Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wyposażenie | Flota w Stellaris poradnik Stellaris

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019

W poniższej części poradnika do gry Stellaris znajdziesz szczegółowe wyposażenie pomocnicze, które możesz zainstalować na każdej z jednostek. Wyposażenie to jest podstawą do uruchomienia dowolnej jednostki więc jest niezbędne.

W zależności od potrzeb i stylu gry możesz skorzystać z pancerza, osłon i reaktorów. Reaktory będą stałym elementem każdego okrętu i będą niezbędne do osiągnięcia równowagi pomiędzy uzbrojeniem a zasilaniem na okręcie.

Pomocnicze

Pancerze

Nanokompozytowy pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 2

Pancerz: 1

Średnia

Koszt: 4

Pancerz: 2

Duża

Koszt: 8

Pancerz: 4

Metaloceramiczny pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 4

Pancerz: 2

Średnia

Koszt: 8

Pancerz: 4

Duża

Koszt: 16

Pancerz: 8

Plastalowy pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 6

Pancerz: 3

Średnia

Koszt: 12

Pancerz: 6

Duża

Koszt: 24

Pancerz: 12

Durstalowy pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 8

Pancerz: 4

Średnia

Koszt: 16

Pancerz: 8

Duża

Koszt: 32

Pancerz: 16

Neutroniowy pancerz

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Koszt: 10

Pancerz: 5

Średnia

Koszt: 20

Pancerz: 10

Duża

Koszt: 40

Pancerz: 20

Komentarz: Najważniejszą cechą pancerza jest fakt, że możesz korzystać z nieograniczonej ilości ponieważ nie obciąża okrętu energetycznie. Pamiętaj, że pancerz zwiększa redukcję obrażeń zadawanych przez wrogie jednostki. W większości jednostek warto zamontować najmocniejsze jednostki opancerzenia co lekko podnosi jej koszt, ale dzięki temu ma większą szansę w starciach z wrogiem.

Deflektory

Deflektory

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Punkty osłon: +25

Regeneracja osłon: +1,2

Średnia

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Punkty osłon: +50

Regeneracja osłon: +2,4

Duża

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Punkty osłon: +100

Regeneracja osłon: +3,6

Ulepszone deflektory

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 7,5

Koszt: 7,5

Punkty osłon: +50

Regeneracja osłon: +1,8

Średnia

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Punkty osłon: +100

Regeneracja osłon: +3,2

Duża

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Punkty osłon: +200

Regeneracja osłon: +4,6

Osłony

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Punkty osłon: +75

Regeneracja osłon: +2,4

Średnia

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Punkty osłon: +150

Regeneracja osłon: +4,0

Duża

Zużycie energii: 40

Koszt: 40

Punkty osłon: +300

Regeneracja osłon: +5,6

Zaawansowane osłony

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Punkty osłon: +100

Regeneracja osłon: +3,0

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Punkty osłon: +200

Regeneracja osłon: +4,8

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Punkty osłon: +400

Regeneracja osłon: +6,6

Hiperosłony

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Punkty osłon: +125

Regeneracja osłon: +3,6

Średnia

Zużycie energii: 30

Koszt: 30

Punkty osłon: +250

Regeneracja osłon: +5,6

Duża

Zużycie energii: 60

Koszt: 60

Punkty osłon: +500

Regeneracja osłon: +7,6

Kondensator osłon

Koszt - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

Statystyki

Mała

Zużycie energii: 12,5

Koszt: 12,5

Regeneracja osłon: +5

Średnia

Zużycie energii: 25

Koszt: 25

Regeneracja osłon: +10

Duża

Zużycie energii: 50

Koszt: 50

Regeneracja osłon: +15

Komentarz: Deflektory są bardzo użyteczne z punktu widzenia każdej jednostki. Jeśli przeciwnik nie korzysta z wyposażenia zdolnego przebijać się przez osłony, to zajmie mu trochę czasu zanim zniszczy je do tego stopnia żeby uderzać na kadłub. Najlepiej działają z dodatkowym kondensatorem, który przyśpiesza ich czas regeneracji. Pamiętaj, żeby nie polegać jedynie na osłonach ale komponować je z pancerzem dla lepszego efektu.

