Operacja 6 - Początki (1) | Aeon Illuminati | Supreme Commander poradnik Supreme Commander
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Aeon Illuminati Operacja 6: Początki
Legenda:
1. Pozycja startowa;
2. Centrum Kontroli Black Sun;
3. Baza Cybran;
4. Black Sun.
Cele główne:
1. Zajmij centrum kontroli Black Sun;
2. Centrum kontroli Black Sun musi przetrwać;
3. Pozbądź się dowódcy Cybran;
4. Zlikwiduj Marxona.
Cele poboczne:
Brak
Opis przejścia:
Zaczynamy ze słabo rozbudowaną bazą [1] . Wybuduj kilku inżynierów i koniecznie postaw nimi dodatkowe ekstraktory masy, generatory mocy, tarcze ochronne, przynajmniej jedną wyrzutnię pocisków nuklearnych, budynek obrony pociskami strategicznymi oraz punkty obrony przeciwlotniczej przy północnym brzegu wyspy. Skonstruuj także dużą flotę, składającą się w dużej mierze z niszczycieli, łodzi podwodnych i kilku krążowników. Początkowo będą Cię nawiedzać wrogie samoloty, a później przypłyną okręty [128]. Nie są one jednak niczym strasznym, można łatwo się przed nimi obronić.
Nasze pierwsze zadanie polega na przechwyceniu centrum kontroli Black Sun [1] . Znajduje się ono na wyspie na południowy wschód od naszej bazy [2] . Niestety, jest ono bardzo dobrze chronione. Wszystkie cztery skupiska zabudowań [129] zawierają stanowiska obrony p-lot i naziemnej. Na dodatek, w punkcie na północy oraz przy samym centrum kontroli znajdują się stanowiska dalekosiężnej artylerii. Jakby tego było mało, cały teren jest patrolowany przez myśliwce i śmigłowce z poziomu Tech 3. Wyładowanie swoich jednostek lądowych jest w takich warunkach po prostu niemożliwe. Zaatakuj nabrzeżne instalacje niszczycielami (10 powinno dać sobie radę), zwracając szczególną uwagę na artylerię na północy.
[128] |
[129] |
Samo centrum kontroli jest chronione przez tarcze, dwa działa artyleryjskie oraz system obrony przed pociskami strategicznymi. Zorganizuj grupę uderzeniową złożoną z około 20 jednostek ciężkiej artylerii, 15 wozów p-lot z poziomu Tech 2 oraz paru mobilnych tarcz ochronnych. Załaduj tę ekipę do transporterów powietrznych i wysadź ich (najlepiej pod ochroną 10-15 myśliwców z Tech 3) w północnej części wyspy. Każ artylerii atakować wszystkie punkty obronne i przeciwlotnicze na swojej drodze, łącznie z dwoma gniazdami artylerii typu "Młot" [130].
[130]
Gdy Twoja grupa uderzeniowa zniszczy fortyfikacje na północy, NATYCHMIAST ruszaj w kierunku centrum kontroli. Twoje jednostki muszą być w ciągłym ruchu, by utrudnić wrogim "Młotom" trafienie w nie.
Drobnym problemem mogą być także wrogie boty szturmowe, ale artyleria powinna być w stanie z nimi wygrać. Zacznij przywozić na wyspę własne boty szturmowe oraz inżynierów, najlepiej kilkunastu. Obie jednostki muszą pochodzić z poziomu Tech 3. Wyprodukuj też nieco myśliwców, by lepiej chronić własne siły przed atakami wrogich śmigłowców.
Zanim przejmiesz centrum kontroli, każ inżynierom postawić przy nim generatory tarcz, punkty obrony przeciwlotniczej oraz naziemnej. Te budynki, wraz z jednostkami, którymi przeprowadzałeś szturm, a także dowożonymi na pole bitwy botami szturmowymi, powinny wystarczyć by obronić centrum kontroli przed atakiem Cybran [2] . Po ufortyfikowaniu swoich pozycji [131], przejmij cel, a następnie rozkaż swoim inżynierom zająć się budową Kolosów Galaktycznych. Im więcej tym lepiej, ale musisz je budować na południu bazy i pod osłoną tarczy, by zabezpieczyć je przed ogniem Cybran.
[131]