Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Supreme Commander - poradnik do gry

Supreme Commander - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Operacja 5 - Otwarcie | Cybranie | Supreme Commander poradnik Supreme Commander

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Cybranie Operacja 5: Otwarcie

Legenda - Operacja 5 - Otwarcie | Cybranie | Supreme Commander - Supreme Commander - poradnik do gry

Legenda:

1. Pozycja startowa;

2. Generatory mocy UEF;

3. Południowo-wschodni omnisensor;

4. Północno-zachodni omnisensor;

5. Południowo-zachodni omnisensor;

6. Punkt spotkania z Hex5;

7. Lotniska tranzytowe UEF;

8. Baza Marynarki UEF;

9. Główna baza UEF.

Cele główne:

1. Zniszcz generatory mocy UEF;

2. Zniszcz trzy omnisensory;

3. Staw się w punkcie spotkania i zdobądź kody od Hex5;

4. Obrona przed natarciem śmigłowców bojowych UEF;

5. Zniszcz bazę marynarki UEF;

6. Pokonaj dowódcę UEF.

Cele poboczne:

1. Zainfekuj lotnisko tranzytowe UEF.

Opis przejścia:

Zacznijmy od postawienia bazy w punkcie [1] . Najpierw ekstraktory masy, potem generatory energii, następnie fabryka jednostek naziemnych oraz silna obrona przeciwlotnicza [77] na południu i zachodzie bazy (stawiaj działa na wodzie). Naszym pierwszym celem są generatory mocy UEF na południu [1] , lecz zanim na nie ruszysz, należycie rozbuduj swoja armię, inwestując w śmigłowce bojowe, Ciskacze (lub myśliwce albo Siewców Burzy), Meduzy, Nosorożce i kilkanaście łodzi podwodnych. Przeciwnik będzie próbował atakować samolotami od południa i z zachodu, a także przyśle kilka statków. Ciskacze, stacjonarna broń p-lot oraz podwodniaki uporają się z tym w mgnieniu oka.

Generatory [2] da się zniszczyć samymi śmigłowcami, wystarczy przelecieć nad ochroną przeciwlotniczą i ostrzelać zabudowania. Jednostki naziemne będą nam potrzebne do zabezpieczenia całego terenu. Po wyeliminowaniu struktur obronnych wroga możliwe będzie swobodne przerzucanie jednostek tą drogą.

Bo zniszczeniu generatorów, Hex5 poprosi nas o jeszcze jedną rzecz. Chodzi o zniszczenie trzech omnisensorów [2] znajdujących się w tej okolicy. Najbliższy, położony w południowo-wschodnim rogu mapy [3] , zaatakuj pojazdami, które wcześniej wysłałeś na generatory mocy. Nie zapomnij jednak przysłać jakichś posiłków. W międzyczasie zacznij produkować niszczyciele klasy "Salem" i śmigłowce bojowe "Renegat" na olbrzymią skalę.

Drugi omnisensor [4] , ten umieszczony na zachód od Twojej bazy, da się zniszczyć lotnictwem, lecz wiązać się to będzie z dość dużymi stratami. Wyślij oddział co najmniej 40 śmigłowców bojowych, najpierw każ im zniszczyć najpierw generator tarczy (poślij samolot zwiadowczy w tamten rejon, by sprawdzić, gdzie dokładnie się znajduje), a potem omnisensor [78].

[77] - Operacja 5 - Otwarcie | Cybranie | Supreme Commander - Supreme Commander - poradnik do gry

[77]

[78] - Operacja 5 - Otwarcie | Cybranie | Supreme Commander - Supreme Commander - poradnik do gry

[78]

Ostatni omnisensor znajdujący się w południowo-zachodnim rogu mapy [5] . Ten też rozwalimy z powietrza, podobnie jak poprzedni. Tym razem jednak sensor nie jest chroniony tarczami. Na mapce na górze zaznaczyłem najbezpieczniejszą trasę lotu. Kilkanaście śmigłowców powinno wystarczyć w zupełności.

Po zniszczeniu wszystkich trzech, Hex 5 będzie chciał się z Tobą spotkać [3] . Wyślij najpierw kilka fregat w morze, tak by stanęły na odcinku łączącym Twoją bazę z miejscem spotkania [6] . Załaduj swoją OJD do transportera powietrznego i przerzuć ją do Hex5. Fregaty powinny zabezpieczać OJD przed atakiem z powietrza.

Atak z powietrza [79], swoją drogą, nadejdzie z południa zaraz po tym jak Hex5 przekaże Ci kody. Na wszelki wypadek zawróć fregaty do bazy. Jeśli wcześniej sprawdziłeś, czy obrona przeciwlotnicza działa bez zarzutu, nie powinieneś mieć problemów z przeciwnikami [4] .

Dostaniemy do wykonania zadanie poboczne polegające na zainfekowaniu lotnisk tranzytowych wroga [7] [1] . Posłużymy się starym fortelem: załaduj inżyniera i generator pola stealth do transportera powietrznego i wysadź te jednostki na północny wschód od lotnisk. Podjedź inżynierem od wschodu i zainfekuj przynajmniej jedno lotnisko. Ponieważ te jednostki zostaną zaatakowane podczas przejmowania, wyślij na akcję inżyniera z poziomu Tech 2 lub Tech 3. Zaawansowani technicznie inżynierowie są na tyle wytrzymali, że zdążą wykonać swoje zadanie nim zostaną zniszczeni.

Teraz zajmiemy się bazą marynarki UEF [5] . Jest ona położona w południowej części mapy [8] . Wystarczy, że zniszczymy trzy znajdujące się tam stocznie [80]. 35-40 śmigłowców powinno bez problemu poradzić sobie z tymi konstrukcjami.

[79] - Operacja 5 - Otwarcie | Cybranie | Supreme Commander - Supreme Commander - poradnik do gry

[79]

[80] - Operacja 5 - Otwarcie | Cybranie | Supreme Commander - Supreme Commander - poradnik do gry

[80]

Teraz pora na najnudniejszy etap misji. Naszym zadaniem jest zabicie dowódcy UEF [6] . Lotnictwo raczej się tutaj nie sprawdzi, jednostki lądowe mogą mieć pewne problemy z dotarciem do głównej bazy UEF [9] (po drodze musiałyby minąć kilka innych, nie ma siły żeby nie odniosły strat). Dlatego wcześniej poleciłem Ci budować niszczyciele. Jednostki te mają dużą siłę ognia, a na dodatek poruszają się po lądzie. Wyślij na wroga (trasa poniżej [81]) co najmniej 8-10 statków wspieranych przez kilkanaście fregat. Rozwalaj wszystko, co stanie na Twojej drodze, by na końcu posłać kilka celnych salw w kierunku wrogiej OJD. Zamiast atakować statkami, możesz równie dobrze wysłać swoje helikoptery, ale nie mniej niż sto sztuk.

[81] - Operacja 5 - Otwarcie | Cybranie | Supreme Commander - Supreme Commander - poradnik do gry

[81]