Przełomowe technologie | Nauka w Stellaris poradnik Stellaris
Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019
W toku badań nad nowymi technologami w grze Stellaris spotkasz się z wariantami określanymi jako "rzadka technologia". W panelu będą charakterystycznie oznaczone kolorem fioletowym. Jeśli zauważysz możliwość tego typu to powinieneś niezwłocznie zlecić opracowywanie wyjątkowych technologii. Zazwyczaj nie mają one decydującego wpływu na rozwój imperium, ale w niewielu przypadkach ich opracowanie może być szczególnie ważne.
Pamiętaj, że rzadkie technologie zazwyczaj otwierają dostęp do kolejnych sekcji badań w poszczególnych dziedzinach, więc nie możesz ich ignorować. W zależności od tego jak bardzo opierasz pozycję swojego imperium na rozwoju technologicznym możesz z nich skorzystać natychmiast po wykryciu lub opracować pozostałe warianty, które okażą się bardziej przydatne w toku twojej rozgrywki.
Poniżej znajdziesz tabelę zawierającą wszystkie rzadkie technologie dostępne w grze.
Ikona | Nazwa / Dział | Korzyści |
![]() | Globalne przedsięwzięcie badawcze Fizyka | Edykt: Poznawanie gwiazd Budynek: Instytut badawczy |
![]() | Sieć czujników orbitalnych Fizyka | Moduł: Obserwatorium |
![]() | Destabilizator czujników kwantowych Fizyka | Komponent: Destabilizator czujników kwantowych |
? | Pola kondensatorowe Fizyka | Komponent: Pola kondensatorów |
![]() | Destylacja zra Fizyka | Moduł: Gildia nawigatorów Pokazuje zasób: Zro |
![]() | Mapowanie hiperlinii Fizyka | Funkcja: Mapowanie hiperlinii |
![]() | Zsynchronizowany system obronny Fizyka | Moduł: Zsynchronizowany system obronny |
![]() | Osłony planetarne Fizyka | Budynek: Generator osłon planetarnych |
![]() | Rozumne symulacje bojowe Fizyka | Komponent: Rozumna SI bojowa |
![]() | Objaw przeznaczenia Socjologia | Zasięg granic: +20% |
![]() | Wirtualne symulacje walk Socjologia | Budynek: Arena walk wirtualnych |
![]() | Selekcja rodów Socjologia | Polityka: Ulepszenie przywódcy - selekcja rodów |
![]() | Sterowanie ekspresją genów Socjologia | Punkty cech: +1 Dodatek: Ksenokawaleria |
![]() | Opanowanie pola morfogenetycznego Socjologia | Armia: Ksenomorfy |
![]() | Wzmacniacze pojemności Socjologia | Polityka: Ulepszenie przywódcy - Wzmacniacze umiejętności |
![]() | Oczyszczanie genomów nasion Socjologia | Armia: Genetyczni wojownicy |
![]() | Banki genów Socjologia | Dodatek: Klonowani komandosi |
![]() | Wzory syntetycznej myśli Socjologia | Koszt edyktu: -15% Koszt przesiedlenia: -10% |
? | Wola mocy Socjologia | Moduł: Orbitalny laser kontroli umysłu Dodatek: Oddział komisarzy |
![]() | Droidy Technika | Armia: Armia robotów Populacja: Droid |
![]() | Korpus inżynieryjny Technika | Koszt budowy stacji wojskowej: -15% Wytrzymałość stacji wojskowej: +25% |
![]() | Matryca osobowości syntetyka Technika | Polityka: Przywództwo - Androidy dopuszczone |
Technologie niebezpieczne
W grze dostępne są dwa rozwiązania technologiczne określone jako niebezpieczne. Są oznaczone czerwonym kolorem w panelu badań. Zamysł twórców odnosi się do możliwości zastosowania udostępnionych za pomocą technologii modyfikacji. Generalnie nie ma przeszkód w opracowaniu tych technologii i jak najbardziej powinieneś z nich korzystać. Nie musisz dopasowywać swojej polityki do wyników badań jeśli nie chcesz, ale może to być ciekawy eksperyment.
Świadoma AI
Ikona | Obszar | Korzyści |
![]() | Fizyka | Tempo badań: +10% |
Komentarz: Ciężko określić badanie jako niebezpieczne w oparciu o jego korzyści. Zwiększona szybkość prowadzenia badań może tylko ułatwić opracowanie kolejnych technologii. Niebezpieczeństwo wynika z faktu, że opracowanie tej technologii umożlwia badania mające na celu odkrycie sztucznych form inteligencji, które będą wykorzystywane do obsługi okrętów i zasiedlą sloty na planetach.
Syntetyki
Ikona | Obszar | Korzyści |
![]() | Technika | Armia: Androidy Populacja: Syntetyk Polityka: Sztuczna inteligencja - prawa obywatelskie |
Komentarz: W przypadku tej technologii faktycznie można mówić o niebezpieczeństwie. Z jednej strony użycie armii androidów może być bardzo pomocne we wczesnych etapach gry. Na uwagę zasługuje fakt, że dzięki opracowaniu tej technologii jest możliwość w łączenia sztucznych form inteligencji do grona wyborców. W dalszej perspektywie istnieje możliwość, że spośród populacji syntetycznych zostanie wybrany władca imperium. Zastosowanie technologii może mieć znaczący wpływ na zadowolenie twojej rasy wiodącej i innych ras zamieszkujących imperium. Wszystko zależy od poszczególnego gatunku, ale raczej sztuczna inteligencja zasiadająca z sterami państwa nie będzie pozytywie postrzegana.