ESO: Walka, porady The Elder Scrolls Online poradnik, solucja
Walka: system walki, rodzaje umiejętności - porady, wskazówki.
Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020
Rozdział "Walka" naszego poradnika do Elder Scrolls Online poświęcony jest w całości systemowi walki w grze. Znajdziesz tu omówienie jej cech głównych oraz szczegółowy opis systemu umiejętności naszego bohatera. W tym rozdziale sprawdzisz, które rodzaje umiejętności są najbardziej przydatne oraz z jakich warto korzystać najwięcej żeby szybko rozwijać naszego bohatera.
System walki
Walka w Elder Scrolls Online jest dynamiczna i wymaga od gracza zręczności. System walki posiada kilka cech głównych:
- Atak - Jest to podstawowa cecha walki. Umiejętności główne postaci nie mają czasu do ponownego użycia. Jedynym wyjątkiem są tutaj ostateczne umiejętności (Ultimate Abilities). To co nas powstrzymuje przed rzucaniem czarów i umiejętności fizycznych jest ilość naszej many oraz wytrzymałości (niebieski i zielony pasek). Gracz ma opcję zaznaczenia celu i nie musi martwić się o celowanie podczas walki (domyślnie TAB).
- Obrona - Każdy podczas walki musi chronić się przed atakami przeciwników. Elder Scrolls Online oferuje graczom system blokowania ataków (domyślnie PPM). Jeżeli przeciwnik wykonuje atak specjalny (strong attack) gracz może wytrącić go z równowagi poprzez naciśnięcie pojawiających się na ekranie przycisków (domyślnie LPM+PPM). Przeciwnik po wytrąceniu z równowagi jest wrażliwy na każdy atak.
- Uniki - W Elder Scrolls Online znajdziemy także system uników. Jeżeli zobaczymy, że przeciwnik wykonuje uderzenie specjalnie oraz pojawi się na ziemi znak (czerwony obszar, który obejmuje jego atak) możemy wykonać unik i skontrować jego atak (domyślnie szybkie naciśnięcie klawisza kierunku)
Rodzaje umiejętności
Umiejętności naszego bohatera są nieodłączną częścią systemu walki. Możemy wymienić kilka głównych klas umiejętności:
- Umiejętności pasywne - Umiejętności te działają przez cały czas, nieznacznie wspierając nasz styl gry. Jedynym wyjątkiem jest tutaj używanie przypisanych do nich zbroi oraz broni. Jeżeli nosimy szatę i korzystamy z kosturów, działają i rozwijają się tylko pasywne umiejętności do tego wyposażenia.
- Umiejętności aktywne - Umiejętności, które trzeba użyć, żeby zadziałały. Są to wszystkie umiejętności, których użycie przynosi natychmiastowy skutek (uzdrowienie, atak magiczny, klątwa, atak fizyczny). Umiejętności te zużywają manę (umiejętności magiczne) oraz wytrzymałość (umiejętności fizyczne).
- Umiejętności włączane (Toggle) - Umiejętności, których skutek odczuwamy po ich włączeniu lub wyłączeniu. Efekt takich umiejętności utrzymuje się do momentu wyczerpania naszych zasobów (many, wytrzymałości) bądź do naszej śmierci.
- Umiejętności ostateczne (Ultimate Abilities) - Są to umiejętności, które potrzebują mocy na załadowanie się. Ładowanie mocy umiejętności odbywa się poprzez atakowanie przeciwników. Umiejętności te mogą być ciągłe (aż do wyczerpania mocy) oraz powodować natychmiastową eksplozję energii i efekt. W obu tych przypadkach takie umiejętności potrzebują regeneracji po każdym ich użyciu. Każda klasa ma kilka takich umiejętności, w zależności z jakiego drzewka korzystają. W jednej chwili możemy używać tylko jednej umiejętności ostatecznej, którą przeciągamy na pasek szybkiego wyboru.