ESO: Samouczek Morrowind, quest Broken Bonds - solucja The Elder Scrolls Online poradnik, solucja
Samouczek Morrowind: kiedy się załącza, czy można pominąć? Quest Broken Bonds - solucja, wskazówki, opis przejścia.
Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls Online znajdziesz opis przejścia samouczka z dodatku Morrowind. Jest to quest Broken Bonds, który załącza się po uruchomieniu gry po raz pierwszy, i który można potraktować jako tutorial do najważniejszych mechanik rozgrywki.
- Samouczek Broken Bonds - kiedy może się załączyć?
- Tutorial - czy można pominąć?
- Quest Broken Bonds - opis przejścia, porady
Samouczek Broken Bonds - kiedy może się załączyć?
Broken Bonds to startowy quest / samouczek dla podstawowej wersji gry TESO. Mowa tu o edycji Standard Edition datowanej na 2020 rok, czyli tej, która od razu sprzedawana jest razem z dodatkiem Morrowind (w przeszłości był on oferowany oddzielnie).
Inny tutorial może załaczyć się, jeśli posiadasz odmienną wersję gry. Przykładowe inne startowe questy to:
- Jeżeli posiadasz najstarszą wersję bez rozszerzenia Morrowind, to do rozegrania będzie główny quest Soul Shriven in Coldharbour. Możesz też zająć się nim później jeśli posiadasz inną wersję gry - pozwoli ci to przystąpić do głównego wątku fabularnego TESO.
- Jeżeli posiadasz zakupiony lub odblokowany dodatek Summerset, to do rozegrania będzie startowy quest The Mind Trap.
- Jeżeli posiadasz zakupiony lub odblokowany dodatek Elsweyr, to do rozegrania będzie startowy quest Bright Moons, Warm Sands.
Do nieukończonych samouczków / questów startowych możesz powracać w dalszej fazie gry. Musisz w tym celu odwiedzić sklep Crown Store, przejść do zakładki Quest Starters i wybrać interesujące cię zadanie z sekcji Prologue. Musisz oczywiście mieć odblokowany dostęp do powiązanego z nim rozszerzenia.
Tutorial - czy można pominąć?
Po przystąpieniu do gry po raz pierwszy zostaniesz zmuszony do rozegrania samouczka po tym jak stworzysz nową postać z wykorzystaniem kreatora.
Podczas tworzenia kolejnych postaci możesz pominąć samouczek i w przypadku misji Broken Bonds od razu przeniesiony zostaniesz na wyspę Vvanderfell. Polecamy mimo wszystko zaliczyć tutorial, gdyż na koniec questu Broken Bonds otrzymuje się kilka wartościowych nagród i jeszcze w trakcie rozgrywania tego zadania można więcej niż raz awansować na wyższy poziom doświadczenia.
Quest Broken Bonds - opis przejścia, porady
To łatwy quest, ale mimo wszystko poniżej znajdziesz do niego pełną solucję. Ma on liniowy przebieg, choć walki w ramach zaliczania go mogą przebiegać nieco inaczej w zależności od preferowanego stylu gry (np. gra wojownikiem, łotrzykiem albo magiem).
Podnieś list Good Travels! i przeczytaj go. Wysłuchaj Fontena Jodaina i dotrzyj do miejsca pobytu Naryu Virian. Musisz zaliczyć samouczek z walki - wciskaj przyciski zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie żeby przećwiczyć słabe ataki, silne ataki, blokowanie oraz przerywanie ataków. Jest to walka pozbawiona ryzyka i po jej zakończeniu możesz opcjonalnie poprosić Naryu Virian o kolejny sparing.
Otrzymasz 2 nowe cele misji. Wyjdź na zewnątrz i wyrusz w stronę powiązanych z nimi lokacji. W trakcie zajmowania się głównymi celami warto oczywiście opcjonalnie badać okolicę - będziesz mógł dzięki temu pozyskać więcej przedmiotów.