Reaktory

Ikona

Mały

Średni

Duży

Reaktor jądrowy - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor jądrowy

Produkcja energii:10

Koszt: 5

Reaktor jądrowy

Produkcja energii: 20

Koszt: 10

Reaktor jądrowy

Produkcja energii: 40

Koszt: 20

Reaktor fuzyjny - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor fuzyjny

Produkcja energii: 15

Koszt: 10

Reaktor fuzyjny

Produkcja energii: 30

Koszt: 20

Reaktor fuzyjny

Produkcja energii: 60

Koszt: 40

Reaktor zimnej fuzji - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor zimnej fuzji

Produkcja energii: 20

Koszt: 15

Reaktor zimnej fuzji

Produkcja energii: 40

Koszt: 30

Reaktor zimnej fuzji

Produkcja energii: 80

Koszt: 60

Reaktor antymaterii - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor antymaterii

Produkcja energii: 25

Koszt: 20

Reaktor antymaterii

Produkcja energii: 50

Koszt: 40

Reaktor antymaterii

Produkcja energii: 100

Koszt: 80

Reaktor punktu zerowego - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Reaktor punktu zerowego

Produkcja energii: 30

Koszt: 25

Reaktor punktu zerowego

Produkcja energii: 60

Koszt: 50

Reaktor punktu zerowego

Produkcja energii: 120

Koszt: 100

Komentarz: W tym przypadku spraw jest prosta. W miarę rozwoju technologi będziesz korzystał z silniejszych jednostek co pozwoli na oszczędzenie kilku slotów i zapełnienie ich dodatkowymi komponentami obronnymi. Zawsze równoważ bilans energetyczny ale nie staraj się wytworzyć nadwyżki zasilania ponieważ nie uzyskasz z niego żadnych korzyści. Najsilniejsze reaktory są dosyć drogie, ale przy większych instalacjach dają dużo energii. W toku rozgrywki jeśli dojdziesz do reaktorów punktu zerowego to już powinno być cię stać na jego zastosowanie.

Dodatki

Każdy statek poza wyposażeniem związanym z poszczególnymi sekcjami ma do dyspozycji dodatkowe wyposażenie, które pozwala lepiej doprecyzować charakter jednostki i wzmocnić jej przydatność na każdym etapie gry.

Wykrywanie

Ikony

Nazwa

Statystyki

System Radarowy - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

System Radarowy

Koszt: 5

Zasięg czujników: 20

 

Czujniki grawitacyjne

Koszt: 10

Zasięg czujników: 25

Czujniki podprzestrzenne - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Czujniki podprzestrzenne

Koszt: 10

Zasięg czujników: 30

Czujniki tachniowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Czujniki tachniowe

Koszt: 5

Zasięg czujników: 20

Komentarz: Czujniki pozwalają na wykrycie jednostek, które znajdują się w tym samym układzie. Informacja przekazywana jest do komputera pokładowego i w zależności od jego nastawienia statek wzmacnia swoje wartości obronne lub podąża w kierunku wroga.

Napęd zakrzywiający

Ikony

Poziom

Statystyki

I - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

I

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

II - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

II

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

III - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

III

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Komentarz: Standardowy napęd, jeden z wielu dostępnych w toku gry. W zależności od zaawansowania technologicznego pozwala na szybsze przemieszczanie się pomiędzy układami.

Silniki manewrowe

Ikony

Nazwa

Statystyki

Chemiczne - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Chemiczne

Szansa uniku: +10

Zużycie energii: 5

Koszt: 5

Jonowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Jonowe

Szybkość podświetlna: +10%

Szansa uniku: +20

Zużycie energii: 10

Koszt: 10

Plazmowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Plazmowe

Szybkość podświetlna: +20%

Szansa uniku: +30

Zużycie energii: 15

Koszt: 15

Impulsowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Impulsowe

Szybkość podświetlna: +30%

Szansa uniku: +40

Zużycie energii: 20

Koszt: 20

Komentarz: Silniki manewrowe mają specyficzne właściwości. Dzięki nim okręty mogą wykonywać manewry, które umożliwiają na unikanie obrażeń. W zależności od stopnia zaawansowania premia jest coraz większa i dochodzi nawet do 40%. W połączeniu z komputerem pokładowym można osiągnąć naprawdę duże premie, które pozwalają dłużej pozostać jednostkom na polu bitwy.

