ESO: Wilkołactwo - jak stać się wilkołakiem? Mapa, umiejętności The Elder Scrolls Online poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 czerwca 2020
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat likantropii / wilkołactwa. Dowiesz się jak stać się wilkołakiem w ESO, jakie są najważniejsze zalety i wady grania wilkołakiem, oraz jak pozbyć się klątwy wilkołactwa.
- Zarażenie się chorobą Sanies Lupinus
- Quest Hircine's Gift
- Zalety i wady bycia wilkołakiem
- Unikalne umiejętności wilkołaka
- Klątwa wilkołactwa - jak się pozbyć?
- Czy można być jednocześnie wilkołakiem i wampirem?
- Czy mogę ponownie zostać wilkołakiem?
Zarażenie się chorobą Sanies Lupinus
Sanies Lupinus to nazwa choroby roznoszonej przez wilkołaki. Do zarażenia się nią może dojść w sposób przypadkowy lub może to być efektem twoich celowych działań z myślą o tym żeby stać się wilkołakiem.
- Wariant 1 - Pogryzienie przez wilkołaka napotkanego w świecie gry
- Jak sprawdzić czy zostałem zarażony Sanies Lupinus?
- Wariant 2 - Pogryzienie przez innego gracza, który jest wilkołakiem
- Wariant 3 - "Zakupienie pogryzienia" przez wilkołaka w sklepie Crown Store
Wariant 1 - Pogryzienie przez wilkołaka napotkanego w świecie gry
Wariant ten jest niestety o wiele bardziej problematyczny niż mogłoby się początkowo wydawać. Nie możesz zostać zarażony przez każdego wilkołaka spośród tych pojawiających się w świecie gry czy napotykanych w trakcie rozwiązywania questów. Muszą to być "specjalne" wilkołaki pojawiające się w ściśle określonych regionach świata gry:
Jeżeli twój bohater reprezentuje sojusz Aldmeri Dominion to musisz odwiedzić region Reaper's March. Odwiedzaj lokacje oznaczone na powyższej mapie.
Jeżeli twój bohater reprezentuje sojusz Daggerfall Covenant to musisz odwiedzić region Bangkorai. Odwiedzaj lokacje oznaczone na powyższej mapie.
Jeżeli twój bohater reprezentuje sojusz Ebonheart Pact to musisz odwiedzić region The Rift. Odwiedzaj lokacje oznaczone na powyższej mapie.
Dwie ważne uwagi: 1) Szansa napotkania specjalnego wilkołaka pojawia się tylko w godzinach nocnych. Nie musisz na szczęście czekać na nastanie pełni Księżyca i możesz odwiedzać wskazane przez nas miejsca za każdym razem gdy zapadnie zmrok.
2) Potwory ze wskazanych na naszych mapach legowisk są losowane. Nie zrażaj się, jeśli nie znajdziesz wilkołaków w żadnym z zaznaczonych miejsc. Powracaj po prostu do tych miejscówek w nadziei, że gra "wylosuje" właśnie wilkołaki.
Jak sprawdzić czy zostałem zarażony Sanies Lupinus?
Musisz przejść do zakładki o bohaterze - Character. Informacja o chorobie Sanies Lupinus powinna znaleźć się na samym dole karty bohatera, w tym samym miejscu gdzie pojawiają się informacje o aktywnych statusach (Active Effects).
Uwaga - Nie każdy atak "specjalnego" wilkołaka jest równoznaczny z zachorowaniem na Sanies Lupinus. Konieczne może okazać się stoczenie wielu walk z wilkołakami.
Wariant 2 - Pogryzienie przez innego gracza, który jest wilkołakiem
Wariant ten nie wymusza poszukiwań specjalnych wilkołaków i dotyczy on poproszenia innego gracza o pomoc. Musi to być gracz, który jest już wilkołakiem ORAZ który ma odblokowaną na swoim drzewku pasywną umiejętność Bloodmoon. Działanie tej pasywnej zdolności polega na odblokowaniu możliwości zarażania innych graczy chorobą Sanies Lupinus. Niestety umiejętność ma jedno poważne ograniczenie - może zostać użyta tylko raz na siedem dni. Sprawia to, że liczebność wilkołaków wśród społeczności gry nie może dramatycznie wzrastać, gdyż każdy gracz może zarazić kogoś innego nie częściej niż raz na tydzień.
