ESO: Przymierze Daggerfall (Daggerfall Covenant), mapa The Elder Scrolls Online poradnik, solucja Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020 7979 Następna System płatności Poprzednia Frakcje i rasy Aldmerskie Dominium Rasy członkowskie: Bretoni, Orkowie, Redgardzi Włączone prowincje: Wysoka Skała, Orsinium, Hammerfell Przywódca: Wysoki Król Emeric (Breton) Fundamentem, na którym wspiera się Przymierze Daggerfall, i powodem, dla którego zostało ono powołane do życia, jest handel. Trudności w swobodnym przewożeniu towarów i ich wymienianiu na złoto, wywołane chaosem, jaki zapanował w Cyrodiil i reszcie Tamriel po Soulburst, skłonił Bretonów do tego, by wziąć sprawy w swoje ręce i przywrócić porządek. Inicjatorem tego ruchu był Emeric, magnat kupiecki z Wysokiej Skały. Zaczął on od zjednoczenia własnego ludu i objęcia nad nim królewskiej władzy, by następnie zawrzeć sojusz z sąsiadującymi Redgardami poprzez małżeństwo, a także przeciągnąć na swoją stronę Orków, obiecując im wydzielenie własnej prowincji po zdobyciu Cyrodiil i odnowieniu Cesarstwa (do tej pory Orsinium było częścią Wysokiej Skały). Jak może wskazywać powyższe, Emeric to przebiegły polityk i zdolny dyplomata, a z dawnych lat także przedsiębiorczy kupiec. Jednak nie zawsze preferuje on pokojowe metody - gdy rokowania zawodzą, Wysoki Król nie waha się wystawić silnej armii, a następnie wyrżnąć w pień wrażych oddziałów, zostawiając przy życiu tylko garstkę niedobitków, by wrócili do swego ludu, snując opowieści siejące panikę i defetyzm. Miejscem, z którego Emeric sprawuje rządy, jest Wayrest, zlokalizowana nad Zatoką Illiac stolica Wysokiej Skały. Król Emeric w towarzystwie swoich orkowych i redgardzkich sojuszników. A oto charakterystyka ras tworzących Przymierze Daggerfall: Bretoni - lud ten przez długi okres żył i rozwijał się pod panowaniem Elfów wysokiego rodu, co odcisnęło na nim trwałe piętno. W wyglądzie Bretonów (a zwłaszcza rysach ich twarzy) nietrudno doszukać się śladów wskazujących na posiadanie przez nich domieszki elfickiej krwi w żyłach. Zaznacza się to również w naturalnym uzdolnieniu mieszkańców Wysokiej Skały - mają oni naturalny talent do manipulowania tajemnymi mocami, czyniący z nich najlepszych magów wśród wszystkich ludzkich ras (czego świadomość często objawia się arogancją w zachowaniu). Wśród Bretonów nierzadko można spotkać także kupców czy dyplomatów oraz umiejętnych rzemieślników, natomiast rzadziej trafiają się wojownicy, jako że jest to stosunkowo wątła fizycznie rasa. Orkowie - choć może wydawać się to nieprawdopodobne, lud ten wywodzi swoje pochodzenie od Aldmerów (tak jak wszystkie elfickie rasy), a jego właściwa nazwa to Orsimerowie. Uczynienie swoim patronem daedrycznego księcia Malacatha doprowadziło do drastycznych zmian, jeśli chodzi o cechy fizyczne i psychiczne przedstawicieli tej rasy, czyniąc z nich istoty silne, wojownicze i nieustraszone, lecz jednocześnie brzydkie, agresywne i o przytępionych umysłach, a do tego pozbawione naturalnego talentu do magii. Jako jedyna grywalna rasa w serii The Elder Scrolls, Orkowie nie mają własnej prowincji w obrębie Cesarstwa - ich ojczyzna to małe księstwo Orsinium, zlokalizowane w Górach Wrothgara na terenie Wysokiej Skały. Redgardzi - jedyna ludzka rasa, która nie wywodzi się od Nordów. Ten ciemnoskóry lud pochodzi z Yokudy, nieistniejącego już dziś kontynentu na zachód od Tamriel. Redgardzi przybyli tutaj przed stuleciami, uciekając przed zagładą własnej ojczyzny, i osiedlili się w prowincji Hammerfell, w dużej mierze pokrytej przez pustynię Alik'r. Członkowie omawianej rasy otoczyli to miejsce szczególną czcią, wyznaczając je na miejsce prób hartujących ich ciała i umysły. Mamy tu bowiem do czynienia z ludem honorowych i nieustraszonych wojowników, którzy jednocześnie wystrzegają się magii. Pod względem kulturowym Redgardzi łączą elementy charakterystyczne dla muzułmańskiego Bliskiego Wschodu oraz plemiennej Afryki Północnej. Daggerfall, drugie co do ważności miasto Wysokiej Skały. Następna System płatności Poprzednia Frakcje i rasy Aldmerskie Dominium