Operacja 4 - Byt (1) | Aeon Illuminati | Supreme Commander poradnik Supreme Commander
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Aeon Illuminati Operacja 4: Byt
Legenda:
1. Pozycja startowa;
2. Nexus04;
3. Baza marynarki Cybran;
4. Pierwszy węzeł;
5. Jednostka centralna;
6. Południowo-wschodni węzeł;
7. Północno-zachodni węzeł.
Cele główne:
1. Spacyfikuj Nexus04;
2. Zajmij węzeł;
3. Zajmij i obroń jednostkę centralną;
4. Przechwyć i obroń wszystkie trzy węzły.
Cele poboczne:
1. Zniszcz bazę marynarki Cybran.
Opis przejścia:
Zaczynamy w kiepskim położeniu [1] . Na zachodzie i wschodzie znajdują się bazy Cybran, więc będziemy atakowani z dwóch stron. Zbuduj trzy ekstraktory masy, trzy generatory energii i fabrykę pojazdów. Każ jej zbudować kilku inżynierów. Wyślij ich do zbudowania kilku dodatkowych ekstraktorów masy i generatorów energii oraz do postawienia dwóch linii obrony na wschodzie i zachodzie. 10 Eruptorów i 5 działek p-lot po obu stronach powinno wystarczyć. Ulepszaj swoje fabryki do poziomu Tech 2, by móc w nich konstruować śmigłowce i czołgi Obsydian.
Naszym pierwszym zadaniem jest pacyfikacja Nexus04 [1] . Jest to miejscowość położona na północny wschód od Twojej bazy [2] . Niestety, jest dość dobrze chroniona - otaczają ją skupiska struktur obronnych [112] (2 naziemne, 1 przeciwlotnicze). Do Ciebie należy decyzja: czy zaatakować je Obsydianami wyposażonymi w tarcze ochronne, czy przeprowadzić szybki i sprawny nalot śmigłowcami. Pamiętaj, że jeżeli chcesz atakować czołgami z użyciem tarcz ochronnych, musisz dostarczyć im bardzo dużą ilość energii. Każda maszyna pochłania 20 jednostek, więc przed atakiem radzę postawić kilka generatorów mocy z poziomu Tech 2. Przebicie się przez linię obrony da Ci dostęp do struktur ekonomicznych położonych w głębi Nexus 04 [113]. Zniszcz je wszystkie, po czym skieruj się w stronę stanowisk obrony na północy osady. Twoje czołgi zostaną ostrzelane przez statki znajdujące się nieopodal, więc jak najszybciej zniszcz pozostałe punkty obronne i wracaj do bazy.
[112] |
[113] |
Swoją drogą, owe statki stanowią poważne zagrożenie, choćby dlatego że nie da się ich storpedować [114]. Najlepiej atakować je śmigłowcami. Pora postawić przynajmniej dwie stocznie i rozpocząć produkcję krążowników i niszczycieli. Możesz także zakończyć tworzenie Obsydianów, cenniejsze na polu bitwy będą Aurory, głównie dzięki ich amfibijnym charakterze.
Te Obsydiany, które przeżyły walki w Nexus04, wyślij na bazę marynarki [1] na zachodzie [3] . Jest ona kompletnie nieprzygotowana do odpierania ataków naziemnych, więc można bez obaw posłać tam nawet małą grupę maszyn. Do zniszczenia stoczni potrzebne będą okręty lub jednostki lotnicze (czołgi nie dostrzelą z lądu).
Zajmijmy się teraz węzłem [2] na północy [4] . Jest on chroniony przez sześć stanowisk artylerii typu Gunther [115]. Pomimo tego, że obok każdego z nich stoi działo przeciwlotnicze, radzę zaatakować artylerię z powietrza. 5 śmigłowców na każde gniazdo to minimum.
[114] |
[115] |