Najlepszy sposób odnalezienia chętnego do pomocy gracza to skontaktowanie się z jedną z gildii wilkołaków. Podczas przeglądania listy gildii możesz natrafiać na takie, które skupiają wilkołaki i oferują możliwość zarażania postaci sterowanych przez innych graczy. Możesz podjąć próbę dołączenia do takiej gildii i poproszenia o przemianę jednego z jej członków.
Możesz też oczywiście szukać chętnych graczy poza gildiami. Jednym z ciekawszych sposobów jest subreddit https://www.reddit.com/r/esobiteme/ skupiający graczy chcących żeby zarażono ich klątwą wilkołactwa lub wampiryzmu.
Jeśli chcesz zainteresować się tym wariantem, to musisz liczyć się z tym, że inny gracz może zażądać opłaty za zarażenie twojego bohatera - nie wynosi ona zazwyczaj więcej niż kilka tysięcy sztuk złota. Musisz jednak mieć świadomość tego, że możesz zostać oszukany i że pomimo przekazania pieniędzy możesz nie otrzymać "daru wilkołactwa". Najlepiej jest kontaktować się z gildiami skupiającymi wielu graczy i o dużym prestiżu.
Do zarażenia dochodzi w lokacji Ritual Site - w zależności od sojuszu, w którym się znajdujesz musisz odwiedzić Ritual Site w regionie Reaper's March (Aldmeri Dominion), Bangkorai (Daggerfall Covenant) lub The Rift (Ebonheart Pact).
Wariant 3 - "Zakupienie pogryzienia" przez wilkołaka w sklepie Crown Store
Wariant ten pozwala najszybciej stać się wilkołakiem, ale wymusza wydanie prawdziwych pieniędzy. Jeśli nie masz nic przeciwko uiszczeniu opłaty, to otwórz sklep Crown Store. Przejdź do zakładki Upgrades i sekcji Skill Lines - znajdziesz tam opcję Werewolf's Bite (ugryzienie wilkołaka) - kosztuje ona 1500 koron (1500 Crowns).
Wariant ten pozwala pominąć opisany poniżej quest Hircine's Gift. Twoja postać od razu będzie mogła przemieniać się w wilkołaka i korzystać z drzewka umiejętności wilkołaka.
Quest Hircine's Gift
Zarażenie się chorobą Sanies Lupinus nie jest równoznaczne z odblokowaniem cech wilkołaka - nie możesz od razu przemieniać się w bestię ani odblokowywać umiejętności z drzewka wilkołaka. Konieczne okaże się zaliczenie pobocznego questu Hircine's Gift.
Oto lista kroków do wykonania w ramach wspomnianego zadania:
- Musisz spotkać się z Thoreki. Będzie ona przebywała w 1 z 3 miejsc w zależności od sojuszu twojej postaci - w Rawl'kha w Reaper's March (Aldmeri Dominion), w Evermore w Bangkorai (Daggerfall Covenant) lub w Riften w The Rift (Ebonheart Pact).
- Zostaniesz wysłany na spotkanie z wilkołakiem Packmaster. NPC-a tego możesz znaleźć w Fort Sphinxmoth (Reaper's March), w Viridian Woods (Bangkorai) lub w Fort Greenwall (The Rift).
- Packmaster otworzy dla ciebie portal do lokacji Hircine's Realm. Przejdź przez niego.
- Znajdziesz się w lokacji Hunting Grounds. Wykonuj w niej kolejne liniowe czynności. Twój bohater po raz pierwszy przemieni się w wilkołaka i będziesz mógł przetestować ataki w formie bestii.
- Do zaliczenia jest wyzwanie - musisz pokonać silną bestię. Gra każdorazowo losuje jaka istota będzie do pokonania, przy czym musisz spodziewać się wymagającego pojedynku.
