Operacja 6 - Kamienny mur (2) | UEF | Supreme Commander poradnik Supreme Commander
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
To jednak nie zakończy zmagań z Aeonami. Zniszczenie wszystkich jednostek i fabryk jest w tym przypadku niezbędne do pomyślnego ukończenia operacji. Przygotuj się na to, że szturm może potrwać nawet ponad godzinę. Na pierwszy ogień powinny pójść wrogie stocznie [43]. Problem z nimi polega na tym, że wróg nieustannie będzie dosyłał tabuny inżynierów chcących odbudować fabryki. Nie pozwól na to. Atakuj stocznie krążownikami (postaraj się ustawić je tak, by strzelały do wrogów na maksymalny zasięg), a amfibie wyślij w stronę północnego i środkowego brzegu wyspy. Każ swoim fabrykom pojazdów wysyłać jednostki od razu na pole bitwy [44]. Zniszcz wszystkie znajdujące się tam wyrzutnie torped i działka przeciwlotnicze (gdy już ich nie będzie, można włączyć do akcji śmigłowce lub bombowce).
[43] |
[44] |
Gdy na Twojej drodze staną instalacje artyleryjskie typu Wyziew wraz z systemem obrony przed pociskami atomowymi [45], skieruj przeciw nim średnie grupy (około 30 sztuk) czołgów-amfibii. Wsparcie z powietrza przyspieszy obracanie w pył obrony nieprzyjaciela. Wyeliminowanie artylerii pozwoli krążownikom na ostrzelanie budynków w głębi bazy Aeonów bez ponoszenia znaczących strat oraz - co oczywiste - wjechanie do środka wrogiego nam kompleksu.
[45]
Na początku misji stawialiśmy wyrzutnie pocisków atomowych. Jeżeli ich budowa już została ukończona, każ zbudować w nich pociski. Już wkrótce rozpoczniemy atak nuklearny.
Pamiętaj również o tym, że gdy zniszczysz obronę przy północnym brzegu i wjedziesz Aeonom do bazy, ich artyleria zainstalowana na południowym brzegu zacznie strzelać do Twoich jednostek. By temu zapobiec, zniszcz te instalacje śmigłowcami bojowymi z poziomu Tech 2 (20 maszyn na jedną parę gniazd to minimum).
Gdy przeciwnik nie będzie już miał artylerii i obrony przeciwrakietowej, trzeba będzie uporać się z dużą grupą jednostek [46] mieszczących się w środkowo-zachodniej części wyspy. Jeśli możesz, poślij im atomówkę [47]. A jeśli nie możesz (bo na przykład silosy nie zdążyły się jeszcze zbudować), to potraktuj ich krążownikami, niszczycielami lub amfibiami. Choć nie jestem pewien czy zbudowanie wyrzutni i skonstruowanie rakiet do odpalenia nie zajęłoby mniej czasu...
[46] |
[47] |
Kiedy Aeonowie kompletnie przestaną stawiać opór, zrezygnuj z budowy amfibii, a zamiast nich każ konstruować Tytany z poziomu Tech 3 i od razu wysyłaj je do północnej części swojej wyspy. 1 lub 2 mobilne fabryki typu Spaślak także się przydadzą. Skonstruuj także ze 20-30 łodzi podwodnych. Rozpocznij również budowę pocisków atomowych, strategicznych oraz tych, które służą do strącania wrogich rakiet z głowicami nuklearnymi. Bazę nieprzyjaciela dobijemy śmigłowcami lub krążownikami. Wprawdzie nieładnie kopać leżącego, ale przecież robimy to dla całej galaktyki! Budowę jednostek zakończ wtedy, gdy dostaniesz informację o osiągnięciu maksymalnego limitu jednostek (unit limit reached).
Gdy dobijesz Aeonów, rozpocznie się I atak Cybran (patrz: mapa wyżej) - samoloty, boty szturmowe i pajęcze roboty przybędą zniszczyć Black Sun. Trzeba im przetrzebić skóry i układy scalone [4] . Zbudowane do tej pory Tytany skieruj przeciwko wspomnianym botom szturmowym. Są łatwe do pokonania, mają tylko 55 punktów energii. Problem z nimi polega jednak na tym, że jest ich wyjątkowo dużo. Jeżeli masz jakieś bombowce, śmigłowce czy krążowniki, zaatakuj nimi pajęczaki.
Przeciwnik zechce zająć wieżę kontroli kompleksu Black Sun [4] . Kiedy cybrańscy inżynierowie podjadą pod budynek, zaatakuj ich pociskami strategicznymi lub Tytanami. W pajęcze roboty również właduj trochę rakiet, kiedy się zatrzymają. Możesz je zaatakować także własnymi jednostkami eksperymentalnymi. Nie zapominaj też o wysyłaniu do walki świeżo wyprodukowanych Tytanów. Po rozwaleniu wszystkich czterech robotów zadanie polegające na odparciu ataku Cybran zostanie uznane za zaliczone.
W tym samym czasie zacznie się ładowanie Black Sun (stan załadowania broni można sprawdzić najeżdżając kursorem myszy na ikonę zadania). Wycofaj swoje jednostki w pobliże głównego budynku kompleksu (wieża kontrolna już nie jest nam potrzebna). Teraz kolej na II atak, przeprowadzany jednocześnie przez Cybran i Aeonów. Wrogie jednostki przybędą drogą morską, więc włącz do akcji łodzie podwodne oraz - jeżeli masz - śmigłowce i czołgi-amfibie. Na mapie wyżej widać, że nasza baza zostanie zaatakowana z czterech kierunków, co jest zobrazowane czterema czerwonymi strzałkami. Te na północy oznaczają nadciągające jednostki wodne. 10 podwodniaków na każdą strzałkę to minimum, tym bardziej że powinna ją wspomagać lądowa artyleria.
Gdy Black Sun naładuje się w 15-20%, z tych samych kierunków nadleci sporo samolotów nieprzyjaciela. Pojawi się też dwie atomówki. Jeżeli baza jest ufortyfikowana tak jak na obrazku na górze, a w eliminatorach atomowych masz przynajmniej dwa pociski, powstrzymanie wrogów nie powinno być problemem.
Przy 30% z północnego zachodu przypłyną statki Aeonów. Rozpraw się z nimi tak jak z wcześniejszymi okrętami wroga.
Jak na liczniku stuknie 50%, z północy (tą samą drogą, którą szedł pierwszy atak) przybędzie do Ciebie spora grupa jednostek lądowych, a konkretnie boty szturmowe Modliszki z poziomu Tech 1 oraz pajęcze roboty. Nie zawahaj się użyć przeciw nim broni atomowej. Pamiętaj jednak o tym, by brać poprawkę na ruch przeciwników i celować pociskami w teren przed nimi, tak by weszli prosto w pole rażenia.
By ustrzelić wielu Cybran, musimy przeanalizować ich ruchy. Ich grupa uderzeniowa podzielona jest na trzy części. Ich ruchy zaznaczone są na obrazku [48]. Jak widać, grupa środkowa przybliża się do tej z prawej i obie wówczas zmierzają w stronę południowego brzegu wyspy. To właśnie przy południowym brzegu porusza się więcej wrogów i tam trzeba celować bronią atomową.
[48]