Operacja 4 - Szczepionka (2) | UEF | Supreme Commander poradnik Supreme Commander
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Mniej więcej w tym momencie dostępna stanie się stacjonarna artyleria "Młot". Jest dość droga, ale za to ma potężny zasięg. Na zdjęciu [31] widać, że - gdy jest zainstalowana na wyspie pośrodku mapy - może ostrzelać zachodnią część bazy Cybran.
[31]
To tyle, jeśli chodzi o propozycje taktyczne. Musimy teraz eskortować doktora do bramy kwantowej położonej na południu [4] . Najpierw zbuduj kilkanaście czołgów-amfibii i myśliwców, a potem rzuć okiem na mapę na samej górze. Zielonymi strzałkami zaznaczyłem najbezpieczniejszą trasę przejazdu. Samolotami sprawdź czy ta droga na pewno jest czysta, po czym zabezpiecz przestrzeń powietrzną w punkcie [5] . Ciężarówkę ze Sweeneyem wyślij zgodnie z kierunkami strzałek najpierw na północ (wyślij tam również swoje amfibie), a następnie do bramy [32]. Pozostaw przy bramie czołgi, które eskortowały naukowca, a wyprodukowane dotychczas krążowniki pod ochroną podwodniaków skieruj na bazę wroga. Zniszcz jego wyrzutnie torped i wpłyń do zatoki w północno-wschodnim rogu mapy. Pozwól krążownikom swobodnie atakować cele w bazie, zbierz oddział kilkunastu lub kilkudziesięciu czołgów-amfibii i wjedź nimi (razem z OJD) od strony północnej do siedziby wroga [6] i rozwal znajdującego się tam dowódcę Cybran [5] .
Misja tym razem nie kończy się wraz ze śmiercią przeciwnego nam głównodowodzącego. Okazuje się, że na planecie znajduje się lider Cybran, doktor Brackman. By odkryć jego położenie, niezbędne będzie postawienie trzech radarów [6] .
Pierwszy musi stanąć na terenie byłej bazy wroga, drugi - na północny wschód od pozycji startowej i trzeci - na północ od bramy kwantowej [33]. Radary trzeba będzie później chronić [7] , więc zanim je zbudujesz, postaw w okolicy działa przeciwlotnicze oraz "Triady" albo czołgi-amfibie. W tym samym czasie wydaj swoim krążownikom rozkaz, by wpłynęły do zatoki w południowo-wschodnim brzegu mapy.
[32] |
[33] |
Skan radarowy zajmie niecałe dwie minuty. Przez ten czas nie można dopuścić do zniszczenia instalacji. Gdy będzie już po wszystkim, dostaniemy informację o położeniu bazy doktora Brackmana. Musimy go zabić, wraz z uciekającymi z bazy inżynierami [1] .
Najpierw zajmijmy się inżynierami. Wyruszają oni w konwoju i kierują się w stronę bramy kwantowej, przez którą wcześniej ewakuowaliśmy doktora Sweeneya. Twoje czołgi-amfibie jeszcze tam stoją, prawda? :-)
Jednak nie chwalmy dnia przed zachodem słońca - wraz z konwojem idzie do nas pajęczy robot [34]. Trzeba go roznieść na strzępy [8] - zaatakuj go krążownikami z zatoki na południowym wschodzie i samolotami. Amfibiami nie warto go atakować, bo są za słabe i nie dadzą mu rady. Skieruj je przeciwko uciekającym inżynierom.
Teraz pora na ostateczne wyrównanie rachunków z samym Brackmanem. Zbierz swoje krążowniki i zrównaj z ziemią jego bazę [9] [35] . Naukowiec niestety zdoła uciec. Cóż, załatwimy go innym razem.
[34] |
[35] |