Komputery pokładowe

Ikony

Nazwa

Statystyki

Agresywny komputer - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Agresywny komputer

Koszt: 1

Szybkostrzelność: +10%

Uszkodzenia broni: +10%

Obronny komputer - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Obronny komputer

Koszt: 3

Punkty wytrzymałości: +10%

Szansa udanego uniku: +10

Zaawansowany agresywny komputer - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Zaawansowany agresywny komputer

Koszt: 1

Szybkostrzelność: +20%

Uszkodzenia broni: +20%

Zaawansowany obronny komputer - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Zaawansowany obronny komputer

Koszt: 1

Punkty wytrzymałości: +20%

Szansa udanego uniku: +20

Świadomy komputer bojowy - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Świadomy komputer bojowy

Szybkostrzelność: +20%

Uszkodzenia broni: +20%

Szansa udanego uniku: +15

Komentarz: W zależności od typu komputera możesz uzyskać różne korzyści. Mimo wykrycia wszystkich dostępnych typów komputera nie warto ograniczać się do korzystania jedynie z modułu świadomego. Pozostałe instalacje zapewniają rozmaite korzyści. Wszystko zależy od twojego stylu gry. Jeśli będziesz chciał używać mniejszych jednostek walczących zaczepnie to powinieneś się skupić na modułach obronnych, które zwiększą szansę na uniki. Jeśli jesteś zainteresowany zwiększeniem obrażeń możesz wybrać komputer agresywny, ale pamiętaj, że jednostki tego typu muszą być lepiej opancerzone i dysponować silniejszymi osłonami.

Dodatki

Ikony

Nazwa

Statystyki

Chmura nanobotów - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Chmura nanobotów

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura obronna - Wsparcie

Wpływ na sojusznicze jednostki:

Regeneracja kadłuba w ciągu miesiąca: +5%

Pola kondensatorów - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Pola kondensatorów

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura obronna - Wsparcie

Wpływ na sojusznicze jednostki:

Regeneracja osłon w ciągu miesiąca: +20%

Zagłuszacz osłon - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Zagłuszacz osłon

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura ofensywna - Inhibitor

Wpływ na wrogie jednostki:

Punkty wytrzymałości osłon: -25%

Regeneracja osłon w ciągu miesiąca: -5%

Destabilizator kwantowy - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Destabilizator kwantowy

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura ofensywna - Inhibitor

Wpływ na wrogie jednostki:

Szybkostrzelność: -15%

Sidła podprzestrzenne - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Sidła podprzestrzenne

Zużycie energii: 200

Koszt: 250

Aura ofensywna - Sidła

Wpływ na wrogie jednostki:

Czas ładowania skoku: +400%

Szybkość podświetlna: -50%

Odnawianie awaryjnego skoku nadprzestrzennego: +100%

Miny zbliżeniowe - Wyposażenie | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Miny zbliżeniowe

Tylko Forteca, Stacja Obronna i Platforma obronna

Aura ofensywna - Pola minowe

Wpływ na wrogie jednostki:

20% szans codziennie na odniesienie 5-15 uszkodzeń ignorujących 75% pancerza

Min nie można uniknąć.

Komentarz: Dodatkowe komponenty nadają właściwy charakter jednostki. Warto mieszać dostępne rozwiązania w granicach jednej floty, żeby wywołać rozmaite efekty na wrogich jednostkach. Wszystko zależy od floty z którą masz zamiar konkurować.

Zwróć uwagę na moduły obronne, które biernie podnoszą statystyki osłon bądź regenerują kadłub. Jeśli nie zadbałeś odpowiednio o jeden z aspektów obronnych to aury ofensywne mogą być bardzo pomocne.

Na sporą uwagę zasługują aury ofensywne. Dzięki nim masz możliwość pozbawianie przeciwnika podstawowej linii obrony lub możesz osłabić skuteczność jego broni. Ważną aurą jest ta, która pozwala na uwięzienie przeciwnika na krótki czas w układzie. W jej przypadku najlepiej zastosować ją na małych i szybkich okrętach, które mają szansę zbliżyć się do przeciwnika na tyle szybko, żeby aura zadziałała odpowiednio.

Pola minowe mają zastosowanie jedynie w stacjach obronnych i fortecach. Dzięki nim możesz łatwo zneutralizować lotnictwo i mniejsze okręty, które będą dokonywać zniszczeń w obszarze twojej stacji. Ważne jest to, że jeśli algorytm losowy wykaże obrażenia, to wroga jednostka nie będzie mogła ich uniknąć nawet jeśli posiada duży współczynnik uniku. Obrażenia może nie są znaczne, ale dzięki redukcji pancerza o 75% przeciwnik na pewno odczuje obecność min w granicach fortecy.