, nawet gdy zacznie spadać, ktoś go złapie.)
[KONIEC AKCJI]
Obejrzyj animację, w której cała grupa zbiega w dół schodami przeciwpożarowymi, aby po chwili pojawić się przy dobrze znanej posiadłości.