Operacja 5 - Błyszcząca gwiazda (2) | Aeon Illuminati | Supreme Commander poradnik Supreme Commander
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Po zniszczeniu artylerii przyjdzie pora na ostateczne rozprawienie się z Blake'iem. Stwórz grupę uderzeniową składającą się z około 80 botów szturmowych i 50 jednostek artylerii, wszystko z poziomu Tech 3. Wyprodukuj też kilka transporterów powietrznych, by mieć czym tę grupę przewieźć. Nie radzę atakować Blake'a śmigłowcami, gdyż jego OJD ma własną tarczę ochronną, przez co konieczne byłoby wysłanie chyba ze stu maszyn. Zorganizuj także kilkanaście myśliwców przechwytujących. Każ im patrolować ten brzeg rzeki, przy którym znajduje się baza UEF. Strefa lądowania dla transporterów [124] musi być bezpieczna. Możesz także wykazać się pewną dozą szaleństwa i zbudować własną artylerię na płaskowyżu. Niezależnie jednak od tego, jak będziesz grał, ochrona przed wrogim lotnictwem jest po prostu niezbędna.
Gdy decydujesz się na atak związany z przewożeniem jednostek, musisz najpierw pozbawić wroga struktur obronnych otaczających jego bazę. Artyleria poradzi sobie z tym bez kłopotu. Gorzej będzie później, gdy przeciwnik przyśle swoje bombowce. Postaraj się zapewnić swojej grupie uderzeniowej kilka myśliwców do obrony przed bombardowaniem.
Mając tyle jednostek ile wymieniłem wyżej, powinieneś dać sobie radę z Blake'iem. Po rozwaleniu jego OJD możemy ruszyć na Ariel [9] . Wyprodukuj kilkanaście bombowców strategicznych, wkrótce się przydadzą. Rozpocznij także budowę silosów pocisków strategicznych typu "Apokalipsa". Najlepiej, jakbyś miał ich trzy. Zadbaj o to, by miały dobrą ochronę przed bombardowaniami oraz by Twoja gospodarka wytrzymała ich budowę.
Wracamy na linię frontu. Przemieść swoje jednostki (te, którymi atakowałeś UEF) na południe. Samolotami szpiegowskimi przebadaj tereny otaczające płaskowyż z bazą wrogich nam Aeonów. W okolicach złóż masy napotkasz kilka dział artyleryjskich [125], lecz na szczęście nie są one chronione przed atakiem z powietrza. Przeprowadzaj BŁYSKAWICZNE naloty, gdyż przeciwnik ma tutaj od groma myśliwców zdolnych zestrzelić każdą jednostkę w okamgnieniu. Ewentualnie możesz podesłać trochę własnych myśliwców, by zniszczyć wrogie maszyny.
[124] |
[125] |
Spójrz na mapę na samej górze. Wyślij kilka samolotów zwiadowczych na trasę Kolosa, by ustalić jego pozycję [126]. Jest to najtwardsza jednostka w grze, lecz nie potrafi się bronić przed atakami z powietrza. Wyślij na nią wszystkie bombowce i śmigłowce. Jeżeli masz u siebie artylerię, każ jej atakować robota. Nie możesz pozwolić Kolosowi na dotarcie do Twojej bazy.
Ostatnią rzeczą, jaką musisz tutaj zrobić to pokonać Ariel [4] . Jej baza jest wprost doskonale chroniona przed atakami z powietrza, a ukształtowanie terenu nie pozwala nam na zaatakowanie jej czołgami. Jedyna nadzieja w broni atomowej. Jeżeli zacząłeś już budować silosy, to poczekaj aż skończą się budować, po czym każ skonstruować pociski. A jeśli nie... cóż, najwyższy czas, by zacząć!
Baza Ariel dzieli się na trzy główne skupiska budynków, i to właśnie w nie radzę strzelać [127]. Tak więc odpalamy trzy pociski i czekamy na wiadomość o śmierci Ariel. Jeżeli takowa nie przyjdzie, wyślij swoje śmigłowce by odnalazły i zabiły zdrajczynię.
[126] |
[127] |