- Po wygranej musisz powrócić do Hircine's Shrine i zaczekaj na otrzymanie "błogosławieństwa".
Dzięki zaliczeniu questu Hircine's Gift odblokujesz:
- Możliwość transformacji w wilkołaka na życzenie.
- Drzewko z nowymi umiejętnościami wilkołaka.
Zalety i wady bycia wilkołakiem
Zalety możliwości przeistoczenia się w wilkołaka naszym zdaniem zdecydowanie przewyższają wady i potencjalne utrudnienia. Jedną z podstawowych cech wilkołactwa jest to, że w przeciwieństwie do wampiryzmu twoja postać nie odczuwa żądzy krwi. Daru wilkołactwa nie powinno się więc traktować jako klątwy, gdyż masz pełną kontrolę nad przemianami swojej postaci.
Główne zalety wilkołactwa to:
- Możesz zamieniać się w wilkołaka. Po przyjęciu formy bestii możesz zadawać duże obrażenia w walce wręcz, o wiele szybciej przemieszczać się, dysponować dłuższymi paskami zdrowia i staminy, oraz cechować się zwiększoną wytrzymałością na wrogie ataki (w tym możliwością ich blokowania).
- Możesz korzystać z umiejętności z drzewka wilkołaka. Są one niedostępne dla postaci, które nie są wilkołakami.
- Nie trzeba powracać do ludzkiej postaci przed spotkaniem się z jakimś NPC-em. Ułatwia to zaliczanie questów, które mogą zakładać odbywanie rozmów z postaciami niezależnymi.
Główne wady wilkołactwa to:
- Po przemianie w wilkołaka nie możesz korzystać z aktywnych umiejętności z innych drzewek. Musisz ograniczać się wyłącznie do aktywnych zdolności z drzewka wilkołactwa.
- Przemiana w wilkołaka ma określony czas działania. Nie możesz niestety pozostawać w postaci wilkołaka przez cały czas. Warto zaznaczyć, że możesz dobrowolnie skrócić czas trwania przemiany, jeśli przeszkadza ci ona w wykonaniu jakiejś akcji.
- Będąc wilkołakiem możesz otrzymywać zwiększone obrażenia od ataków zatruwających twoją postać (obrażenia Poison Damage).
Unikalne umiejętności wilkołaka
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI | TYP UMIEJĘTNOŚCI | DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI |
Werewolf Transformation | Ultimate | Jest to nadrzędna umiejętność, dzięki której możesz przemieniać się w wilkołaka. Transformacja ma ograniczony czas działania. Są dwa ulepszenia tej umiejętności - pozwalające przyzwać wilki na pomoc w momencie transformacji oraz zwiększające siłę ataków będąc wilkołakiem. |
Pounce | Active | To atak zadający duże obrażenia fizyczne. Może on zostać ulepszony, by zadawał obrażenia także innym okolicznym przeciwnikom lub wydłużał czas pozostawania w formie wilkołaka. |
Hircine's Bounty | Active | Skill ten pozwala odnowić siły życiowe bohatera - jest to doskonała propozycja jeśli grasz ofensywnie wilkołakiem i wystawiasz swoją postać na liczne niebezpieczeństwa. Ulepszenie tej umiejętności możesz zwiększyć siłę leczenia lub zadawane obrażenia. |
Roar | Active | Tytułowy ryk jest w stanie wywołać stan przerażenia u kilku okolicznych przeciwników. Ulepszenie tej umiejętności może umożliwić nałożenie na wrogów także innego negatywnego statusu - utraty równowagi lub obniżonej odporności na ataki fizyczne. |
Piercing Howl | Active | Skowyt jest atakiem dystansowym, który może wywoływać obrażenia fizyczne u przeciwników znajdujących się w jego zasięgu. Dostępne ulepszenia skowytu pozwalają na odblokowanie synergii z lekkim atakiem oraz zadawania większych obrażeń przerażonym wrogom (np. w wyniku wcześniejszego użycia Roar). |
