Operacja 3 - Defragmentacja | Cybranie | Supreme Commander poradnik Supreme Commander
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Cybranie Operacja 3: Defragmentacja
Legenda:
1. Pozycja startowa, brama kwantowa;
2. York18;
3. Północno-wschodnia baza UEF;
4. Północno-zachodnia baza UEF;
5. Zachodnia baza UEF;
6. Siedziba doktora Brackmana;
7. Pierwsze stanowisko artylerii UEF;
8. Drugie stanowisko artylerii UEF;
9. Krążownik UEF;
10. Główna baza sił UEF.
Cele główne:
1. Obrona York18;
2. Obrona przejścia kwantowego;
3. Zniszcz północno-wschodnią bazę UEF;
4. Zniszcz północno-zachodnia bazę UEF;
5. Zniszcz zachodnią bazę UEF;
6. Zatop krążownik UEF;
7. Zniszcz pozycje artylerii UEF;
8. Eskortuj konwój Brackmana;
9. Zabij dowódcę UEF.
Cele poboczne:
1. Wszystkie ciężarówki muszę dojechać.
Opis przejścia:
W tej operacji będzie gorąco od samego początku. Nasze zabudowania rozłożone są po dwóch stronach rzeki. Na wschodzie znajduje się teren, na którym zlokalizowana jest brama kwantowa [1] , a na zachodzie mamy budynki cywilne kolonii York18 [2] . Naszymi pierwszymi zadaniami tutaj są obrona kolonii York18 (przynajmniej połowa zabudowań musi przetrwać) [1] oraz ochrona przejścia kwantowego [2] .
Nie minie minuta, a już pojawią się wrogowie. Wyślij swoje bombowce na wschód, by zniszczyły nadciągające Filary sił UEF (ale też nie wysyłaj ich zbyt daleko na północ, bo oberwą od nieprzyjacielskich dział przeciwlotniczych). Użyj OJD do postawienia jednego lub dwóch ekstraktorów masy. Gdy już to uczyni, wyślij ją do obrony kolonii.
Zadanie pierwsze zostanie zaliczone wyjątkowo szybko. Jak najszybciej postaw fabrykę pojazdów i lotniczą przy York18 i wyprodukuj w nich kilku inżynierów. Wyślij je do budowy ekstraktorów masy, fabryk pojazdów oraz struktur obronnych na wschodzie.
Pojawią się trzy nowe zadania do wykonania. Chodzi o zlikwidowanie trzech małych baz UEF otaczających Twoją pozycję [68]. Gdy ufortyfikujesz swoje fabryki przy York18 i bramie kwantowej, zbierz trochę wojska i zniszcz placówki Ziemian. Jakie jednostki budować? Zaraz odpowiemy sobie na to i nie tylko na to pytanie.
Zaczynamy od zadania [3] . Północno-wschodnia baza [3] jest przygotowana do obrony przed atakami z powietrza dlatego trzeba ją zniszczyć jednostkami lądowymi. Po postawieniu jednej lub dwóch fabryk pojazdów przy bramie kwantowej zbuduj trochę Modliszek i Ciskaczy (wrogie bombowce patrolują teren), a następnie wyślij je na wroga. To by było na tyle jeśli chodzi o cel trzeci. Aha, wciąż buduj czołgi (najlepiej amfibie) i wozy p-lot na wschodnim brzegu, będą później przydatne.
[4] to już trochę inna para kaloszy. Ta baza [4] potrafi się świetnie bronić przed atakami czołgów, więc musimy polegać na lotnictwie. Twoje bombowce mogą narobić sporo zamieszania w szeregach wroga, o ile najpierw zbombardujesz nimi sześć instalacji przeciwlotniczych UEF [69].
[68] |
[69 - przykro mi, że zdjęcie o takim numerze nie prezentuje niczego specjalnego :-)] |
Osobiście uważam, że atakowanie tej bazy bombowcami to głupota. Wyprodukowanie powietrznej armady zdolnej zrównać bazę z ziemią pochłonie mnóstwo czasu i surowców. Dlatego też radzę stworzyć kilkanaście czołgów Nosorożec i zaatakować nimi wrogów od wschodu [70]. Jeżeli zdołasz szybko wyeliminować artylerię p-lot, do akcji będą mogły się włączyć nawet pojedyncze bombowce. Najwięcej problemów sprawią działka do obrony naziemnej. Atakuj je całymi grupami czołgów, po 8-10 sztuk.
