Operacja 4 - Komputerowe Tango | Cybranie | Supreme Commander poradnik Supreme Commander
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Cybranie Operacja 4: Komputerowe Tango
Legenda:
1. Pozycja startowa;
2. Węzeł sieci, baza Aeonów;
3. Stacja 004;
4. Północno-wschodni węzeł;
5. Północno-zachodni węzeł;
6. Główna baza Aeonów z jednostką centralną.
Cele główne:
1. Pokonaj dowódcę Aeonów;
2. Odzyskaj węzeł sieci;
3. Ratuj sieć węzłów;
4. Broń węzła przed atakiem Aeonów;
5. Nie atakuj bazy Aeonów kontrolującej jednostkę centralną;
6. Zajmij północno-wschodni węzeł;
7. Przechwyć północno-zachodni węzeł;
8. Pokonaj dowódcę Aeonów.
Cele poboczne:
1. Ochroń budynki cywilne.
Opis przejścia:
Banalna misja. Na początku musimy się skupić na surowcach oraz produkcji jednostek - czołgów-amfibii, łodzi podwodnych, fregat oraz niszczycieli. Zbuduj kilka dodatkowych ekstraktorów masy, ze dwie fabryki pojazdów naziemnych i lotnicze. Wykonujemy cel numer [1] - usuwamy Aeonów z drogi do węzła sieci.
Przeciwnik jest nieskory do ataków, co trzeba wykorzystać budując OLBRZYMIĄ armię zdolną nie tylko zniszczyć pobliską bazę Aeonów, ale i wykonać resztę zadania. Na zdjęciu poniżej [74] przedstawiona jest najlepsza droga ataku.
[74]
Najpierw wyślij łodzie podwodne. Zniszcz nimi wszystkie statki Aeonów krążące przed linią wyrzutni torped. Potem przyślij niszczyciele pod eskortą fregat. Niszczyciele zajmą się zarówno bazą wroga, jak i jego wyrzutniami torped. Fregaty ochronią niszczyciele przed atakami z powietrza.
Gdy zrównasz wrogą bazę z ziemią, wpuść na ten teren czołgi-amfibie, by mogły rozprawić się z wrogą OJD. Gdy już z nią skończysz, przyślij inżyniera do przejęcia węzła sieci [2] .
Zarówno mapa jak i nasza lista zadań zostaną powiększone. Stacja 004 [75] na zachodzie potrzebuje naszej pomocy, a my musimy jej udzielić. Dobrze by było, gdyby przetrwało 80% znajdujących się tam budynków cywilnych [1] . Wyślij tam swoje śmigłowce i czołgi-amfibie. Jednostki latające powinny dać sobie radę z pierwszą falą ataków Aeonów [3] .
Myśliwce przechwytujące nieprzyjaciela będą chciały strącić Twoje śmigłowce, więc albo ustawiaj je w pobliżu dział przeciwlotniczych stacji 004, albo zbuduj trochę własnych myśliwców. Pojawią się również powietrzne transportowce z lekkimi jednostkami lądowymi. Rozwalenie ich [4] to żaden problem, jeżeli wcześniej stworzyłeś dziesiątki jednostek.
Po zatrzymaniu ataku Aeonów mapa zostanie powiększona, a my dostaniemy dwa, a w zasadzie trzy nowe zadania. Chodzi o zajęcie dwóch węzłów komunikacyjnych bez naruszania tej bazy wroga, w której znajduje się tak zwana jednostka centralna [5] . Najpierw zajmiemy się węzłem północno-wschodnim [6] .
Dobrze jest w tym wypadku iść za radą Cybran. Zbuduj jeden powietrzny transporter, inżyniera oraz mobilny generator pola stealth. Załaduj pojazdy do transportera i wysadź je po północnej stronie węzła [76]. Zajmij go (potrwa to momencik) i załaduj jednostki z powrotem do transportera.
[75] |
[76] |
Przemieść wszystkie swoje amfibie oraz śmigłowce w pobliże głównej bazy Aeonów. Nie atakuj ich jednak - wciąż nie wolno nam tego robić. Po upływie 30 sekund od momentu przejęcia północno-zachodniego węzła, jednostka centralna wyzwoli impuls elektromagnetyczny, który wyłączy całą bazę wroga z wyjątkiem struktur obronnych. Wtedy rozpoczniemy atak.
Wracając do ostatniego węzła [7] : ponownie potrzebny nam jest transporter z inżynierem i generatorem pola stealth na pokładzie. Każ transporterowi lecieć wzdłuż zachodniego skraju mapy, najlepiej tak, by w ogóle wystawał poza nią. Spójrz na mapkę zamieszczoną na początku opisu - białymi strzałkami zaznaczone są trasy przelotu. Wysadź jednostki po północnej stronie węzła i przejmij go.
Po trzydziestu sekundach każ swoim wszystkim dostępnym jednostkom wykonać jeden rozkaz - zaatakować dowódcę Aeonów [8] . Śmigłowcami nadleć tak, by nie nadziały się na obronę przeciwlotniczą (czyli na przykład od północy), a amfibiami przedrzyj się przez linię obrony. Powinieneś do tej pory wyprodukować ich bardzo dużo, więc możemy sobie pozwolić na pewne straty.