ESO: Alchemia - umiejętności, rangi The Elder Scrolls Online poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 maja 2020
Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na temat alchemii w grze The Elder Scrolls Online. Nasz poradnik wyjaśnia ogólne zasady wytwarzania mikstur w oparciu o alchemię oraz zestawia najważniejsze umiejętności związane z krawiectwem i podaje wymagania do ich odblokowania.
Informacje wstępne
Alchemia pozwala wytwarzać różnorakie mikstury - zarówno te leczące, jak i o odwrotnym działaniu. Dla miłośników innych gier z serii Elder Scrolls czeka jednak rozczarowanie, gdyż w tej chwili nie da się jeszcze tworzyć trucizn, które potem nakłada się na broń.
Alchemia bez wątpienia przyda się wszystkim graczom, gdyż kupowanie mikstur to ogromny wydatek, a schodzą one w iście błyskawicznym tempie. Na wyższych poziomach doświadczenia wrogowie co prawda wyrzucają znacznie więcej mikstur, więc nie trzeba ich kupować, ale nie ma możliwości zdobycia wszystkich z nich w ten sposób, a ilość trunków uzyskiwana w ten sposób może w dalszym ciągu nie wystarczyć.
Tabela umiejętności - Alchemia
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie umiejętności dostępne w drzewku Alchemii.
Ikona | Nazwa i ranga | Opis | Wymagana ranga |
Solvent Proficiency I | Pozwala na użycie Natural Water by stworzyć Miksturę 3-go poziomu i Clear Water, by stworzyć Miksturę 10-go poziomu. | Alchemy 1 | |
Solvent Proficiency II | Pozwala na użycie Pristine Water by stworzyć Miksturę 20-go poziomu. | Solvent Proficiency I | |
Solvent Proficiency III | Pozwala na użycie Cleansed Water by stworzyć Miksturę 30-go poziomu. | Solvent Proficiency II | |
Solvent Proficiency IV | Pozwala na użycie Filtered Water by stworzyć Miksturę 40-go poziomu. | Solvent Proficiency III | |
Solvent Proficiency V | Pozwala na użycie Purified Water by stworzyć Miksturę 1 poziomu Weterańskiego. | Solvent Proficiency IV | |
Solvent Proficiency VI | Pozwala na użycie Cloud Mist by stworzyć Miksturę 5 poziomu Weterańskiego. | Solvent Proficiency V | |
Keen Eye: Reagents I | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 20 metrów. | Alchemy 2 | |
Keen Eye: Reagents II | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 30 metrów. | Keen Eye: Reagents I | |
Keen Eye: Reagents III | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 40 metrów. | Keen Eye: Reagents II | |
Medicinal Use I | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 10% dłużej. | Alchemy 8 | |
Medicinal Use II | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 20% dłużej. | Medicinal Use I | |
Medicinal Use III | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 30% dłużej. | Medicinal Use II | |
Chemistry I | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem jednej dodatkowej Mikstury. | Alchemy 12 | |
Chemistry II | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem dwóch dodatkowych Mikstur. | Chemistry I | |
Chemistry III | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem trzech dodatkowych Mikstur. | Chemistry II | |
Laboratory Use | Pozwala użyć do 3 składników podczas wytwarzania Mikstury. | Alchemy 15 | |
Snakeblood I | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 50%. | Alchemy 23 | |
Snakeblood II | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 80%. | Snakeblood I | |
Snakeblood III | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 100%. | Snakeblood II |
Wyjaśnienie
Ponownie, kolejne drzewko umiejętności, na które trzeba poświęcić sporo punktów. W przeciwieństwie do większości rzemiosł, w przypadku Alchemii opłaca się zainwestować w 5 z 6 umiejętności:
- Solvent Proficiency - możliwość użycia lepszej jakościowo (i wyższo-poziomowej) wody skutkuje powstaniem mocniejszej mikstury. Bez dwóch zdań wsadź w tą umiejętność maksymalną ilość punktów umiejętności.
- Medicinal Use - wydłużenie o 30% (na 3 poziomie tej umiejętności) czasu trwania mikstur to rzecz, obok której nie należy przechodzić obojętnie. Popatrz na to z tej strony - inwestując w tą umiejętność 3 punkty, po użyciu 3 mikstur, zaoszczędzisz (prawie) jedną miksturę.
- Chemistry - tutaj nie trzeba niczego tłumaczyć. Inwestując 3 punkty w tą umiejętność, wytworzysz każdorazowo 4 razy więcej mikstur.
- Laboratory Use - możliwość użycia 3 (zamiast 2) składników pozwoli ci wytwarzać bardziej zaawansowane mikstury, posiadające mocniejsze właściwości, albo większą ilość efektów.
- Snakeblood - kolejna umiejętność, obok której nie powinieneś przejść obojętnie. Spora część składników alchemicznych, których użyjesz do wytworzenia mikstur, będzie miała różnorakie, negatywne efekty (obok tych pozytywnych). Inwestując 3 punkty w tą umiejętność, nie będziesz się tym musiał dłużej przejmować.
Warto także dorzucić jeden punkt w Keen Eye: Reagents, przez co pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, staną się widoczne. Możesz, jeśli chcesz, zainwestować w to więcej punktów (by dostrzec je z większej odległości), lecz pierwszy poziom tej umiejętności w zupełności wystarczy, jeśli tylko choć trochę przyglądasz się temu co dzieje się dookoła.