Infectious Claws | Active | Wykonwyanie ataków pazurami pozwala na nakładanie na przeciwników negatywnego statusu Diseased - schorowany przeciwnik przez pewien czas traci hp. Ulepszenia tej umiejętności pozwalają ułatwiać uleczenie bohatera lub utrudniać leczenie się przeciwnikom. |
Pursuit | Passive | Zdolność ta zwiększa szybkość przemieszczania się oraz ułatwia odnawianie się staminy dzięki silnym atakom. |
Devour | Passive | Zdolność ta pozwala na pożeranie zwłok po to żeby wydłużyć czas trwania transformacji w wilkołaka i przy okazji odnowić trochę hp. |
Blood Rage | Passive | Zdolność ta pozwala wydłużać czas pozostawania w postaci wilkołaka dzięki udanym atakom wymierzonym w przeciwników. |
Bloodlust | Passive | To najbardziej nietypowa umiejętność z całego drzewka. 1 raz na 7 dni możesz zarazić innego gracza wilkołactwem. |
Savage Strength | Passive | Zdolność ta zwiększa obrażenia broni oraz odporność na obrażenia fizyczne i magiczne. |
Call of the Pack | Passive | Zdolność ta pozwala zmniejszyć koszt ponownej przemiany w wilkołaka. |
Klątwa wilkołactwa - jak się pozbyć?
Rezygnacja z wilkołactwa nie jest wskazana za wyjątkiem sytuacji, w której dla odmiany pragniesz stać się wampirem. Należy bowiem pamiętać o tym, że z wilkołactwem nie wiążą się żadne utrudnienia podczas gdy nie znajdujesz się w formie bestii. W najgorszym razie z opcji transformacji w wilkołaka możesz po prostu nie korzystać.
W celu pozbycia się klątwy musisz spotkać się z NPC-em Prelate Sabinus z Gildii Magów. Musisz odwiedzić jeden z budynków Mages Guild, przy czym lokacja do odwiedzenia różni się w zależności od sojuszu, do którego należy bohater:
- Jeśli jesteś członkiem sojuszu Aldmeri Dominion, to odwiedź Rawl'kha w Reaper's March.
- Jeśli jesteś członkiem sojuszu Daggerfall Covenant, to odwiedź Evermore w Bangkorai.
- Jeśli jesteś członkiem sojuszu Ebonheart Pact, to odwiedź Riften w The Rift.
Za wyleczenie z wilkołactwa musisz zapłacić, ale na szczęście opłata za pozbycie się klątwy nie powinna być wygórowana.
Pozbycie się wilkołactwa nie oznacza bezpowrotnego przepadnięcia punktów umiejętności, które zainwestowałeś w drzewko wilkołaka. Punkty rozwoju zostaną ci zwrócone i będziesz mógł wydać je na inne zdolności.
Alternatywnie możesz też odwiedzić sklep Crown Store. W zakładce Upgrades znajdziesz pozycję Vampire / Werewolf Cure. Pozwala ona natychmiast pozbyć się likantropii po uiszczeniu opłaty w wysokości 800 koron (dla przypomnienia jest to waluta zdobywana za prawdziwe pieniądze).
Czy można być jednocześnie wilkołakiem i wampirem?
Nie, gra nie przewiduje takiej opcji. Twoja postać nie może stać się wampirem, jeśli jest już ona wilkołakiem. Nic się po prostu nie wydarzy po pogryzieniu przez "specjalnego" wampira lub przez innego gracza będącego wampirem. Jeśli chcesz być wampirem, to musisz najpierw wykonać opisane w poprzednim podpunkcie kroki, które pozwalają na pozbycie się klątwy wilkołactwa.
Czy mogę ponownie zostać wilkołakiem?
Tak, nawet jeśli zostaniesz wyleczony, to ponownie możesz stać się wilkołakiem, czy to wyniku przypadkowego pogryzienia przez unikalnego wilkołaka, czy na własne życzenie po pogryzieniu przez gracza-wilkołaka.