Ekwipunek łowcy niewolników (Slaver Gear) jest w jednym ze wskazywanych przez grę budynków - możesz go odebrać strażnikowi Slaver Guard. Zadbaj o otwarcie inwentarza i założenie pozyskanych elementów pancerza i broni.
W pomieszczeniu pojawi się pierwszy przeciwnik - Slaver Cutthroat. Używaj zwykłych lub ładowanych silniejszych ataków po to żeby go pokonać.
Klucz do bramy (Gate Key) odnajduje się w osobnym budynku. Po wejściu do niego załączy się tutorial ze skradania się. Możesz wcisnąć przycisk kucania i zakraść się do potwora Guar żeby go osłabić lub atakiem z zaskoczenia.
Klucz jest w zamkniętej skrzyni i trzeba w związku z tym zaliczyć samouczek z mini-gry z otwierania zamków. Potrzebujesz w tym celu co najmniej 1 wytrycha Lockpick - znajdziesz je w wielu przeszukiwanych pojemnikach.
Mini-gra nie jest trudna i na dodatek masz do czynienia z zamkiem najniższego stopnia (Trivial). Musisz ją jednak zaliczyć w mniej niż 60 sekund. Zacznij od wybrania jednej z pięciu zapadek. Przytrzymaj przycisk używania wytrycha. Musisz puścić go tuż po tym jak zapadka zacznie ruszać się na boki, dzięki czemu zostanie zablokowana w miejscu.
Wyrusz do miejsca spotkania się z innymi więźniami. Pogadaj z więźniem Eoki i następnie z Naryu Virian. Otrzymasz nowy cel dotyczący zdobycia materiałów do wyprodukowania bomby - są to Fire Salts i Kindlepitch.
Dotrzyj do przejścia do doków Firemoth Island Docks. W lokacji tej możesz przekradać się obok napotykanych łowców niewolników, atakować ich z zaskoczenia lub staczać z nimi bezpośrednie walki. Warto zaznaczyć, że w wygrywaniu walk mogą pomagać inni gracze.
Poszukiwane składniki znajdziesz w beczce oraz skrzyni. Po zebraniu ich dotrzyj do łódki i wejdź w interakcję z nią żeby przenieść się na pokład statku niewolników (Slaver Ship).
Wyrusz w stronę miejsca podłożenia bomby. Po drodze spotkasz mini-bossa - First Mate Ulveni. W trakcie pojedynku korzystaj z tych umiejętności, które masz już odblokowane. Dobrze byłoby też mieć w zapasie co najmniej jeden środek leczniczy na wypadek odniesienia dużych obrażeń. Staraj się blokować ataki Ulveni i wytrącać przeciwniczkę z równowagi żeby odsłaniać ją na kolejne ataki.
Dotrzyj do miejsca gdzie można wcisnąć przycisk interakcję po to żeby podłożyć bombę. Nie musisz walczyć z kapitanem Svadstar, bo zajmie się nim Naryu.
Wyrusz na górny pokład i ucieknij z płonącego statku skacząc do wody.
Akcja przeniesie się na wyspę Vvanderfell, a konkretnie do miasta Seyda Neen. Porozmawiaj z Sierżantem Delms. Wyrusz następnie do budynku Census and Excise Office i wejdź do biura Governor's Office gdzie trzeba porozmawiać z gubernator Salvi. Rozmowa z nią zakończy pierwszy quest gry.
Nagrody za ukończenie tej misji to:
- Skrzynia Waterlogged Strong Box - Możesz ją otworzyć w inwentarzu i znajdziesz w niej 2 przedmioty: łuk Heirloom Bow oraz element pancerza Velothi Travel Guards.
- 1 punkt umiejętności (Skill Point).
- Linia umiejętności Skill Line - Soul Magic - możesz uzyskać dostęp do umiejętności Soul Trap pozwalającej na uwięzienie duszy przeciwnika w klejnocie Soul Gem.
- Złoto i punkty doświadczenia.