Jednostki powietrzne | Opis jednostek | Supreme Commander poradnik Supreme Commander
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Poziom Tech 1
Latający zwiadowca
Jest to fantastyczna jednostka zwiadowcza. Tania, szybka i o krótkim czasie produkcji - te cechy czynią z niej sprzęt, po który warto sięgać nawet w najtrudniejszych bataliach. Jej wadą jest opancerzenie - śmiem podejrzewać, że jest wykonywane z papieru. Zawsze wysyłaj je w ilości kilku sztuk. Kosztuje to niewiele więcej, a daje świetne efekty.
Myśliwiec przechwytujący
Dobra jednostka służąca do zwalczania innych samolotów i śmigłowców. Można ją wykorzystywać do obrony bazy zamiast stacjonarnych dział przeciwlotniczych, lecz należy nieustannie uzupełniać ich ilość. Potrzebne są też lotniska tranzytowe, by mogły zatankować paliwo w razie potrzeby.
Bombowiec
Są wyjątkowo słabe, a odstępy czasowe między ich bombardowaniami są dość duże. Niemniej jednak są tanie i można od czasu do czasu je stosować, głównie w tych rejonach, gdzie obrona przeciwlotnicza jest dość słaba. Bombowce są przydatne najczęściej na samym początku rozgrywki, gdyż szybko zostają zastąpione przez śmigłowce.
Lekki transporter powietrzny
Wyjątkowo słabo opancerzona jednostka transportowa. Przydaje się we wcześniejszych etapach gry, później zostaje zastąpiona przez lepszy model. Lekki transporter powietrzny jest w stanie zabrać na pokład 6 jednostek z poziomu Tech 1 lub 3 z poziomu Tech 2 lub jedną z Tech 3.
Poziom Tech 2
Bombowiec Torpedowy
Jest to jednostka służąca do zwalczania okrętów, i to najlepiej tych, które przed atakiem z powietrza obronić się nie mogą. Są to jednostki bardzo wyspecjalizowane, więc do walki z wrogą flotą radzę raczej wykorzystywać inne statki lub śmigłowce. Efekt jest podobny, a wymienione inne rodzaje jednostek mogą wykonywać także inne zadanie, w przeciwieństwie do bombowców torpedowych.
Śmigłowiec bojowy
Fantastyczna jednostka! Oferuje całkiem niezłą siłę ognia za niewielką cenę. Ich wadą jest jednak słaby pancerz oraz brak możliwości obrony przed myśliwcami, więc czasami wymagają eskorty własnych myśliwców. Warto je jednak budować, gdyż są zdecydowanie bardziej wydajne niż bombowce. Śmigłowce UEF mogą dodatkowo przenosić po jednej jednostce lądowej.
Transporter powietrzny
Ta jednostka transportowa potrafi przenosić dwa razy więcej pojazdów niż jej odpowiednik z poziomu Tech 1. Ponadto, może transportować OJD, a na dodatek jest uzbrojona. Słabo wprawdzie, ale zawsze to coś. Warto dodać, że jeżeli transporter z OJD na pokładzie rozbije się, robot przetrwa katastrofę.
Poziom Tech 3
Samolot szpiegowski
Ma dużo większy zasięg niż samoloty z poziomu Tech 1. Jeżeli przeciwnik będzie miał na tyle silną obronę przeciwlotniczą, że zwiadowcy z Tech 1 nie dadzą rady przez nią przebrnąć, wyślij właśnie samolot szpiegowski. Z pewnością odkryje dużo więcej.
Supermyśliwiec
Jest to udoskonalony myśliwiec z poziomu Tech 1. Buduj je w późniejszych etapach gry, gdy wróg będzie Cię nękał maszynami latającymi z poziomu Tech 2 i Tech 3. Są drogie, ale za to dużo skuteczniejsze. Tak jak inne maszyny, wymagają lotnisk tranzytowych do tankowania paliwa.
Bombowiec strategiczny
Wyjątkowo ciężki argument na wojnie. Budują się strasznie powoli (3-4 minuty), ale gdy ma się ich kilka, można narobić sporo zamieszania w bazie wroga. Jednostek atakować nimi nie warto, ale gniazda artylerii, wyrzutnie pocisków atomowych, a czasem nawet i OJD są świetnymi celami dla tych bombowców. Dobrze jest je wysyłać w otoczeniu myśliwców, by chroniły przed wrogimi jednostkami tego typu, a także by odwracały uwagę wrogiej obrony przeciwlotniczej.
Ciężki śmigłowiec bojowy
Ta jednostka również potrzebuje mnóstwo czasu na zbudowanie, ale za to oferuje dużo większą siłę ognia niż śmigłowce z Tech 2, grubszy pancerz oraz obronę przed wrogimi myśliwcami. Jednostka ta znajduje się tylko na wyposażeniu wojsk UEF.