ESO Summerset: Biżuteria - jak zrobić? Crafting, poziom, cechy, porady
Aktualizacja:
Wraz z wprowadzeniem dodatku Summerset do The Elder Scrolls Online gracze w końcu mogą stworzyć własną biżuterię. Aktywność ta zarezerwowana jest tylko i wyłącznie dla posiadaczy tego dodatku, a tworzyć nowe rzeczy możesz w każdym większym mieście, w którym znajduje się odpowiednie stanowisko.
Gracze, którzy nie są posiadaczami rozszerzenia Summerset nadal mogą zbierać materiały potrzebne do wykonywania biżuterii, a więc mogą handlować z tymi, którzy ich potrzebują. Dodatkowo każda cecha zarezerwowana dla świecidełek będzie dostępna w każdym schemacie, niezależnie od tego czy jest to kowalstwo, czy stolarstwo.
Tak jak w przypadku innych aktywności związanych z rzemiosłem, podczas tworzenia biżuterii znajdziesz dokładnie taki sam schemat. Możesz zniszczyć przedmiot, by uzyskać materiały, stworzyć nowe rzeczy, podnieść poziom/rzadkość danego przedmiotu oraz badać nowe cechy.
Materiały
W grze pojawiły się nowe materiały rzemieślnicze, dedykowane wyłącznie tworzeniu biżuterii:
- Poziom 1-25: Pewter
- Poziom 26-50: Copper
- Champion rank 1-60: Silver
- Champion rank 70-140: Electrum
- Champion rank 150-160: Platinum
Cechy
Cechy biżuterii są podobne do znanych wcześniej, aczkolwiek zaprezentowane pod innymi nazwami. Praktycznie każdą cechę można studiować korzystając z opcji Research przy stole rzemieślniczym:
- Arcane - Zwiększa maksymalny poziom Magicka
- Healthy - Zwiększa maksymalny poziom zdrowia
- Robust - Zwiększa maksymalny poziom Stamina
- Triune - Zwiększa maksymalny poziom Magicka, Stamina oraz punktów zdrowia
- Protective - Zwiększa obronę fizyczną oraz magiczną
- Infused - Zwiększa efekt nasycenia broni magią (enchantment)
- Swift - Zwiększa szybkość ruchu
- Harmony - Zwiększa bonus synergii przedmiotów
- Bloodthirsty - Zwiększenie zadawanych obrażeń przeciwko przeciwnikom posiadającym małą ilość życia
Podnoszenie poziomu/rzadkości przedmiotu
W każdej chwili możesz podnieść poziom danego przedmiotu, jeżeli ten akurat nie jest najrzadszy/legendarny. Tak jak w przypadku wcześniejszych aktywności związanych z rzemiosłem, by podnieść poziom danego przedmiotu, musisz posiadać specjalne materiały:
- Fine (zielony) - Terne
- Superior (niebieski) - Iridium
- Epic (fioletowy) - Zircon
- Legendary (legendarny) - Chromium
Przedmioty te z reguły otrzymuje się za doskonalenie materiałów rzemieślniczych.
Nowe drzewko umiejętności - Jewelry Crafting
Każda aktywność związana z rzemiosłem posiada własne drzewko umiejętności, a tworzenie biżuterii nie jest inne. Drzewka te pozwolą na tworzenie coraz lepszych przedmiotów, a także pomogą przy wyszukiwaniu materiałów do tego potrzebnych.
- Engraver - Pozwala tworzyć coraz lepsze przedmioty
- Keen Eye: Jewelry - Podświetla materiały rzemieślnicze odnajdywane podczas eksploracji
- Jewelry Extraction - Zwiększa szansę na uzyskanie materiałów rzemieślniczych podczas niszczenia przedmiotu
- Lapidary Reasearch - Przyspiesza nabywanie nowych cech
- Platings Expertise - Zmniejsza ilość przedmiotów oraz zwiększa szansę podczas ulepszania biżuterii
Komentarze czytelników
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