Pora na cel [5] . Ta baza [5] , zresztą podobnie jak poprzednia, potrafi dobrze się bronić zarówno przed atakami naziemnymi, jak i tymi z powietrza. Stwórz kilkadziesiąt czołgów oraz jednostek artylerii i ruszaj na atak. Nieważne, gdzie uderzysz, UEF postawiła punkty obronne wszędzie na obrzeżach bazy. Dodam, że wokół bazy ciągle jeździ kilka jednostek (czołgi + wozy przeciwlotnicze). Jeżeli nie chcesz się na nie natknąć zaraz na początku ataku, zbuduj radar przy York18, by móc obserwować ruchy tych wojsk.
Po zniszczeniu wszystkich trzech baz dostaniemy informację o tym, że doktor Brachman [6] nie może zostać ewakuowany, a to dlatego że artyleria i krążownik UEF ostrzeliwują jego pozycję. Do nas należy zlikwidowanie tego zagrożenia [6] [7] . Zbierz swoje jednostki naziemne i jedź nimi na wschód, do punktu [7] . Zniszcz znajdujące się tam stanowisko artylerii [71]. Zostało jeszcze jedno...
Znajdziesz je w punkcie [8] . Czołgi-amfibie bez problemu mogą się tam dostać i zniszczyć wrogie działo.
[70] |
[71] |
Co do krążownika [72], to znajduje się on idealnie na północ od pozycji doktora Brackmana. Obrona przeciwlotnicza jest w tym rejonie dość słaba, więc można się pokusić o wysłanie kilkunastu bombowców przeciwko okrętowi UEF [9] .
Po zlikwidowaniu zagrożenia doktor Gustaw Brackman będzie chciał się ewakuować. Do nas należy eskortowanie jego ciężarówek (dziesięć z piętnastu musi przetrwać) [8] . Ponadto, jeżeli wszystkie pojazdy w konwoju przetrwają, zaliczone zostanie zadanie dodatkowe [1] .
Zanim jednak będziemy mieli okazję przeprowadzić tę ewakuację, UEF zaatakuje Cię swoimi jednostkami powietrznymi i lądowymi. Ten atak nie będzie jednak zbyt druzgocący; jeżeli nieustannie produkujesz czołgi i artylerię przeciwlotniczą na wschodnim brzegu rzeki, to bez kłopotu dasz sobie radę z nadciągającym wrogiem. Ustaw trochę Ciskaczy lub Siewców Burzy oraz Modliszek lub Nosorożców między bramą kwantową, a siedzibą Brackmana. Do walki z jednostkami lądowymi można również posłać OJD. Gdy to zrobisz, będzie można powiedzieć, że trasa ewakuacji jest bezpieczna. Rozkaż ciężarówkom jechać do bramy kwantowej.
Ostatnie zadanie tutaj polega na zabiciu dowódcy UEF [9] . Gość ukrywa się w punkcie [10] , jeżeli rozgrywałeś wcześniej kampanię Ziemian, to z pewnością dobrze znasz to miejsce. Najlepiej jest je zaatakować amfibiami.
Jeśli jednak dojdziesz do wniosku, że w czasie całej misji zbudowałeś sporo jednostek nieporuszających się po wodzie (na przykład Nosorożce), to pobuduj trochę transporterów powietrznych. Będziemy przewozić te siły na wyspę wroga. Licz się jednocześnie z tym, że UEF nie będzie się patyczkowało i nie przestanie atakować. Mało tego, włączy swoje śmigłowce do akcji przeciwko Tobie, więc radzę rozpocząć produkcję myśliwców przechwytujących.
Wroga OJD [73] stoi mniej więcej w północnej części wyspy. Nie jestem pewien, czy zawsze ona się tam znajduje, więc radzę tam wysłać zwiadowców, by dokładnie określili położenie dowódcy UEF. Z taką wiedzą można przeprowadzić celne bombardowanie, najlepiej śmigłowcami bojowymi Renegat. Obrona przeciwlotnicza jest tam silna, więc taki atak byłby kosztowny. Niezależnie od tego, jakimi jednostkami zechcemy zaatakować przeciwnika, radzę atakować jego bazę z zachodu, tak jak to pokazują strzałki na mapce dodanej do opisu tej operacji.
Dowódca UEF Berry powinien wyjść Ci na spotkanie. Włącz wtedy pauzę i nakaż swoim bombowcom, śmigłowcom i czołgom obecnym na wyspie zaatakować jego OJD w jednym i tym samym czasie. Operacja zakończy się sukcesem.
[72] |
[73] |